ماهیت مذاکرات اسلام آباد

برای بعضی‌ها هنوز هم سؤال است که مذاکرات اسلام‌آباد چگونه با خشم مردم از دشمنان جنایتکار قابل جمع است؟ آن هم با این همه خسارات مادی، معنوی و انسانی که به ما وارد کردند.این عزیزان باید توجه داشته باشند که مذاکرات اسلام‌آباد را به مثابه یک جلسهٔ خواستگاری تلقی نکنند که با یک جعبه شیرینی و یک دسته‌گل به دیدار خانواده عروس بروی و عروس‌خانم هم به آقای داماد و سایر میهمانان چای تعارف کند و همه چیز به میمنت و خوشحالی باشد؛ یا شبیه جلسهٔ آشتی‌کنان، که دو طرف بعد از پایان جلسه بلند ‌شوند و به همدیگر دست بدهند و روی ماه هم را ‌ببوسند و بعد از آن هم جانشان برای هم در بیاید؛ خیر!ماهیت مذاکراتی شبیه آنچه که اکنون در اسلام‌آباد در حال انجام است، این‌گونه است که تو می‌خواهی خیلی جدی به طرفت با فریاد و خشم و نفرت بفهمانی که:-چون تو زدی، من هم بدجور زدمت!-خوب کاری هم کردم که زدمت!-باز هم پیش بیاید می‌زنمت و حتماً محکمتر می‌زنمت!-خیلی هم غلط کردی که زدی!-و چون هر غلطی تاوانی دارد، باید تاوانش را بدهی!-تاوانش هم این چیزهاست: ۱- ۲- ۳-...!-و اگر تاوان ندهی، باز هم می‌زنمت!این وسط، هم خود مذاکره‌کننده و هم مؤلفه‌های قدرتی که در دست دارد بسیار مؤثر و سرنوشت‌ساز خواهند بود.الحمدلله تیم مذاکره‌کننده کشورمان تیم خوبیست هم از نظر تجربه و هم از حیث دانش و کاربلدی که همه باید به ایشان اعتماد کنیم.دستشان نیز از جنبهٔ دارا بودن مؤلفه‌های قدرت بسیار پر است که شاخص‌ترین آنها پشتوانه مردمی و حضور معنادار ملت ایران در خیابانها در طولِ حدودِ ۴۰ شبانه‌روز نبرد نظامی-دیپلماسی از ابتدا تا کنون، همچنین ظفرهای نظامی رزمندگان غیورمان در میدان رزم است.بر خدا توکل و برای پیروزی همه آنها دعا می‌کنیم
02:36 - 12 آوریل 2026
سیاست
نظامی و امنیتی
سیاست خارجی




1 پاسخ