اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

از ضدعفونی معابر و تهیه توزیع بسته‌های کمک به نیازمندان تا جشن ولایت

مدیر مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره) اصفهان گفت: امسال به‌جای هزینه برگزاری مراسم‌ها، به تهیه و بسته‌بندی تعدادی اقلام ضروری و معیشتی برای افرادی که به حمایت نیاز دارند، مشغول شدیم و در این راستا حدود ۳۱۳ بسته شامل برنج، روغن، حبوبات، بسته‌های بهداشتی و دیگر وسایل ضروری به مبلغی بالغ‌بر هفتاد میلیون تومان، تهیه‌کرده و به افراد نیازمندی که از قبل شناسایی شدند، تحویل دادیم.

از ضدعفونی معابر و تهیه توزیع بسته‌های کمک به نیازمندان تا جشن ولایت

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هیأت تنها در برگزاری مراسم‌های ولادت و شهادت حضرات معصومین خلاصه نمی‌شود، بلکه هیأت در تفکر اسلام ناب محمدی (ص)، یک مکتب و آموزش گاه محسوب می‌شود که سبک زندگی الهی را باید به مخاطبان خود آموخته و به‌طور عملی تمرین کنند.

درست است که این روزها حضور فیزیکی در هیأت تعطیل شده اما فعالیت هیأت ها تعطیلی بردار نیست چراکه قلب مؤمن حرم الهی است و ارتباط بندگان با خالقی که از رگ گردن به ایشان نزدیک‌تر است، با بیماری و مشکلات مختلف تعطیل نمی‌شود.

مردم خداجو و دلباختگان مکتب آل الله (ع) در قالب هیأت ها و گروه‌های گوناگون اصفهان، با آغاز شیوع بیماری کرونا، فعالیت خود را مضاعف کرده و علاوه بر کمک در جهت سلامت و بهداشت شهر و همشهریان، مراسمات مذهبی خود را هم با شرایط تطبیق داده‌اند.

مردم ایران اسلامی در مناسبت‌هایی مانند محرم، ماه رمضان و اعیاد نیمه شعبان، سرازپا نمی‌شناسند و صحنه‌های بی‌نظیری از عشق و بندگی را رقم زده و بر جریده عالم ثبت می‌کنند اما امثال جشن‌های شعبانیه رنگ و بوی دیگری گرفته و هرکسی سعی می‌کند با امکانات و خلاقیت خود، سبکی متفاوت و زیبا، با توجه به شرایط کرونایی این روزها ارائه دهد.

از ضدعفونی معابر و تهیه توزیع بسته‌های کمک به نیازمندان تا جشن ولایت

در همین راستا علیرضا نادرالاصلی، مدیر مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره)  امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که ویژه‌برنامه‌های مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره) اصفهان از بدو شیوع بیماری کرونا در سطح کشور آغاز گردید، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این مؤسسه، ضدعفونی کردن خودروهای نقلیه عبوری در سطح شهر و به‌ویژه میدان انقلاب بود که به این منظور گروه‌های جهادی «تشکل اسلامی شهید دیالمه» موسسه فرهنگی شهید بهشتی به‌صورت روزانه به شهروندان اصفهانی خدمت‌رسانی می‌کردند.

مدیر مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره) اصفهان افزود: این گروه‌های جهادی همچنین با تشکیل گروه‌های ۵ تا ۱۰ نفر به‌صورت مداوم و شبانه به ضدعفونی کردن معابر و مرزهای مهم شهری و همچنین مکان‌هایی که احتمال وجود ویروس کرونا در آن‌ها بیشتر بود، پرداختند.

وی با اشاره به عدم برگزاری جشن‌ها، مراسمات و کلیه فعالیت‌هایی که هرساله به مناسبت اعیاد شعبانیه انجام می‌شد، بیان داشت: به دلیل شرایط موجود نتوانستیم فعالیت‌های سال‌های گذشته را داشته باشیم ولی برنامه‌هایی به‌صورت هیأت‌های مجازی در فضای مجازی تدارک دیدیم.

نادرالاصلی ادامه داد: همچنین به‌جای هزینه برگزاری مراسم‌ها، به تهیه و بسته‌بندی تعدادی اقلام ضروری و معیشتی برای افرادی که به حمایت نیاز دارند، مشغول شدیم و در این راستا حدود ۳۱۳ بسته شامل برنج، روغن، حبوبات، بسته‌های بهداشتی و دیگر وسایل ضروری به مبلغی بالغ‌بر هفتاد میلیون تومان، تهیه‌کرده و به افراد نیازمندی که از قبل شناسایی شدند، تحویل دادیم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهید بهشتی (ره) اصفهان در خصوص دیگر اقدامات این مؤسسه به مناسبت نیمه‌شعبان و اعیاد شعبانیه عنوان کرد: در سطح شهر، اجرای سرودهایی را خواهیم داشت و به همین منظور گروه‌های سرود مدرسه قدسیان و موسسه فرهنگی شهید بهشتی طی چند نوبت در نقاط مختلف شهری به اجرای سرود خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر مؤسسه، تجلیل از کادر درمان و مدافعان سلامت است، به همین منظور حدود ۴۰۰ هدیه برای این عزیزان تهیه‌شده که در روز نیمه‌شعبان به آن‌ها تحویل داده خواهد شد، همچنین در کنار این اقدامات، برنامه استندآپ کمدی توسط هنرمند اصفهانی، «جواد مدنی» در یکی از بیمارستان‌های درحال مبارزه با کرونا به مناسبت نیمه‌شعبان برای کادر درمان اجرا خواهد شد.

قرار زمینی بچه‌های آسمان

مجموعه فرهنگی بچه‌های آسمان (مکتب الصادق)، از ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدام به تولید ماسک کرده‌اند که در قالب دو گروه آقایان از ساعت 17 الی 22 و بانوان از ساعت 9 الی 13 فعالیت می‌کنند، در این فعالیت، بچه‌های هیأت و مردم محله به‌صورت جهادی و خودجوش، به تولید و توزیع ماسک در شهر کمک می‌کنند.

همچنین به مناسبت شب نیمه شعبان، این مجموعه قرائت فرازی از مناجات شعبانیه را توسط مداح اهل‌بیت (ع) حاج مهدی منصوری، از مداحان قدیمی اصفهان، به صورت مجازی و آنلاین در جمع بچه‌ها آسمان خواهد داشت.

نذری نیمه شعبان با دست فداییان حسین (ع)، به خانه نیازمندان می‌رسد

جوانان و پیر غلامان اهل‌بیت (ع) در نقطه‌ای دیگر از این شهر نورانی، در قالب هیأت فدائیان حسین (ع) در این روزهای اعیاد شعبانیه، اقدام به تهیه نذری و توزیع آن درب خانه نیازمندان و مناطق محروم کرده است تا شادی برپایی جشن نیمه شعبان را به خانه نیازمندان هدیه کنند.

امشب ویژه برنامه‌های قرائت زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای کمیل و احیای شب نیمه شعبان در شبکه‌های سراسری از ساعت 20:00 پخش خواهد شد که این برنامه‌ها به صورت هم‌زمان و زنده، بانوای سیدرضا نریمانی در صفحه اینستاگرام هیأت فدائیان حسین (ع) نیز برقرار خواهد بود.

اتنهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۱۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول