اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نداشتن اخلاق اقتصادی سبب ظهور سلاطین سکه و فولاد در کشور است

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: با اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی صحیح کسی سلطان سکه و فولاد و لاستیک نمی شود.

نداشتن اخلاق اقتصادی سبب ظهور سلاطین سکه و فولاد در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنجان اظهار کرد: ریشه رسانه و خبرگزاری در عاشورا و مکتب شیعه بوده و باید از این ظرفیت منحصر به فرد به نحو احسن استفاده کرد.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما باید به دنبال فرهنگ‌سازی صحیح در ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی باشند، البته هستند افراد خیلی معدودی که تنها به دنبال هیاهو در رسانه هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان در ۹۰ نقطه نماز جمعه اقامه می‌شود، اظهار کرد: وقتی نماز جمعه در مکانی اقامه می‌شود در واقع پرچم اسلام در آن برافراشته می‌شود، البته ما در دوران و ادیان پیامبران پیشین هم نماز داشتیم اما نماز جمعه هدیه ویژه و ممتاز خداوند سبحان به رسول اکرم حضرت محمد (ص) بود.

صالحیان با تأکید بر اینکه ملاک پذیرش بسیاری از امور حضور و پذیرش نماز جمعه است، تصریح کرد: در نماز جمعه شاهد برگزاری یک دانشگاه و کلاس‌های معرفتی، اخلاقی و بصیرتی هستیم برای تمام افرادی که شاید در طول هفته فرصت مطالعه نداشتند.

وی حضور مسؤولان و دولتمردان در نماز جمعه را ضروری دانست و افزود: اگر در جامعه شاهد حضور سلاطین متعدد در زمینه‌های فساد هستیم این به خاطر نبود اخلاق اقتصادی در میان آنان است وگرنه با اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی صحیح کسی سلطان سکه و فولاد و لاستیک نمی‌شود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه نماز جمعه تنظیم‌کننده فکر، روحیات و اخلاق مردم است، متذکر شد: دین اسلام یک دین میانه‌رو بوده که با افراط و تفریط مخالف است و در قالب آموزه‌های اصیل به دنبال کمال آدمی است.

وی در ادامه به ویژگی یک نماز جمعه پرداخت و تشریح کرد: نماز جمعه هم باید مولد سرمایه‌های انسانی و اجتماعی باشد و هم بتواند این سرمایه‌ها را حفظ کند.

صالحیان جوان و جوان‌گرایی را از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه برشمرد و خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی مؤلفه‌ای است که می‌تواند موتور محرکه فعال در کشور باشد و ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه نباید از این نعمت بی‌بهره و یا غافل باشند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: در بسیاری از موارد به جای سخنرانی پیش از خطبه‌ها می‌توان نشست‌های تخصصی با حضور جوانان نخبه و فعال برگزار کرد، خب همین موضوع سبب احیاء نقش جوانان در جوامع شده و می‌تواند برکات خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی کشور در ایام کرونا یادآور شد: در شرایطی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش برنامه‌ها دینی در مساجد بودیم اما در مقابل همین مساجد و مصلی ها به پایگاهی برای رزمایش مواسات و همدلی تبدیل شد و کمک‌های معیشتی قابل توجهی بین مردم توزیع شد.

صالحیان با توجه به برگزاری میز خدمت در نماز جمعه‌ها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود جامعه آسیب ببیند، اختلاف بین مسؤولان و فاصله آنان از مردم است که با برنامه‌هایی نظیر میز خدمت شاهد یک جمع صمیمی و یکدل در جهت حل مشکلات مردم هستیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول