اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آنچه در ۲۴ ساعت اخیر مرز مهران گذشت

باتوجه به اینکه مرز مهران امن‌ترین و نزدیک‌ترین مرز به کربلا بوده مورد استقبال بیش از ۶۰ درصد زائران قرار گرفته این در حالی است که استقبال از زائران به خوبی انجام میگیرد.

آنچه در ۲۴ ساعت اخیر مرز مهران گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اندک اندک جمع مستان می رسند

اندک اندک می پرستان می رسند

دل نوازان، ناز نازان در رهند

گل عذاران از گلستان می رسند

همه از هر تیپ و قشری با هر سلیقه‌ای و یک حال عجیبی این مسیر عاشقی را طی می‌کنند تا شاید قطره ای از دریای بیکران این سرزمین بهشتی باشند.

آهن ربای مغناطیسی اربعین بدون هیچ نگاهی همه را به خود جذب کرده تا در این وادی کلمه وحدت را به جهانیان نشان دهد.

در مسیر اربعین خانواده‌های شهدا و ایثارگران را می‌بینیم که چه زیبا پا جای پای عزیزشان گذاشتند و تک تک مسئولان‌ دستگاه متولی نسبت به خدمات رسانی به این خانواده‌ها باید از جان مایه بگذارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر جایی که احساس نیاز بوده جهادگونه وارد میدان عمل شده تا به کمک سایر دستگاه‌ها جهت رفع مشکلات بشتابد و در اربعین هم پای کار است.

طبق گفته مسئولان ۱۷۵ هزار و ۲۱۵ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌اند که این آمار لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند.

به گفته مسئولان فراجا از ابتدای ماه صفر تاکنون آمار تردد زائرین اربعین در کلیه مرزهای شش گانه منتهی به کشور عراق حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر بوده است.

خدمات دهی مواکب 

رضا مصطفوی یکی از زائرین به خبرنگار فارس گفت: امسال وضعیت خدمات دهی به زائرین اربعین نسبت به سال‌های گذشته خوب بوده به نحوی که از ابتدای ورود به استان ایلام تا مرز مواکب، خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: علیرغم حجم گسترده تردد و احتمال ترافیک در مسیر مهران برخی مواقع شاهد تردد وسائل نقلیه سنگین بودیم.

زائران مراقب کلاهبردان باشند

لیلا فضلی یکی دیگر از زائرین به خبرنگار فارس گفت: همه چیز برای زیارت امام حسین (ع) آماده شده است و زائرین باید با یک برنامه‌ریزی در این مراسم بزرگ شرکت کنند و به تمام دنیا نشان دهند پای دفاع از حرم اهل بیت در هر گوشه ای هستند.

وی ادامه داد: زائرین اربعین با نیت خلوص پای در این مسیر گذاشته‌اند اما کسانی با سوءاستفاده از این ایام با عناوین مختلف قصد کلاهبرداری از زائرین را دارند که لازم است تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

احمد همتی یکی از زائرین اربعین به خبرنگار فارس گفت: شاید نکته‌ای که مهم بوده و سال‌های قبل هم یک معضل بود مسیر برگشت زائرین به سمت استان‌های خودشان است که به علت کمبود ناوگان عمومی باعث افزایش شدید کرایه خواهد شد و نیاز است این ناوگان تقویت و اضافه شود.

وجود ۵ زائرسرا در شهرستان مهران جهت اسکان خانواده های معظم شهدا

جمال اسدی مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی تعداد ۱۶ موکب در غالب پیروان شهدا در سطح استان توسط خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران به صورت خودجوش برپا شده است.

وی افزود: همچنین جهت خدمات دهی به زائران عزیز تعداد ۵ زائرسرا در شهرستان مهران جهت اسکان خانواده های معظم شهدا و ایثارگران راه اندازی شده است.

هیچ ترافیکی در مسیرهای منتهی به مرز مهران وجود ندارد

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: با توجه به حجم بالای تردد این روزها در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی مهران در حال حاضر هیچگونه مشکل ترافیکی در این محورها وجود ندارد.

وی افزود: از شب گذشته تا صبح امروز تردد در جاده‌ های منتهی به مرز مهران سنگین بوده اما از صبح روز جاری از این حجم ترافیکی کاسته شده و هم اکنون تردد در این محور به صورت روان در جریان است. 

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد: آمار تردد ها در جاده های استان ایلام با توجه به نزدیک شدن به روز اربعین در حال افزایش است.

سرهنگ کهزادی با اشاره به اینکه، تردد در جاده های استان در روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: لازم به ذکر است از ساعت ۶ صبح امروز تمامی کامیون‌ها، تریلرها، یدک کش‌ها به غیر از مواد سوختی و فاسد شدنی حق تردد در مسیرهای ایلام به مهران و دهلران به مهران را ندارند و همکاران اجازه تردد به این خودروها را صادر نخواهند کرد.

