اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احتمال بارش باران طی روزهای پایانی هفته در اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنج‌شنبه بارش باران در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

احتمال بارش باران طی روزهای پایانی هفته در اصفهان

مژگان امیرامجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی ۳ روز آینده در سطح استان است، اظهار کرد: بر این اساس طی این مدت در اکثر مناطق، در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در مناطق شرقی و شمالی و تا حدی مرکز استان گرد و خاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنج شنبه بارش باران در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه کمینه دمای هوا در اکثر مناطق استان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت، گفت: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود دمای هوای اصفهان امروز بعد از ظهر در گرم‌ترین ساعت به ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد، کمینه دمای هوای شهر اصفهان برای فردا صبح در خنک‌ترین ساعات به ۲۴ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

امیرامجدی ادامه داد: گرمترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده چوپانان و کاشان با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و خنک‌ترین نقطه استان نیز بویین میاندشت با ۸ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه‌هایی نیز برای کشاورزان صادر کرده است که بر اساس آن از کشاورزان خواسته شده است محصولات زراعی بهاره، دام و طیور، آبزیان، محصولات گلخانه‌ای و سازه گلخانه‌ها و منابع طبیعی را بیمه کنند و مزارع گندم و جو نیز قبل از برداشت مطابق تقویم زراعی بیمه آتش‌سوزی شوند و در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های منابع طبیعی با شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس گرفته شود.

در این اطلاعیه از کشاورزان خواسته شده است که تنظیم دور آبیاری در باغات را به دلیل جلوگیری از تنش گرمایی داشته باشند و آبیاری باغات در ساعات خنک روز یا هنگام شب انجام شود.

اتمام برداشت سیب زمینی در مناطق مرکزی، کاهش دور آبیاری پنبه در مناطق شرقی استان، برداشت محصولات باغی در ساعات خنک روز و انتقال به محل‌های سایه و محصور شده، کنترل نور و تهویه در گلخانه‌ها، جلوگیری از خسارت به سازه‌های گلخانه‌ها در برابر وزش باد در مناطق شرق استان، سمپاشی و محلول‌پاشی در ساعات خنک و آرام روز و خودداری از افروختن آتش در عرصه‌های منابع طبیعی از دیگر توصیه‌های هواشناسی بوده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول