مطالبه

ضرورت اقدام فوری برای مهار گرانی و بهبود قدرت خرید

با سلام و احترام، با عنایت به شرایط چالش‌برانگیز اقتصادی و افزایش مستمر شاخص‌های تورمی که منجر به کاهش شدید قدرت خرید خانواده‌های ایرانی شده است، بدین‌وسیله خواستار اقدامات فوری و زیربنایی در سه محور اصلی هستیم: ۱ کنترل تورم و تثبیت قیمت‌ها: اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و جلوگیری از نوسانات کاذب در بازار، جهت پیشگیری از فروپاشی بیشتر توان معیشتی مردم. ۲ اصلاح و افزایش دستمزدها و حقوق‌ها: بازنگری بنیادین در نظام حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، به‌گونه‌ای که این دریافتی‌ها با نرخ واقعی تورم همخوانی داشته باشد و کرامت انسانی و سطح معیشت مناسب را تضمین کند. ۳ توسعه و بازنگری در نظام یارانه‌ها: افزایش و هدفمندسازی یارانه‌ها برای حمایت مستقیم از اقشار آسیب‌پذیر، به نحوری که این حمایت‌ها پوشش هزینه‌های واقعی زندگی را فراهم آورد. امید است با اتخاذ این اقدامات، توازن اقتصادی برقرار شده و ثبات اجتماعی و رفاه عمومی در کشور تضمین گردد.

0
100
گزارش از مطالبه
23:38 - 15 خرداد 1405
اقتصاد
نفت و انرژی




5 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarmeymeh16 خرداد 1405
در پاسخ به
پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
پیشنهادها

پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه

پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسی‌های بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایه‌گذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمع‌های آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکول‌ها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد

وزارت نفت، هیات دولت وفاق ملی، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@user170910010701891155416 خرداد 1405
در پاسخ به و
با سلام از خواسته و مطالبه شما حمایت شد لطفاً از مطالبه ساخت و احداث کلانتری در قنات کوثر برای افزایش امنیت و کاهش جرائم و سرقت در محدوده شرق تهران حمایت فرمایید .لینک مطالبه : https://farsnews.ir/Parkpolice_ir/1780323619891426677با سپاس از توجه شما
تصویر نمایه‌ی ‌پارک پلیس‌
پارک پلیس

@Parkpolice_ir  •  11 خرداد 1405

تقدیر و تشکر

یک گام تا آغاز ساخت کلانتری محله قنات کوثر

عملیات آماده‌سازی برای احداث کلانتری جدید محله قنات کوثر وارد مرحله نهایی شده است. این پروژه پس از افزایش سرقت‌های خودرو و منازل و درخواست‌های مکرر اهالی، از تیرماه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت. زمین این کلانتری که ۳۵ سال در تصرف یک گلفروشی بود و به محل تجمع اتباع غیرمجاز و فعالیت‌های مجرمانه تبدیل شده بود، با اقدام جهادی شهردار منطقه چهار تخلیه و به رئیس پلیس تهران تحویل شد. با راه‌اندازی این کلانتری، محلات مجیدآباد، اوقاف، قنات کوثر و بخش‌هایی از نواحی ۵، ۷ و ۹ شهرداری تحت پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت. این اقدام پاسخی مستقیم به خلأ امنیتی شرق تهران و کمبود گشت‌های انتظامی در محدوده کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس است. نظرات اهالی ناحیه ۹ منطقه ۴: ۱. تغییر نظر بعد از یک سرقت تلخ: «تا پارسال مخالف احداث کلانتری بودم. می‌گفتم مگه می‌خوایم از خودمون سلب آسایش کنیم؟ اما شب تولد پسرم، وقتی مهمان داشتیم، سارقا از پشت‌بام همسایه وارد خونه‌مون شدن. با ۱۱۰ تماس گرفتم، ۴۰ دقیقه طول کشید گشت برسه. همون شب فهمیدیم فاصله ما تا کلانتری یعنی خطر. الان دیگه نمیگم مخالفم؛ میگم هر کی مخالفت کنه، اهل محله نیست.» ۲. قدردانی از کسبه و گلایه از بی‌توجهی‌ها: «من از کاسبای محله تشکر می‌کنم که برای درخواست کلانتری امضا جمع کردن. اگر این امضاها نبود، مسئولین هنوز می‌گفتن محله شما نیاز ندارد. فقط کاش آنهایی که امضا نکردند، یک شب بیایند ببینند با این معتادای متجاهر چطور باید برخورد کرد. احداث کلانتری برای ما از نان شب واجب‌تر است.» ۳. هشدار درباره تأخیر در شروع ساخت: «شنیدم عملیات اجرایی به خاطر نبود اعتبار چند ماه عقب افتاده. به مسئولین می‌گویم: چند هفته پیش، شب جمعه، جلوی در خانه ما، موتورسواری با کارد یک نفر را زد و موبایلش را برد. هیچ‌کس هم نتونست کاری کند. آخه چقدر بچه‌های بسیج می‌توانند امنیت را کنترل کنند؟ خواهش می‌کنم این پیام را برسونید: فقط کلانتری را راه بندازید.» ۴. تجربه تلخ یک خانواده تازه‌ساکن: «من مدت زیادی نیست ساکن این محله‌ام، اما شلوغی اطراف مسجد و مشکل پارک خودرو واقعاً آزاردهنده‌ است. من از مخالفین سرسخت احداث کلانتری بودم، تا روزی که از سفر برگشتیم و دیدیم تمام وسایل منزلمان سرقت شده. از همه کسانی که برای احداث کلانتری تلاش کردند تشکر می‌کنم؛ این کار یکی از واجب‌ترین اقدامات محله بود.» ۵. مطالبه قدیمی شورایاری و هیئت‌امنا: «ما سال‌هاست از شورایاری احداث کلانتری را می‌خواهیم. تا همین مدت اخیر که هیئت‌امنای محله با حضور چند بسیجی تشکیل شد و از همان ابتدا زحمت کشیدند. فقط کاش فکری هم به حال سرای محله نیمه‌کاره انتهای کوچه چهارم غربی کنند که نبودش واقعاً به محله آسیب زده.» ۶. قدردانی از بسیج محله: «من از بسیج محله تشکر می‌کنم که این اقدام را پیگیری می‌کنند. اگر این فعالیت‌ها نبود، ما نمی‌دانستیم با این همه معضل امنیتی چطور باید برخورد کنیم.» ۷. سرقت‌های مکرر خودرو: «کلانتری لازم است. ما دو تا ماشین داریم، هر دو را درش را باز کرده‌اند و وسایل داخلش را دزدیده‌اند.» ۸. نمونه‌ای از مشکلات نبود کلانتری نزدیک: «چند وقت پیش در اتوبان باقری تصادف شد. اورژانس آمد، کارش را کرد، اما نمی‌توانست مصدوم را ببرد چون کلانتری هنوز نرسیده بود صورتجلسه کند. وقتی کلانتری نزدیک باشد، این مشکلات پیش نمی‌آید.»

