اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

محور مهمی از مسیر اصفهان-شیراز 6 خطه می‌شود

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان از انجام اقدامات ویژه برای ارتقا ایمنی محور سه راهی مبارکه –اصفهان گردنه لاشتر خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‌های بالادستی این محور در طرح‌های آتی به یک محور 6 خطه تبدیل خواهد شد.

محور مهمی از مسیر اصفهان-شیراز 6 خطه می‌شود

مهرداد علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: محور سه راه مبارکه به اصفهان به لحاظ واقع شدن در کریدور شمال – جنوب کشور و ترافیک بالا، نقش استراتژیک و تاثیرگذاری در بخش حمل و نقل بار و مسافر داراست، به همین دلیل ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث رانندگی در این محور بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان گفت: بر اساس سیاست‌های بالادستی این محور در طرح‌های آتی به یک محور ۶ خطه تبدیل خواهد شد؛ تحلیل تصادفات نشان می‌دهد که با اصلاح این محور می‌توان به کاهش شدت و تعداد تصادفات در این مسیر امیدوار بود.

وی به شرایط توپوگرافی محدوده کوهستانی گردنه لاشتر و وجود تپه‌های به ارتفاع تا ۷ متر و درهایی با عمق ۱۰ متر اشاره کرد و افزود: نبود عرض کافی بدنه راه و حجم بسیار بالای پروژه احداث شانه امکان توقف اضطراری در این محور را ناممکن کرده بود.

علی اکبری تصریح کرد: برای اصلاح مشکلات شناسایی شده عملیات تعریض پل، شانه سازی، خاکبرداری، خاکریزی، نصب حفاظ صلب فلزی، نصب علائم، جابجایی نیوجرسی‌ها و تأمین عرض لازم در حاشیه شرقی محور حدفاصل سه راه مبارکه تا گردنه لاشتر از تپه‌های موجود و دره منتهی به گردنه در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اصفهان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با انجام عملیات خاکبرداری، عملیات بتنی تعریض یک دهانه پل ۳ متری، نصب حفاظ صلب فلزی بر روی قرنیز پل، جابجایی و چینش ۲۰۰ عدد حفاظ بتنی نیوجرسی و نصب علائم و تجهیزات ترافیکی نیز انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اصفهان در پایان از اجرای پارکینگ ایمن مقابل پلیس راه اصفهان – شیراز با وسعت ۳۰۰۰ مترمربع به منظور ارتقا ایمنی تردد در این محور خبر داد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول