اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سفر جمعی از مسؤولان عالی اقتصادی به هرمزگان

جمعی از مسؤولان عالی اقتصادی صبح امروز به منظور بررسی وضعیت کالاهای رسوبی در گمرکات به این استان سفر می کنند.

سفر جمعی از مسؤولان عالی اقتصادی به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به دنبال سفر 3 روز پیش معاون اول رییس جمهور به هرمزگان و به منظور حل موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات و اموال تملیکی در این استان، از صبح امروز جمعی مسؤولان عالی اقتصادی کشور راهی بندرعباس شده اند.

گفته می شود در این هیأت عالی اقتصادی که به دستور معاون اول رییس جمهور راهی بندرعباس شده اند، جمعی از مسؤولان عالی اقتصادی کشور حضور دارند.

این هیأت عالی اقتصادی قرار است تا موضوع کالاهای رسوبی در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی و رویه های حاکم بر این حوزه را با همکاری استاندار هرمزگان چاره اندیشی کرده و در این زمینه تصمیمات ضربتی و فوری اتخاذ و زمینه ترخیص این کالاها از بنادر و گمرکات کشور را فراهم کنند.

عدم اظهار کالاهای موجود در بنادر توسط صاحبان کالاها و نبود ارتباط سیستمی میان بنادر و گمرکات از سوی دیگر دو علت اصلی رسوب کالا در بنادر کشورمان است. نکته آن که برخی صاحبان کالا با توجه به ارزان بودن انبارداری در بنادر، کالای بدون تأمین ارز مورد نیاز را به بنادر وارد و اکنون به چالشی برای بنادر کشورمان تبدیل شده اند چرا که عملیات بندری را کند و تراکم آنها در بنادر عملا ظرفیت بزرگی از بنادر را به خود مشغول داشته است.

مخبر معاون اول رییس جمهور در سفر سه روز پیش خود به هرمزگان، رویه های حاکم بر بنادر و گمرکات و رسوب کالا در این مناطق را غیرقابل تحمل خوانده بود و خواستار اصلاح این وضعیت شده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول