مطالبه

مطالبه ملی برای احیای بناهای باستانی ایران

با سلام و احترام، با توجه به اهمیت بی‌بدیل میراث فرهنگی ایران به عنوان ستون‌های هویت ملی و سرمایه‌های استراتژیک گردشگری کشور، دغدغه‌مندان این حوزه بدین‌وسیله خواستار تدوین و اجرای یک برنامه ملی برای «احیای شکوه بناهای باستانی» (نظیر تخت‌جمشید، پاسارگاد و سایر آثار دوران پیش از اسلام) می‌باشند. هدف از این مطالبه، فراتر از یک ساخت‌وساز ساده، ایجاد بستری برای درک عمیق‌تر تمدن‌های گذشته است. لذا پیشنهاد می‌گردد ضمن رعایت دقیق استانداردهای بین‌المللی (یونسکو) جهت حفظ اصالت آثار، ترکیبی از روش‌های زیر به کار گرفته شود: ۱ مرمت علمی و ساختاری برای جلوگیری از تخریب بیشتر بقایای موجود. ۲ بازسازی دیجیتال و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR/VR) جهت بازنمایی کامل شکوه بناها در محل اثر، بدون آسیب به لایه‌های باستانی. ۳ برنامه‌ریزی برای بازسازی بخش‌های مشخص و علمی که پتانسیل بالایی در آموزش و جذب گردشگری دارند. امید است با تمرکز بر این حوزه، نه تنها هویت ملی تقویت گردد، بلکه اقتصاد گردشگری کشور نیز تحولی بنیادین یابد.

0
100
گزارش از مطالبه
23:30 - 15 خرداد 1405




5 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili16 خرداد 1405
در پاسخ به و
پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه
پیشنهادها