نیروی انتظامی تهران بزرگ

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌گشت‌
@Gasht_140418 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌گشت‌
گشت

@Gasht_1404  •  1 خرداد 1405

عدالت در برخورد و دقت در تشخیص، کلید افزایش همبستگی ملی و پایداری کاربران در این سکو خواهد بود.

.
مطالبه

مطالبه کاربران برای ارتقای الگوریتم‌ها و بهبود روند پشتیبانی در ویراستی

با سلام و احترام؛ در شرایط حساس کنونی و با توجه به توجه روزافزون کاربران به سکوهای داخلی، مشاهده می‌شود که بخش بزرگی از جامعه انقلابی و وطن‌دوست برای حمایت از ظرفیت‌های ملی به این پلتفرم روی آورده‌اند. اما متأسفانه، در این میان گروه‌هایی مشخص (شامل ربات‌ها، ترول‌ها و اکانت‌های ساختگی) با سوءاستفاده از مطالبات مشروع کاربران (مانند دغدغه‌مندی برای دسترسی به اینترنت)، به دنبال ایجاد آشوب و تضعیف امنیت روانی کاربران هستند. این گروه‌ها با استفاده از هشتگ‌های نامرتبط و ابهام‌آفرین مانند #گنگ_تعاملی ، #گان ، #گون و کلمات انگلیسی مشابه (#gun ، #gon) که از الگوهای گروه‌های معاند در سکوهای خارجی الهام گرفته شده، سعی در ایجاد تداخل در بحث‌های ملی و مذهبی دارند. بزرگترین چالش فعلی، عملکرد یک‌جانبه و اشتباه سیستم‌های پشتیبانی و فیلترهای خودکار ویراستی است که به جای شناسایی عوامل آشوب‌طلب، کاربرانِ دغدغه‌مند و وطن‌پرست را که در دفاع از ارزش‌های اسلامی و ملی فعالیت می‌کنند، هدف مسدودسازی قرار می‌دهد. این امر موجب رنجش کاربران وفادار و کاهش اعتماد به سکوی داخلی شده است. لذا از تیم سازنده ویراستی تقاضا داریم: ۱. بازنگری فوری در روند مسدودسازی‌ها: تا از حذف ناعادلانه کاربران انقلابی جلوگیری شود. ۲. کنترل استفاده از هشتگ‌های مشکوک: محدودسازی یا پایش دقیق هشتگ‌های نامرتبط که ابزاری برای نقاب زدن بر فعالیت‌های معاندانه هستند. ۳. تقویت امنیت پلتفرم: مقابله با رشد ترول‌ها و ربات‌هایی که سلامت روانی جامعه مجازی را هدف قرار داده اند متأسفانه سیستم‌های ویراستی با خطای تشخیص، به جای برخورد با این گروه‌ها، کاربران وطن‌پرست را مسدود می‌کنند! این رفتار، علاوه بر بی‌عدالتی، باعث تضعیف سکوی ملی می‌شود. ما خواهان: ✅ توقف مسدودسازی‌های ناعادلانه کاربران انقلابی. ✅ شناسایی و برخورد با گروه‌های ترول که با هشتگ‌های نامرتبط، نقاب بر چهره خود می‌زنند. ✅ ایجاد امنیت روانی برای همه کاربران وطن‌دوست.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - شورای عالی فضای مجازی .، معاونت فضای مجازی دادستان کل، رئیس مرکز فن اوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مدیر ویراستی، سازنده برنامه ویراستی، مدیریت ویراستی، مدیرعامل سکوی ارتباطی ویراستی، شورای عال فضای مجازی، واجا، اطلاعات‌سپاه، قوه قضائیه، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش


@ali_hn_sedreh19 خرداد 1405
در پاسخ به
حمایت شد از پویش شما.لطفا مارو هم حمایت کنید https://farsnews.ir/ali_hn_sedreh/1780812601757041877
ح
حاج عمران

@ali_hn_sedreh  •  17 خرداد 1405

درخواست بازپخش سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵
مطالبه

درخواست بازپخش سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام سریال فاخر «مختارنامه» یکی از ماندگارترین آثار تاریخی و مذهبی تلویزیون ایران است که طی سال‌های گذشته توانسته مفاهیم ارزشمندی همچون ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی، وفاداری به اهل بیت(ع) و خون‌خواهی شهدای کربلا را برای نسل‌های مختلف روایت کند. با توجه به فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و استقبال گسترده مردم از بازپخش این مجموعه در سال‌های گذشته، ما امضاکنندگان این پویش درخواست داریم سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵ بار دیگر از شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش شود. بازپخش این اثر فاخر می‌تواند ضمن زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با حوادث پس از واقعه کربلا، فضای معنوی و فرهنگی مناسبی را در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه ایجاد کند. امیدواریم رسانه ملی با توجه به استقبال مخاطبان و جایگاه ویژه این مجموعه در میان مردم، زمینه پخش مجدد این سریال ارزشمند را در ایام محرم و صفر فراهم کند.

سارمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه آی فیلم، دکتر پیمان جبلی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516723048619 خرداد 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  1 خرداد 1405

مطالبه

برنامه دولت و مجلس برای کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی چیست؟

ریاست محترم جمهوری، اعضای محترم هیئت دولت و نمایندگان گرامی مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام از آنجا که آگاهی مردم از عملکرد نهادهای اجرایی و تقنینی کشور، نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و همدلی ملی دارد، خواهشمند است گزارشی شفاف و جامع از اقدامات، برنامه‌ها، دستاوردها و چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی به اطلاع عموم مردم رسانده شود. در همین راستا، پرسش‌ها و دغدغه‌هایی در افکار عمومی مطرح است که پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند به شفاف‌سازی شرایط کشور و تقویت ارتباط میان مردم و مسئولان کمک کند: در حوزه عملکرد دولت: مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی، رونق کسب‌وکار، حمایت از تولید و اشتغال چه بوده است؟ مهم‌ترین دستاوردهای دولت در دوره مسئولیت فعلی در چه بخش‌هایی حاصل شده است؟ برنامه دولت برای مدیریت کسری بودجه، کنترل هزینه‌ها و کاهش وابستگی به استقراض و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی چیست؟ در خصوص طرح‌هایی مانند یارانه‌ها، کالابرگ و سهام عدالت، چه اقداماتی برای تکمیل، اصلاح و رفع نواقص احتمالی در نظر گرفته شده است؟ چه سیاست‌هایی برای کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم دنبال می‌شود؟ در حوزه عملکرد مجلس شورای اسلامی: مجلس شورای اسلامی چه اقدامات و نظارت‌هایی برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم انجام داده است؟ چه طرح‌ها و لوایحی با هدف حمایت از تولید، اشتغال و کاهش فشار اقتصادی بر مردم در دستور کار قرار گرفته یا به نتیجه رسیده است؟ در خصوص مسائل ساختاری و اقتصادی: چه برنامه‌هایی برای کاهش بروکراسی اداری و تسهیل امور مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد؟ چه راهکارهایی برای جلوگیری از آثار منفی کسری بودجه، افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی پیش‌بینی شده است؟ برنامه‌های بلندمدت کشور برای مدیریت تورم و ایجاد ثبات اقتصادی چیست؟ در زمینه شفافیت و پاسخگویی: چه سازوکارهایی برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، دریافت مطالبات مردمی و انعکاس نظرات شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شده است؟ چگونه می‌توان با افزایش شفافیت و ارائه گزارش‌های مستمر، اعتماد و امید بیشتری در جامعه ایجاد کرد؟ بی‌تردید شفافیت، پاسخگویی و گفت‌وگوی صادقانه با مردم، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همدلی و مشارکت عمومی در حل مسائل کشور باشد. امید است با تلاش مشترک مسئولان و همراهی مردم، مسیر پیشرفت و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور هموارتر گردد.

دولت و مجلس و کلیه مسئولان و آحاد مردم

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه