نهاد دریایی آمریکایی: مسیر کشتیرانی نزدیک عمان گسترش می‌یابد

نهاد تحت نظارت نیروی دریایی آمریکا ادعا کرد که مسیر کشتیرانی در نزدیکی سواحل عمان در تنگه هرمز، برای تسهیل تردد کشتی‌های ورودی و خروجی در حال گسترش است.
گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس؛ به گزارش الجزیره، مرکز مشترک اطلاعات دریایی (Joint Maritime Information Center)، نهاد تحت نظارت نیروی دریایی ایالات متحده، مدعی شد که مسیر نزدیک سواحل عمان در تنگه هرمز در حال گسترش است تا امکان تردد در هر دو جهت (کشتی‌های ورودی و خروجی) فراهم شود.پیش‌تر، پس از اینکه عمان اعلام کرد در حال همکاری‌ با سازمان بین‌المللی دریانوردی است تا یک مسیر دریایی موقت ایجاد کند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که تنها مسیر امن همان مسیر ایرانی‌ست و با شناورهای متخلف برخورد می‌شود. پس از این هشدار، کشتی‌ها شروع به تغییر مسیر کردند.مدیریت آبراه خلیج‌فارس هم اعلام کرده که تبعات عبور از مسیرهای غیرمجاز برعهده مالک، بهره‌بردار و فرمانده شناور است.با هشدار سپاه، از صبح امروز، تقاضای کشتی‌ها برای تردد در تنگه هرمز از طریق مسیر اعلام‌شده، افزایش یافته است.
١١ MB
15:03 - 6 تیر 1405

4 إعادة النشر2 التفاعل
31٫1k من المشاهدات


16 الإجابة

@user1709100315077875641منذ 3 ساعات
تعليقًا على
بله، در اثر اجرای نفتاهمنامه ذلت، تنگه هرمز رو دادند رفت، حالا امریکا سلطان تنگه عمان هست و اسکورت میکنه و عوارضی میگیره. باید بهش زنگ زد و التماس کرد چند تا سهمیه کشتی به ما هم بده.

@user1709100588304900846منذ 3 ساعات
تعليقًا على
مهم:دوستان خواهش میکنم از این به بعد برای کسی که خود را شاهزاده می نامد از لفظ "شاشزاده" استفاده کنید و طرفدارانش را "طرفداران شاشزاده" بنامید

@user1709100930556065547منذ 3 ساعات
تعليقًا على
امریکا بی خود دست و پا میزند و تلاش بیهوده انجام می دهد

@user1709100930556065547منذ 3 ساعات
تعليقًا على
امریکا دارد دست و پا میزند و تلاش ییهوده انجام می دهدامریکا شکست خورده ای که دارد ورشکسته میشود اما ادای طرف پیروز را در می اورد

‌وطند زنده باد‌ صورة الملف الشخصي
@user177666971833منذ 3 ساعات
تعليقًا على
‌وطند زنده باد‌ صورة الملف الشخصي
وطند زنده باد

@user177666971833  •  منذ 7 ساعات

جنگ تنگه در پای میز مذاکره این سوال پاسخی می‌خواهد آنهم اینکه وقتی تنگه بمدت ۶۰ روز طبق توافق تنگ نیست و رفت آمد در آن جریان دارد چرا آمریکا تلاش میکنه کریدوری در ساحل عمان برای عبور کشتی‌ها درست کند؟سوال روی سوال :آیا بخاطر کشتی‌های اسرائیل است که احتمال می‌دهد بعدا ایران اجازه عبور به آنها ندهد؟

إظهار هذا الموضوع


‌حامد عظیم نژاد‌ صورة الملف الشخصي
@H_Azimnezhadمنذ 3 ساعات
تعليقًا على
وقتی به عمان که زبونش رفته بود تو ... رو میدید، اعتماد به نفس ندارید و همیشه خودتونو زیرمجموعه کدخدا میدونید همین میشه 😡 عمان !! تو کجا بودی ؟! خاک بر سر مسئول ذلیل و بدبخت