پیگیری احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه

پترو پالایشگاه میمه با گذشت چندین سال از کلنگ زنی در کجای کار قراردارد؟! در سال ۸۷ بود که خبر اخذ موافقت اصولی برای احداث پتروپالایشگاه شمال میمه به نقل از بخشداری میمه روی خروجی خبرگزاری ها و تیتر روزنامه های آن سال قرار گرفت. چندی بعد یعنی در۱۷ اسفند ماه سال ۸۷ با حضور وزیروقت نفت، استانداروقت اصفهان، سید محمود حسینی دولت آبادی نماینده وقت مردم شهرستان های شاهین شهر و میمه،برخوار در مجلس شورای اسلامی ،کلنگ احداث نخستین مجتمع پترو پالایشگاه خصوصی کشوردر منطقه میمه زده شد تا با راه اندازی این مجتمع علاوه بر جلوگیری از خام فروشی نفت خام، موجب اشتغال جوانان و رونق اقتصادی و آبادانی منطقه محروم میمه نیز گردد؛هرچند احداث و بهره برداری از مجتمع پالایشگاهی میمه ،سه سال اعلام شده بود اما امروز با گذشت چندین سال، هنوزهیچ نشانی از مراحل احداث و پیشرفت پروژه پتروپالایشگاه میمه مشاهده نمی شود،چرا که گویا در اوایل اردیبهشت ماه سال ۸۷، استاندار وقت اصفهان طی تماس تلفنی با بخشداری میمه، از عقد قرارداد با سرمایه‌گذار جدید در بخش میمه خبر داده بود که در ادامه و با برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل پتروپالایشگاه میمه و انجام بررسی‌های بسیار زیاد، سرانجام در کارگروه اشتغال استان اصفهان، ضرورت این سرمایه‌گذاری با حمایت شخص استاندار وقت و مدیران ارشد، استان اصفهان در میمه به تصویب رسید و در همین رابطه کمیته استعدادیاب استان اصفهان نیز کروکی مورد نظر در موقعیت شرق میمه را به میزان ۲۴۰۰ هکتار مورد تایید قرار داد و همچنین گویادر ۲۹دی ماه سال ۸۷،با تلاش و پیگیری فراوان بخشداروقت میمه، استاندار وقت اصفهان، نماینده وقت مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و غلامعلی سرتاج، مدیرعامل پتروپالایشگاه شمال میمه با استناد به ماده ۲۰ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، از سوی معاون وزیر در برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با طرح ارائه شده شرکت پتروپالایشگاه شمال میمه مبنی بر احداث پتروپالایشگاه با مشخصات و تخصیص خوراک بر اساس شرایط معین موافقت شده بود و در این باره بخشدار وقت میمه پیش بینی کرده بود مجتمع پتروپالایشگاه میمه که یک پالایشگاه نفت خام به ظرفیت ۱۵۰هزار بشکه در روز است با دو مجتمع پتروشیمیایی شامل مجتمع‌های آروماتیک و الفین در برنامه زمانبندی اجرا سال ۱۳۹۱قرار بگیرد. البته آنچه در این باره لازم به ذکر می باشد اینکه پتروپالایشگاه میمه در ۹۵ کیلومتری شمال غرب اصفهان در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ هکتار کلنگ زنی شد که مهمترین علت انتخاب میمه برای ساخت این پتروپالایشگاه، نزدیکی به خطوط لوله نفت و گاز سراسری کشور بود؛ این مجتمع پالایشگاه نفت خام در صورت راه اندازی، محصولات تولیدی از قبیل بوتان، بنزین سوپر، بنزین معمولی، نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره، گوگرد، انیدریدمالئیک، اسیدسولفوریک، روغن و گریس، الکترودگرافیتی و دوده صنعتی خواهد بود ؛علاوه بر این واحد آروماتیک این مجتمع PAT و بنزن تولید شده و واحد الفین پتروپالایشگاه شمال میمه نیز استالدهید، وینیل استات، بوتانول، دو اتیل هگزانول، اتیلن اکساید و گلایکول‌ها، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی بوتادین تولید خواهد شد. راه اندازی و بهره برداری از تنها طرح پترو پالایشگاهی بخش خصوصی کشور که یک طرح عظیم ملی و بی سابقه طی ۳۰سال گذشته در استان اصفهان می باشد علاوه بر اینکه استان اصفهان را اولین و تنها دارنده پترو پالایشگاه خصوصی کشور می کند. موجب اشتغال جوانان منطقه، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت اهالی منطقه می شود آبادانی و رونق اقتصادی شهرستان را نیز به دنبال خواهد داشت. امید است مسئولان استان اصفهان نسبت به پیگیری یکی از مهمترین مطالبات به حق اهالی منطقه میمه جدیت داشته و خود را در احقاق حقوق مردم سهیم بدانند.مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ مسئولان استان اصفهان در رابطه با اقدامات انجام شده و همچنین علت طولانی شدن مراحل احداث و بهره برداری مجتمع پترو پالایشگاه شمال میمه هستیم. پی نوشت: البته لازم به ذکر است در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه؛احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در نظر گرفته شده بود که با توجه به اینکه طرح احداث پتروپالایشگاه میمه در محاق به سر می برد ؛بالطبع طرح احداث هفت واحد شیمیایی وابسته به مجتمع پتروپالایشگاه میمه وطرح احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم در محاق به سر خواهد برد. لذا بدین ترتیب پیشنهاد می شود احداث پتروپالایشگاه میمه و پیگیری های لازمه را در این باره مبذول داشته و در مصاحبه با مطبوعات و رسانه ها نتیجه پیگیری ها را به اطلاع عامه مردم رسانده تا موجب تنویر افکار عمومی در این رابطه گردد ، باشد که پروژه پتروپالایشگاه میمه کلید خورده و به سرانجام برسد

وزارت نفت، هیات دولت وفاق ملی، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@Hamid135516 خرداد 1405
در پاسخ به
با سلام‌ و وقت بخیر ؛ از پویش شما حمایت شد در صورت تمایل از این مشکل با عنوان «مسیر خط اتوبوس ۲۳۴ از بلوار میرداماد و مقصد به سیدخندان تغییر کند» ، با توجه به نبود خط اتوبوس از ابتدا تا انتهای بلوار میرداماد ، تردد بی حساب و کتاب مسافربرهای پلاک شهرستان و عدم عبور اتوبوس از مقابل متروی میرداماد حما…نمایش بیشتر
ح
حمید معصومی

