عملیات احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان آغاز شد
عملیات احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزای فارس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان انرژی اتمی ایران، مراسم آغاز عملیات احداث راکتور تحقیقاتی ۱۰ مگاواتی اصفهان امروز (پنجشنبه) ۵ آبانماه در منطقه هستهای اصفهان و با حضور محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت هستهای کشور برگزار شد. این راکتور از نوع استخری آب سبک بوده و سوخت آن از نوع صفحهای با غنای ۲۰ درصد است. از مهمترین کاربریهای این راکتور تحقیقاتی میتوان به تست سوخت هستهای مواد، تولید رادیوایزوتوپهای پزشکی و صنعتی و توسعه تحقیقات و کاربردهای پرتوهای نوترونی اشاره کرد. طراحی و ساخت این راکتور با همت دانشمندان صنعت هستهای کشور به صورت کاملاً بومی خواهد بود و این مرکز پس از ساخت با محوریت ارائه آموزشهای بینالمللی در زمینه علوم و فنون هستهای آغاز بهکار خواهد کرد. پایان پیام/
13:05 - 5 آبان 1401