‌اصفهانی‌ صورة الملف الشخصي
@A110_M313منذ 3 ساعات
تعليقًا على
اتفاقات رخ داده و در حال وقوع شاهد عینی برای فهم کلام رهبر عزیز وقتی می فرمایند مدیریت (انحصاری) تنگه هرمزعلی الاصول😭😭

‌سرباز و فدائی ولایت فقیه‌ صورة الملف الشخصي
@Sarbazevelayatmadarمنذ 3 ساعات
تعليقًا على
اقای قالیباف و پزشکیان و عراقچی زبانتان کجا رفته . چرا جواب نمیدید ؟؟؟؟؟؟

@user177581232877منذ 3 ساعات
تعليقًا على
عمان می تونه نوار ساحلی خودش در اختیار کشتی ها بده عمق اب سمت عمان بیشتراز سمت ایرانه حالا ما کشتی سمت عمان بزنیم تجاوز به کشور دوست و برادر عمانه ،نزنیم بستن تنگه هرمز بی معنی

‌سعید ..‌ صورة الملف الشخصي
@Saeed3منذ 1 ساعات
تعليقًا على
این خلاف توافق اسلام آباد است و هدفی جز تقابل با ایران ندارد اگر عمان با این کار موافقت کند ، قطعا در یک جنگ احتمالی دیگر ، جزو بانک اهداف نیروهای نظامی ایران قرار خواهد گرفت

‌203***4‌ صورة الملف الشخصي
@user1709101774167245659منذ 1 ساعات
تعليقًا على
ما که رد دادیم وحدت به هم نخوره

@user1709100048463689223منذ 1 ساعات
تعليقًا على
خداعمان ترسوی خائن راهم نابودوبه سزایش خواهندرساند . ان شاء الله

@user1709100048463689223منذ 52 دقائق
تعليقًا على
غمان این بازماندگان خوارج اباضی ازاین گندم ملک ری نخواهندخورد. ماتنگسیریهارابه میدان نفرستادیم تا ارب اربا شوندوعمان به ملت ایران خیانت کند . عمان گردن کلفت ترازبرادران منافق عربش درحاشیه خلیج فارس نیست . نجابت ملت ایران هم حدی دارد . آبراهه تماما درحاکمیت ایران بوده ، است وخواهدبود

@user1709100048463689223منذ 44 دقائق
تعليقًا على
اصلا مادرآبراه پس از۲۴ کیلومترآب های سرزمینی وتحت حاکمیت امنیتی ایران باعمان همسایه ایم یانهاددریایی آمریکاونهادتروریستی سنتکام آمریکا ؟ عمان پدرسگ‌ پس خودت کجاقایم شدی ؟ پدرسگ بی حیا خودت بیاوحرف حسابی اگرداری که مطمئن هستیم نداری ، بزن . قایم شدی بزرگترت روفرستادی ، امابدان این بزرگترت موش زائیده

@user1709100063366757330منذ 34 دقائق
تعليقًا على
کنترل تنگه از دست ایران خارج شده و دیگه هیچوقت برنمیگرده . تعصب و توهم و خیال و بزارید کنار تا واقعیت و ببینید ، این واقعیت نتیجه ی تلاش آمریکاست نیست نتیجه ی بذل و بخشش و جوندوستی و توهم مسئولای عشق مذاکره ماست ، تفکر بدیم بره چیا داد؟ عزت شرف تنگه هسته ای حاکمیت ملی حزب الله

@user177826733876منذ 16 دقائق
تعليقًا على
کلی کامنت از ادمای منفی باف واضحه امریکا تلاش میکنه نذاره کوریدور ایران تثبیت بشه عرب ها هم کمکش میکنم اما باید صبور باشید کشتی با محمولش گاهی ۵۰۰ ۶۰۰ میلیون دلاره این کشتی هایی که از اون مسیر میرن اسپانسر عربی امریکایی دارن و خصوصی نیستن چند بار که بزنی دیگه کسی کشتیشو از اون ور نمیبره