@Hamid1355  •  7 خرداد 1405

مطالبه

مسیر خط اتوبوس ۲۳۴ از بلوار میرداماد و مقصد به سیدخندان تغییر کند

بعلت نبود و عدم عبور خطوط اتوبوس از ابتدا تا انتهای بلوار میرداماد یعنی تقاطع خیابان ولیعصر در بخش غربی تا خیابان شریعتی در بخش شرقی که با جمع آوری خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی این مسیرها سالهاست مشکلات بسیاری ایجاد شده و شهروندان با سختی و گرفتاری تردد می‌نمایند. در سال‌های قبل در مسیر بلوار میرداماد دو خط اتوبوس از میدان اختیاریه به پایانه شهید بهشتی و متروی شهید حقانی (از مسیر میرداماد، شریعتی و خیابان دولت) برقرار بود که حذف شدند و از طرف دیگر خط مینی بوس میدان ونک به میدان نوبنیاد (از مسیر خیابان ولیعصر، میرداماد، شریعتی، دولت و خیابان پاسداران) نیز پیش از آن بعلت فرسودگی و یکطرفه شدن خیابان ولیعصر جمع آوری گردید. با این اوصاف وعدم جایگزینی مناسب برای خطوط حذف شده، علاوه بر تشدید استفاده از خودروهای شخصی، مسافربرهای شخصی بالاخص با پلاک شهرستان در بلوار میرداماد (ابتدای بلوار، زیر پل، روبروی مترو، میدان مادر، انتهای بلوار) جایگزین شده‌اند که علاوه بر توقف مکرر، ایجاد راه بندان و ترافیک، با فعالیت این مسافربرها، امنیت مسافران با مخاطره مواجه شده، افزون بر این موارد پارک خودروها و افزایش خودروهای تک سرنشین در طول بلوار میرداماد و خیابانها و کوچه‌های فرعی مرتبط با کاربری‌های متعدد اداری، آموزشی، خدماتی و تجاری باعث سردرگمی و گرفتاری شهروندان، کارکنان ادارات و شرکت‌ها شده که دلیل اصلی آن همین جمع آوری خطوط اتوبوسرانی و مینی بوسرانی بلوار میرداماد در سنوات گذشته می‌باشد. لذا از مسئولان محترم معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ و شرکت واحد اتوبوسرانی تقاضا دارد جهت کاهش مشکلات یاد شده و ترافیک روزافزون در معابر نسبت به تغییر مسیر و مقصد خط اتوبوس ۲۳۴ میدان شیخ بهائی از پایانه متروی شهید حقانی به سیدخندان اقدام نمایند که در صورت لزوم با نظر کارشناسان مقصد خط بصورت گردشی یعنی بدون توقف در سید خندان باشد. در این راستا و برای تغییر مسیر، اتوبوس‌های خط ۲۳۴ از میدان شیخ بهائی در تقاطع میرداماد ولیعصر از خط ویژه با گردش به چپ وارد بلوار میرداماد شده و با طی مسیر ابتدا تا انتهای بلوار میرداماد و عبور از نقاطی همچون پل میرداماد، مترو، میدان مادر؛ وارد خیابان شریعتی شده و پس از طی اماکن مهمی همچون بیمارستان مفید، حسینه ارشاد، شهرداری منطقه ۳ و سه راه ضرابخانه تا سیدخندان ( خط ویژه ) در مسیر برگشت از خیابان شریعتی ، سه راه ضرابخانه ، بیمارستان مفید ، گردش به چپ داخل بلوار میرداماد و میدان مادر ، از انتهای غربی بلوار میرداماد وارد خیابان ولیعصر شده و ادامه مسیر قبلی را تا میدان شیخ بهائی طی خواهند نمود. با این تغییر مسیر دسترسی مسافران به مترو با توجه به عبور خط در مسیر رفت و برگشت از مقابل متروی میرداماد بهتر و سریعتر خواهد شد و مسافران خط از ترافیک سنگین صبح و بالاخص بعدازظهرها در مسیرهای بزرگراه شهید حقانی ، شهید سلیمانی و خیابان آفریقا رهایی خواهند یافت و با توجه به پوشش مسیرهای یاد شده با خط اتوبوس ۳۸۶ میدان رسالت به میدان ونک و خط اتوبوس ۳۰۵ پل مدیریت به متروی شهید حقانی نه تنها اختلالی در تردد شهروندان حادث نخواهد شد بلکه با این تغییر مسیر با توجه به ترافیک و اهمیت بسیار برقراری خط اتوبوس از ابتدا تا انتهای بلوار میرداماد که در حال حاضر فاقد اتوبوس می‌باشد ، دسترسی شهروندان به طرز قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۳ تهران، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user170910010701891155416 خرداد 1405
در پاسخ به و
با سلام از خواسته و مطالبه شما حمایت شد لطفاً از مطالبه ساخت و احداث کلانتری در قنات کوثر برای افزایش امنیت و کاهش جرائم و سرقت در محدوده شرق تهران حمایت فرمایید .لینک مطالبه : https://farsnews.ir/Parkpolice_ir/1780323619891426677با سپاس از توجه شما
تصویر نمایه‌ی ‌پارک پلیس‌
پارک پلیس

@Parkpolice_ir  •  11 خرداد 1405

تقدیر و تشکر

یک گام تا آغاز ساخت کلانتری محله قنات کوثر

عملیات آماده‌سازی برای احداث کلانتری جدید محله قنات کوثر وارد مرحله نهایی شده است. این پروژه پس از افزایش سرقت‌های خودرو و منازل و درخواست‌های مکرر اهالی، از تیرماه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت. زمین این کلانتری که ۳۵ سال در تصرف یک گلفروشی بود و به محل تجمع اتباع غیرمجاز و فعالیت‌های مجرمانه تبدیل شده بود، با اقدام جهادی شهردار منطقه چهار تخلیه و به رئیس پلیس تهران تحویل شد. با راه‌اندازی این کلانتری، محلات مجیدآباد، اوقاف، قنات کوثر و بخش‌هایی از نواحی ۵، ۷ و ۹ شهرداری تحت پوشش امنیتی قرار خواهند گرفت. این اقدام پاسخی مستقیم به خلأ امنیتی شرق تهران و کمبود گشت‌های انتظامی در محدوده کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس است. نظرات اهالی ناحیه ۹ منطقه ۴: ۱. تغییر نظر بعد از یک سرقت تلخ: «تا پارسال مخالف احداث کلانتری بودم. می‌گفتم مگه می‌خوایم از خودمون سلب آسایش کنیم؟ اما شب تولد پسرم، وقتی مهمان داشتیم، سارقا از پشت‌بام همسایه وارد خونه‌مون شدن. با ۱۱۰ تماس گرفتم، ۴۰ دقیقه طول کشید گشت برسه. همون شب فهمیدیم فاصله ما تا کلانتری یعنی خطر. الان دیگه نمیگم مخالفم؛ میگم هر کی مخالفت کنه، اهل محله نیست.» ۲. قدردانی از کسبه و گلایه از بی‌توجهی‌ها: «من از کاسبای محله تشکر می‌کنم که برای درخواست کلانتری امضا جمع کردن. اگر این امضاها نبود، مسئولین هنوز می‌گفتن محله شما نیاز ندارد. فقط کاش آنهایی که امضا نکردند، یک شب بیایند ببینند با این معتادای متجاهر چطور باید برخورد کرد. احداث کلانتری برای ما از نان شب واجب‌تر است.» ۳. هشدار درباره تأخیر در شروع ساخت: «شنیدم عملیات اجرایی به خاطر نبود اعتبار چند ماه عقب افتاده. به مسئولین می‌گویم: چند هفته پیش، شب جمعه، جلوی در خانه ما، موتورسواری با کارد یک نفر را زد و موبایلش را برد. هیچ‌کس هم نتونست کاری کند. آخه چقدر بچه‌های بسیج می‌توانند امنیت را کنترل کنند؟ خواهش می‌کنم این پیام را برسونید: فقط کلانتری را راه بندازید.» ۴. تجربه تلخ یک خانواده تازه‌ساکن: «من مدت زیادی نیست ساکن این محله‌ام، اما شلوغی اطراف مسجد و مشکل پارک خودرو واقعاً آزاردهنده‌ است. من از مخالفین سرسخت احداث کلانتری بودم، تا روزی که از سفر برگشتیم و دیدیم تمام وسایل منزلمان سرقت شده. از همه کسانی که برای احداث کلانتری تلاش کردند تشکر می‌کنم؛ این کار یکی از واجب‌ترین اقدامات محله بود.» ۵. مطالبه قدیمی شورایاری و هیئت‌امنا: «ما سال‌هاست از شورایاری احداث کلانتری را می‌خواهیم. تا همین مدت اخیر که هیئت‌امنای محله با حضور چند بسیجی تشکیل شد و از همان ابتدا زحمت کشیدند. فقط کاش فکری هم به حال سرای محله نیمه‌کاره انتهای کوچه چهارم غربی کنند که نبودش واقعاً به محله آسیب زده.» ۶. قدردانی از بسیج محله: «من از بسیج محله تشکر می‌کنم که این اقدام را پیگیری می‌کنند. اگر این فعالیت‌ها نبود، ما نمی‌دانستیم با این همه معضل امنیتی چطور باید برخورد کنیم.» ۷. سرقت‌های مکرر خودرو: «کلانتری لازم است. ما دو تا ماشین داریم، هر دو را درش را باز کرده‌اند و وسایل داخلش را دزدیده‌اند.» ۸. نمونه‌ای از مشکلات نبود کلانتری نزدیک: «چند وقت پیش در اتوبان باقری تصادف شد. اورژانس آمد، کارش را کرد، اما نمی‌توانست مصدوم را ببرد چون کلانتری هنوز نرسیده بود صورتجلسه کند. وقتی کلانتری نزدیک باشد، این مشکلات پیش نمی‌آید.»

نیروی انتظامی تهران بزرگ

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@ali_hn_sedreh19 خرداد 1405
در پاسخ به
از پویش شما حمایت به عمل اومد لطفا از پویش ما حمایت کنید https://farsnews.ir/ali_hn_sedreh/1780812601757041877
ح
حاج عمران

@ali_hn_sedreh  •  17 خرداد 1405

درخواست بازپخش سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵
مطالبه

درخواست بازپخش سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام سریال فاخر «مختارنامه» یکی از ماندگارترین آثار تاریخی و مذهبی تلویزیون ایران است که طی سال‌های گذشته توانسته مفاهیم ارزشمندی همچون ظلم‌ستیزی، حق‌طلبی، وفاداری به اهل بیت(ع) و خون‌خواهی شهدای کربلا را برای نسل‌های مختلف روایت کند. با توجه به فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و استقبال گسترده مردم از بازپخش این مجموعه در سال‌های گذشته، ما امضاکنندگان این پویش درخواست داریم سریال «مختارنامه» در ایام محرم ۱۴۰۵ بار دیگر از شبکه‌های سراسری رسانه ملی پخش شود. بازپخش این اثر فاخر می‌تواند ضمن زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با حوادث پس از واقعه کربلا، فضای معنوی و فرهنگی مناسبی را در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جامعه ایجاد کند. امیدواریم رسانه ملی با توجه به استقبال مخاطبان و جایگاه ویژه این مجموعه در میان مردم، زمینه پخش مجدد این سریال ارزشمند را در ایام محرم و صفر فراهم کند.

سارمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر شبکه آی فیلم، دکتر پیمان جبلی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌Samro Azar‌
@S_Azar1 روز پیش
در پاسخ به
🕊️ صداها با همراهی اثر می‌گذارند.از مطالبه شما حمایت کردیم؛ اگر مطالبه ما نیز از نگاه شما شایسته است، حمایت و همراهی‌تان را دریغ نکنید. 🙏🏻https://farsnews.ir/S_Azar/1779050411165563280
تصویر نمایه‌ی ‌Samro Azar‌
Samro Azar

@S_Azar  •  28 اردیبهشت 1405

بازنگری فوری در سیستم امتیازدهی، رفع تبعیض، و تضمین آزادی بیان در خبرگزاری فارس
مطالبه

درخواست برای عدالت در امتیازدهی و تضمین آزادی بیان

با سلام و احترام، بدین‌وسیله درخواست میشود خبرگزاری فارس فوری نسبت به بازنگری اساسی و شفاف در نظام امتیازدهی و اعتباردهی کاربران اقدام کند؛ زیرا رویه فعلی، در عمل موجب تبعیض، نابرابری، محدودسازی دیدگاه‌ها و تضعیف اعتماد کاربران شده است. ۱_ عدالت و برابری در نظام امتیازدهی: ‌ نظام امتیازدهی باید بر پایه‌ی معیارهای روشن، عمومی، ثابت و یکسان برای همه کاربران اجرا شود. ‌ هیچ کاربری نباید صرفاً به دلیل نوع دیدگاه، جهت‌گیری فکری، انتقاد، مخالفت، یا دفاع از یک مطالبه مشخص، با کاهش امتیاز یا محدودیت مواجه شود. به‌طور خاص: ‌ ۱_ امتیازدهی نباید سلیقه‌ای، گزینشی یا تبعیض‌آمیز باشد. ‌ ۲_ هرگونه افزایش امتیاز یا اعتبار باید برای همه کاربران و بر اساس معیارهای شفاف اعمال شود. ‌ ۳_ هیچ کاربری نباید به دلیل موضع‌گیری درباره‌ی دفاع از اینترنت بین‌المللی یا هر موضوع مشابه، از حق امتیاز، اعتبار یا مشارکت برابر محروم شود. ‌ ۴_ در شرایط فعلی، افزایش امتیاز و اعتبار این کاربران حداقل اقدام لازم برای جبران بی‌عدالتی موجود است و این حق نباید سلب یا معلق شود. ‌‌ ۲_ آزادی بیان؛ به‌صورت کامل، شفاف و بدون ابهام: ‌ آزادی بیان در یک رسانه‌ی پویا و حقیقت‌جو، فقط یک شعار نیست؛ بلکه شرط اصلی سلامت، اعتبار، رشد و کارآمدی رسانه است. ‌ آزادی بیان یعنی: ‌ ۱_ هیچ دیدگاهی صرفاً به دلیل موافق نبودن با نظر غالب حذف یا سرکوب نشود. ‌ ۲_ هیچ کاربری صرفاً به خاطر انتقاد، اعتراض، مخالفت، تردید، پرسش یا بیان نظر منفی تنبیه نشود. ‌ ۳_ بیان دیدگاه‌های متفاوت، حتی در موضوعات حساس، دشوار یا بحث‌برانگیز، مجاز و محترم شمرده شود. ‌ ۴_ افراد بتوانند درباره‌ی مسائل مهم، از جمله اینترنت بین‌المللی، سیاست‌های رسانه‌ای، خط‌مشی‌ها، و تصمیمات اثرگذار آزادانه نظر بدهند، نقد کنند و بحث راه بیندازند. ‌ ۵_ کسر امتیاز، حذف پیام، محدودسازی حساب، یا هر نوع فشار اداری نباید به ابزار خاموش‌کردن صداهای متفاوت تبدیل شود. آزادی بیان همچنین به این معناست که: ‌ ۱_ بیان نظر