عضو شورای اسلامی کار هپکو: چرا حق بیمه کارگران هپکو توسط تامین اجتماعی واریز نمی‌شود!

نائب رئیس شورای اسلامی کار شرکت هپکو از عدم تمدید دفترچه‌های بیمه کارگران این شرکت توسط تامین اجتماعی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل رنجبر ظهر امروز در نشست فعالان مطالبه‌گری، دانشجویی و رسانه‌ای استان مرکزی با اعضای کمیسیون صنایع مجلس که برای نخستین بار در کشور با پیگیری علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: جای بسی تاسف است که سهامدار هپکو سازمان تامین اجتماعی است، اما روز گذشته کارگران هپکو زمانی که برای تمدید دفترچه‌هایشان مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود، حق بیمه شما واریز نشده است! وی تصریح کرد: طبق اخبار و پیگیری‌ها متوجه شدیم برای واردات محصولات دست دوم و کار کرده مشابه تولیدات گذشته هپکو تعرفه گمرکی ۵ درصدی درنظر گرفته شده، اما برای تولیدکنندگاتی مانند هپکو تعرفه ۱۰ درصد.  رنجبر گفت: بحثی که دادستان کل کشور  مطرح کرد واگذاری ۸ شرکت همراه هپکو به تامین اجتماعی بود  و تامین اجتماعی باید از آن شرکت‌های سودده برای راه اندازی و رفع مشکلات هپکو استفاده کند، به راستی آیا این شرکت‌ها هم واگذار شده‌اند. وی ادامه داد: کارت بازرگانی هپکو قفل است و در این صورت نمی‌توان اقدامی برای تولید کرد. انتهای پیام/
هپكو
هپكو
16:08 - 3 بهمن 1399

1 Reposts
20 Views


1 Reply