«شورای راهبردی ایران و ترکیه» فروردین‌ماه 99 با حضور اردوغان در تهران تشکیل می‌شود

رییس دفتر رییس جمهور گفت: در فروردین ماه اردوغان به همراه تعداد زیادی از اعضای کابینه‌اش به تهران می‌آید تا شورای راهبردی بین دو کشور تشکیل شود و در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی صحبت خواهد شد.
عبدالمطهر محمدخانی-محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در مورد بحران ادلب و نقش آن در همکاری‌های ایران و ترکیه گفت: روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور همسایه باید روابط خوبی باشد.  وی اضافه کرد: ما با ترکیه مشترکاتمان بیشتر از اختلافات ما است، از ابتدای موضوع سوریه بین ما و ترکیه اختلاف نظرهایی بوده است. ترک‌ها به نوعی خواستار رفتن بشار اسد بودند اما ما می‌گفتیم در این شرایط رفتن بشار اسد مثل لیبی می‌شود و وضع آن بدتر می‌شود.  واعظی تصریح کرد: در روند آستانه سه کشور کارهای بزرگی با هم کردند، جلسه بعدی در تهران خواهد بود، ما باید با هم بیشتر صحبت کنیم و در فروردین ماه اردوغان به همراه تعداد زیادی از اعضای کابینه اش به تهران می آید تا شورای راهبردی بین دو کشور تشکیل شود و در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی صحبت خواهد شد. انتهای پیام/
واعظی
12:03 - 30 بهمن 1398

2 إعادة النشر
3 من المشاهدات


1 الإجابة