وجود ۱۳ ایستگاه صلواتی در تمام مبادی ورودی شهر ایلام

سردار قدرت اله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه، بیش از ۱۳ ایستگاه صلواتی در تمام مبادی ورودی شهر ایلام توسط سپاه جهت خدمات رسانی به زائران راه اندازی شده است، گفت: در راستای خدمات رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی علاوه بر خدمات رسانی در این تعداد ایستگاه صلواتی، سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در پایانه مسافری برکت و همچنین پایانه شهید سلیمانی مهران به زائران خدمت می کند.

وی افزود: این نهاد امنیتی در استان به مانند سال های اخیر با توجه به اینکه در هیچ کمیته ای عضویت ندارد، به یاریگر سایر کمیته ها در همه زمینه ها فعالیت کرده و به زائران خدمت رسانی خواهد کرد. 

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: سپاه استان ایلام به عنوان نماینده سپاه پاسداران مرکز، با همکاری سپاه دیگر استان ها در همایش بزرگ اربعین خدمات مختلفی را ارائه می دهد.

آمار تردد زوار از مرز مهران

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری در ایلام گفت: از ۱۷۵ هزار و ۲۱۵ تردد صورت گرفته تعداد ۲۱ هزار و ۹۱۷ زائر ایرانی و ۲۱۰ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۱۵۱ هزار و ۷۷۸ مسافر ایرانی و هزار و ۳۱۹ مسافر خارجی نیز از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

هشدار رئیس پلیس فتا به زائران

سرهنگ علیرضا یعقوبی رئیس پلیس فتا استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مجرمان سایبری در هر مناسبتی با ترفند‌های جدید به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند. 

وی افزود: افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر کمک به بیماران و نیازمندان، سفر‌های ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و اجاره منزل و ‌... با سوءاستفاده از عواطف و احساسات  مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. 

رئیس پلیس فتا استان گفت: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

وی در ادامه گفت: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام داده و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیات‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و برای پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

افزایش ظرفیت پارک خودرو در مهران

جلال الدین محمدی شهردار مهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در راستای خدمت رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی در زمینه پارک خودرو، ظرفیت پارک ۲۰ هزار خودرو دیگر به پارکینگ بزرگ اربعین اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه، با توجه به افزایش حجم زوار در مرز بین المللی مهران پارکینگ شماره ۱ اربعین تا پایان وقت امروز تکمیل خواهد شد، افزود: در این راستا از عصر امروز پارکینگ اربعین ۲ خدمات دهی خود را به زائران جهت پارک خودروها آغاز خواهد کرد. 

شهردار مهران با اشاره به اینکه، امکانات و رفاهیات پارکینگ اربعین ۲ همانند پارکینگ اربعین ۱ و دارای ساختار جدید شامل نمازخانه، سرویس های بهداشتی، ایستگاه اتوبوس و بوفه است، گفت: در شهر مهران با احتساب پارکینگ ها ظرفیت پارک ۱۸٠ هزار خودرو وجود دارد که تا پایان روز گذشته ۸٠ هزار از این میزان تکمیل شده و هنوز ظرفیت پارک ۱٠٠ هزار خودروی دیگر در مهران وجود دارد.

وجود ۷ هزار دستگاه اتوبوس 

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هم اکنون در رفت زائران ۷ هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که روزانه بلیط پیش فروش ۴ هزار صندلی صورت می گیرد.

وی افزود: برای برگشت زائران نیز تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهادها و دستگاه های دیگر نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار عزیز پیش نیاید. 

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: از زائران عزیز خواسته می شود برای برگشت، سفر خود را به روز های پایانی موکول نکنند چرا که با توجه به ازدحام جمعیت در روزهای آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود. 

تردد یک میلیون و ۶۰۰ زائر از مرزهای شش گانه

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در پایانه مرزی مهران گفت: از اول صفر تا به امروز یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت زائر از مرزهای شش‌گانه برای راهپیمایی اربعین و زیارت عتبات عالیات تردد کرده اند.

وی افزود: در بحث صدور گذرنامه‌ های عادی و زیارتی نیز یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر درخواست کننده داشته که تاکنون برای یک و میلیون و ۶۰۰ هزار نفر صادر، چاپ و ارسال شده است. 

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا یادآور شد: در روزهای قبل بار سنگین ترافیکی را در محور ایلام به سمت مهران داشتیم که با تلاش همکاران و مسئولان این مشکل برطرف شده است.

این روزها مسئولان استانی و کشوری همدل و یک صدا برای خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی پای کار بودند و به طور شبانه روزی در جهت رفع مشکلات پیش روی زائرین تلاش می‌کنند.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول