دیدنی شدن نادیدهها
✍رسول فرامرزیتا پیش از جنگ تحمیلی سوم برای بعضی افراد فهم این نکته دشوار بود که چطور میتوان امام زمانی داشت که در شرایط غیبت، جامعه اسلامی را مدیریت و راهنمایی کند و خطرات را از سر راه آن بردارد و مانند آفتاب پشت ابر، نور و گرمای دنیای ما را تامین کند!حالا اما با زندگی غایبانه ولیفقیه _همان کسی که مردم بعثت یافته، بدون آنکه او را دیده باشند، با او بیعت کرده، به او دلگرمند و دوستش دارند_ خوب میتوان فهمید که چگونه میتوان در عین دارا بودن زندگی غایبانه، مدیر و فرمانده اصلی یک امت و کشور بود!آری؛ خدای بزرگ اینگونه حقایق دین را برای مردم محسوس و ملموس میکند تا چیزهایی که پیشتر در کتابها و بالای منبرها دیده و شنیده بودند را در زندگی خود با چشم ببینند...هرچه به سمت جلو گام برداریم، معلومات و مفاهیم جاودانه دین، که قبل از این، درک شفّافی از آن نداشتیم، بیشتر برای ما عینی و مصداقی میشود و این سنّت (قانون) وعده داده شده خداست که حقایق دینش را روز به روز در جان انسانها و در پهنه عالم بیشتر از قبل گسترش میدهد...و روشن میشود که چطور دشمنان خدا و انسان، میتوانند زندگی غایبانه را بر اولیای او تحمیل کنند و چطور قوت و ضعف پیروان حق در پایان دادن به غیبت امام یا استمرار آن غیبت موثر است.قطار دنیا به سمت ایستگاه دینداری میرود نه بیدینی! يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ/ (سوره صف آیه۸)می خواهند نور خدا را با فوت کردن خاموش کنند! در حالی که اراده خدا این است که نور خود را کامل کند اگرچه کافران دوست نداشته باشند!
07:06 - 7 تیر 1405