خرس زخمی آمل راهی درمانگاه شد

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران از زنده‌گیری و انتقال یک قلاده خرس قهوه‌ای زخمی به مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش در پناهگاه حیات وحش سمسکنده خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای در حریم اراضی باغی روستای هاره ارائه دادند. این خرس به دلیل شدت جراحات قادر به تحرک نبود و نیاز به کمک فوری داشت.تیم تخصصی متشکل از دامپزشک معتمد اداره‌کل، کارشناسان اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش و نیروهای اجرایی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل به سرعت به محل اعزام شدند. پس از ارزیابی وضعیت حیوان، عملیات زنده‌گیری با استفاده از اسلحه بیهوشی و تحت نظارت مستقیم دامپزشک انجام شد.رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش مازندران تصریح کرد: پس از بیهوشی ایمن و مهار حیوان، خرس با رعایت کامل ملاحظات تخصصی و بدون وارد شدن آسیب بیشتر به مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش در پناهگاه حیات وحش سمسکنده منتقل شد.
ابراهیمی رئیس این اداره حیات‌وحش محیط زیست مازندران با اشاره به نتایج معاینات اولیه اظهار کرد: این خرس نر و حدود ۱۰ ساله است و بررسی‌های اولیه نشان داد که بر اثر اصابت گلوله از ناحیه بخش تحتانی ستون فقرات دچار آسیب شده و در نتیجه توانایی حرکت هر دو پای عقب خود را از دست داده است.وی خاطرنشان کرد: پس از انتقال به مرکز درمان و تیمار حیات‌وحش، این حیوان در بخش قرنطینه تحت مراقبت تیم دامپزشکی و کارشناسان حیات‌وحش قرار گرفت. بر اساس ارزیابی‌های اولیه، وضعیت هوشیاری، آب و غذا و دفع حیوان مطلوب گزارش شده و روند مراقبت‌های تخصصی از آن ادامه دارد.ابراهیمی اعلام کرد: اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تمامی اقدامات لازم برای مراقبت و درمان این خرس را انجام خواهد داد و هم‌زمان بررسی ابعاد حادثه و شناسایی عامل یا عاملان تیراندازی از طریق مراجع قانونی با جدیت در دستور کار قرار دارد. #حیات‌وحش #محیط‌زیست #خرس_قهوه‌ای
13:18 - 7 تیر 1405
محیط زیست
استان ها
مازندران

2 بازنشر4 واکنش
44٫5k بازدید



2 پاسخ

@user1751670376795 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  2 روز پیش

مقابله و ستیز با نفس و دیگر موارد ضد اخلاقی باید سر لوحه کار مسئولان محترم باشد.
ایده و راهکار

اخلاق‌مداری؛ راهبردی برای کارآمدی بیشتر مدیریت

توجه به شاخص‌های اخلاقی و ارتقای سلامت نظام اداری، باید سرلوحه فعالیت تمامی مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشد. امروزه، مقابله با رفتارهای غیراخلاقی و تقویت خودنظارتی در سطوح مدیریتی، نیازمند عزمی راسخ و جهادی مضاعف است که باید در لایه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری به شکلی ملموس تجلی یابد چند موردی که مقابله جدی باید با آن صورت گیرد را در ذیل ذکر کردم. لطفا توجه بیشتری را به این موارد مبذول بفرمائید : حق الناس خوری ستیزی ، فریب ستیزی ، اختلاس ستیزی ، بازیچه دست استعمار شرق و غرب شدن ستیزی ، حقوق نجومی نویسی ستیزی ، ترک فعل ستیزی ، وعده توخالی ستیزی ، بد عهدی ستیزی، پیمان شکنی ستیزی ، رشوه ستیزی مال اندوزی و ثروت اندوزی ستیزی ، تنفر ستیزی ، کینه ستیزی ، نفرت ستیزی ، تفرقه ستیزی منفعت طلبی شخصی و گروهی ستیزی ، ربا ستیزی ، عدم تحمل دیگر سلیقه ها ستیزی ، تکبر ستیزی و غرور ستیزی و...... یاحق التماس دعا اجرتان با حضرت حق

مسئولان محترم و تصمیم گیران کشور، وزرا و معاونین و مشاوران، دولت ، مجلس ، قوه محترم قضائیه، تولید کنندگان کالا و خدمات، سازمان‌های نظارتی، بازرسی ، امنیتی، کلیه آحاد مردم و جانفدایان و مردم درصحنه و میدان

0
100
گزارش از مطالبه

@Soldier_of_Iran4 ساعت پیش
در پاسخ به
دم شما گرم. فقط لطفا بعد درمان دوباره به طبیعت آمل بر گردونید.اما شه اشه خامی🐻