مخالف، به‌خودی‌خود تخلف محسوب نشود. ‌ ۲_ انتقاد از سیاست‌ها، عملکردها یا تصمیمات، جرم یا خطا تلقی نشود. ‌ ۳_ کاربر حق داشته باشد حتی نظر ناخوشایند، سخت، تند یا چالش‌برانگیز خود را در چارچوب قانون و بدون نقض حقوق دیگران مطرح کند. ‌ ۴_ رسانه‌ای که ادعای حرفه‌ای بودن دارد، باید تحمل شنیدن صداهای متنوع را داشته باشد، نه اینکه فقط یک جریان فکری را تقویت و دیگر صداها را حذف کند. ‌ ۳_ مرزهای آزادی بیان بدیهی است آزادی بیان به معنای اجازه برای نقض قانون یا تعرض به حقوق دیگران نیست. یعنی: ‌ ۱_ توهین شخصی، ۲_ افترا، ۳_ تهدید، ۴_ تحریک به خشونت، ۵_ نقض حریم خصوصی، ۶_ یا انتشار محتوای آشکارا غیرقانونی باید از قواعد جداگانه و روشن تبعیت کند. ‌ اما انتقاد، مخالفت، پرسش، اعتراض، و دفاع از یک دیدگاه متفاوت نباید در این دسته قرار گیرد و نباید بهانه‌ای برای حذف، سرکوب یا کاهش امتیاز شود. ۴_ اهمیت این موضوع برای اعتبار رسانه رسانه‌ای که آزادی بیان را محترم بداند: ‌ ۱_ واقعیت را دقیق‌تر منعکس می‌کند، ‌ ۲_ اعتماد عمومی بیشتری کسب می‌کند. ‌ ۳_ زمینه‌ی رشد فکری و خلاقیت را فراهم می‌سازد. ‌ ۴_ از تک‌صدایی و تحمیل نظر واحد فاصله می‌گیرد ‌ ۵_ و به یک فضای حرفه‌ای، زنده و حقیقت‌جو تبدیل می‌شود. برعکس، هرگونه محدودسازی صداهای مختلف، به‌ویژه در موضوعات حساس، موجب کاهش انگیزه کاربران، تضعیف مشارکت، و آسیب به اعتبار رسانه خواهد شد. ۵_ درخواست نهایی بنابراین، با تأکید بر فوریت موضوع، درخواست می‌شود: ‌ ۱_ نظام امتیازدهی و اعتباردهی فوراً بازنگری شود. ‌ ۲_ هرگونه تبعیض علیه کاربران حذف گردد. ‌ ۳_ هیچ امتیازی به دلیل دفاع از اینترنت بین‌المللی یا بیان دیدگاه انتقادی کسر نشود. ‌ ۴_ افزایش امتیاز برای همه کاربران، بر اساس معیارهای شفاف و برابر، اجرا شود. ‌ ۵_ آزادی بیان در خبرگزاری فارس به‌صورت صریح، عملی و بدون ابهام تضمین گردد. ‌ ۶_ هرگونه سازوکار تنبیهی که به خاموش‌کردن صداهای منتقد منجر می‌شود، متوقف شود. ‌ ۷_ این موضوع با فوریت کامل پیگیری و اجرا شود. جهت جلوگیری از رد اشتباه این مطالبه، لازم به ذکر است که این درخواست هیچ‌گونه ارتباطی به وصل شدن اینترنت بین‌المللی یا لغو طرح اینترنت پرو ندارد؛ بلکه صرفاً ناظر بر نظام امتیازدهی و تضمین آزادی بیان است. لذا تقاضا می‌شود به اشتباه، این مطالبه در ذیل موضوعات غیرمرتبط رد نگردد. انتظار می‌رود خبرگزاری فارس با درک اهمیت این مسئله، در جهت تحقق عدالت، شفافیت، برابری و آزادی بیان واقعی اقدام عاجل و مؤثر به عمل آورد. با احترام از طرف کاربران فارس من

مدیرمسئول خبرگزاری فارس، سردبیر خبرگزاری فارس، مدیریت فارس من

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش