اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خیران به مرمت آثار تاریخی هرمزگان کمک کنند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان گفت: بدنبال مشارکت خیران برای مرمت آثار باستانی هستیم.

خیران به مرمت آثار تاریخی هرمزگان کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان امروز در مورد برنامه‌هایش را برای حفظ آثار تاریخی استان گفت: هرمزگان 391 اثر تاریخی به نام خودش ثبت کرده که شامل 283 اثر غیرمنقول ابنیه و امکان است و مابقی آثار ناملموس، طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه اماکن تاریخی استان شرایط خوبی ندارند، اظهار داشت: چندین قرن از قدمت آثار تاریخی می‌گذرد و شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان هرمزگان سبب می‌شود که بیشتر در شرایط تخریب قرار بگیرند.

محسنی افزود: دولت برنامه‌هایی برای حفظ این آثار تاریخی دارد ولی برای مرمت کامل و بهینه‌سازی اماکن و آثار باید به سمت علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برویم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ادامه داد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی در قالب احیا و بهره‌برداری این آمادگی را دارد که اماکن و بناهایی که خود فی النفسه جز جاذبه‌های گردشگری هستند به محلی برای فعالیت سرمایه‌گذاران تبدیل کند و حمایت می‌کند از سرمایه‌گذاران که بخواهند از این مراکز صیانت، حفاظت، احیا و بهره‌برداری کنند.

به گفته وی، این اداره‌کل هر نوع کمکی که بتواند برای سرمایه‌گذاران این بخش انجام می‌دهد.

محسنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طرحی در دست بررسی است که هنوز در کشور اتفاق نیفتاده، ادامه داد: همان‌طوری که مساجد، مدارس و مراکز بهداشتی ما نیاز به خیرین دارد به نظر من آثار تاریخی و تمدن و داشته‌های فرهنگی و کهن ما در استان و کشور نیاز به خیرین دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه تشکیل مجمع خیرین مرمت آثار را درصورتی‌که با قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های بالادستی و جاری کشور در تضاد نباشد، دنبال می‌کنیم، افزود: انشالله این طرح را عملی کنیم و قطعاً خیرین بسیاری در استان هرمزگان داریم که علاقه‌مند به همکاری و کمک در دولت هستند و خواهان این هستند که از اماکنی که متعلق به گذشتگان است، صیانت و حفاظت کنند.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول