اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افشاگری احمد مرادی از فساد مالی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس/ روایت حقوق‌های 30 تا 80 میلیونی و حکم مشاور برای برادر مدیرعامل

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت ابعاد مختلف فساد و تخلف در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی تشریح کرد.

افشاگری احمد مرادی از فساد مالی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس/ روایت حقوق‌های 30 تا 80 میلیونی و حکم مشاور برای برادر مدیرعامل

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان و نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی، به شدت نسبت به مدیریت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس انتقاد کرد.

پاره‌ای از نقطه نظرات احمد مرادی را بیش از 8 ماه است که خبرگزاری فارس از در قالب مجموعه گزارشاتی از وضعیت نفت ستاره خلیج فارس مطرح کرده بود. (مالیات بنادر هرمزگان و پالایشگاه نفت ستاره در تهران پرداخت می‌شود/ داغ از این بالاتر!)  (تأیید خبر فارس/ بنادر هرمزگان و پالایشگاه نفت خلیج فارس در تهران مالیات می‌دهند!)

برگزیده‌ای از اظهارات وی که شب گذشته در گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی بیان شد، در ادامه می‌آید:

** بنابر این نبود که جوانان ما تحقیر شوند. جوانان ما با نامه‌های اشتغال از استانداری و از مجمع نمایندگان استان به این پالایشگاه مراجعه می‌کنند اما با بدترین شکل ممکن مواجه می‌شوند و ما این را بارها و بارها به مدیرعامل تذکر داده‌ایم.

** حرف ما این است که نباید کسانی که اصلا هرمزگان را ندیده‌ و در آن زندگی نکرده‌اند و حتی نمی‌دانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس کجاست به یک باره بیایند و پستی را تحویل او بدهند. این اجحاف به مردم هرمزگان و جوانان آن است.

** جلسات متعددی با مدیرعامل همین پالایشگاه گرفتیم ولی هرچه از طرف ما حسن نیت نشان داده می‌شود اما نگاه آنان بالا به پایین بود به مردم هرمزگان.

**  تا از مردم هرمزگان عذرخواهی نشود، کار را رها نخواهیم کرد. وزیرجدید نفت و کار و تعاون و رفاع یکی از وعده‌هایشان این بود که فساد هر کجا و مرحله‌ای بود با آن برخورد می‌کنند و این امیدواری در این دولت سیزدهم است.

** در 8 سال دولت روحانی هرجا فسادی بوده باید برچیده شود.

** در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در حوزه جذب نیرو حدود 3600 تا 3800 نفر مشغول هستند ولی در عدالت و در توزیع این پست‌های سازمانی میان افراد، در حراست و نگهبانی 83 درصد بومی، در راننده 81 درصد بومی، کارگر ساده 84 درصد بومی، در آتش‌نشانی 85 درصد، در نیروهای خدماتی (فضای سبز و آبدارچی) 86 درصد، نگهبانی 81 درصد بومی هستند و این آماری است که آقای دادور مدیرعامل این پالایشگاه نیز اعلام می‌کنند اما این همه ماجرا نیست.

** در حوزه نیروهای فنی 59 درصد از خارج استان، در آزمایشگاه 67 درصد خارج استان، تکنسین 80 درصد از خارج از استان، کارمند فوق دیپلم و لیسانس 70 درصد از خارج از استان آورده شده است. در حوزه مسؤولان نیز 85 درصد از خارج از استان آورده شده است.

** هر 8 مشاور مدیرعامل از خارج از استان آورده شده است.

** هر کدام از مسؤولان، مدیران، مشاورین این پالایشگاه بین 30 تا 80 میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

** آقای دادور خودش حقوق شخص خودش را شفاف اعلام کند تا مردم بدانند که چقدر می‌گیرد؟ این اختلاف عظیم طبقاتی مایه تأسف و نگرانی است.

** 60 درصد کارشناسان از خارج استان، 62 درصد کارشناسان ارشد از خارج از استان، 100 درصد بازرسان از خارج از استان، 95 درصد مدیران این پالایشگاه از خارج از استان، هر سه معاون مدیرعامل نیز از خارج از استان است.

** مردم هرمزگان تا کی باید این وضعیت را تحمل کنند.

** آقای دادوری که مصاحبه می‌کند و می‌گوید که حامی جوانان استان است در برابر این آمار پاسخگو باشد.

** در بحث مالیات که اصرار داشتند در تهران پرداخت شود، با دهها بار پیگیری استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هنوز پرونده مالیاتی این پالایشگاه به بندرعباس آورده نشده است.

** چرا لیست پیمانکاران پالایشگاه را به اداره کل امور مالیاتی نمی‌دهید؟

** چرا لیست حقوق کارکنان پالایشگاه را به امور مالیاتی نمی‌دهید؟

** از چه می‌ترسید که پنهان کاری می‌کنید؟

** ما نسبت به جوانان حساس هستیم و بر اساس ماده 47 قانون ششم توسعه کلیه دستگاه‌های اجرایی از قبیل وزارتین نفت، نیرو و سازمان انرژی اتمی و تمامی بنگاه‌های اقتصادی مکلفند در طول اجرای برنامه ششم توسعه اولویت با بکارگیری نیروهای بومی استان و پیمانکاران درون استان است. چرا این کار را در پالایشگاه نفت ستاره نکرده‌اید؟ چرا حاضر نیستند از نخبگان استان استفاده کنید؟

** امین کمالی دکترای مکانیک و مخترع دستگاه‌های پالایشگاهی، خانم نگین داوودیان دکترای شیمی از دانشگاه دولتی فردوسی مشهد با معدل بالای 17، خانم ادیم نخبه هرمزگان و دارنده مدال نقره اختراعات جهانی در ژنو سوییس همه و همه از نخبگان استان هستند که همه را مدت‌ها سر کار گذاشتند. اینها نشان می‌دهد یا در باغ نیستی و یا مغرضی.

** در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی 3 سال است که قرار است تا با پیگیری‌های شخص استاندار و مجمع نمایندگان استان بیمارستانی ساخته شود. آخرین وضعیت آن را پیگیری کردم که اکنون تعطیل است. کاری که هنوز تمام نشده را به رخ مردم می‌کشند. همان سهم شما از ارزش افزوده و مالیات اگر به استان می‌رسید، بسیاری از مشکلات و کمبودهای مردم رفع می‌شد.

** «احسان دادور» برادر خود را به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب کردید. اکثر مدیران شما نزدیکان خود را سر کار آورده و نیروهای زیادی را نیز با خود آورده‌اند.

** برای مسؤول روابط عمومی از یک استان دیگر آورده‌اید و حقوق بالای 30 میلیون تومان می‌گیرد.

** از دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم که به موضوع ورود کنند. مردم ما خسته شده‌اند از این همه فساد. 

** آقای دادور حتما از نیروهای پروازی که در هتل‌ها جا داده‌اید، خبر دارید. شما باید به ریال به ریال آنچه که از بیت المال به شما سپرده شده، پاسخگو باشید. 

** در دور قبل به فساد در آلومنیوم المهدی ورود کردم و 5 هزار میلیارد تومان را که می خواستند مفت از مردم بالا بکشند را از گلویشان درآوردیم. در منطقه آزاد قشم میلیاردها تومان حتی بیش از 500 میلیارد تومان را قصد داشتند، تخلف کنند ولی با تحقیق و تفحص گلوی آنها را گرفتیم.

** من نه اهل تهدیدم و نه اهل تطمیع. در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گزارشات متقنی دریافت کرده‌ام و در حوزه‌های مختلف ورود خواهم کرد. 

انتهای پیام/ 88055/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول