حرکت خزنده تروئیکای اروپایی در قالب قدرت نرم و اجماعسازی را مدنظر داشته باشید.در تصویر کلی غرب، اروپاییها میخواهند آنچه را که آمریکا در نبرد نظامی با ایران به دست نیاورد، با خریدن زمان و تغییر آرایش از نظامی به دیپلماسی از طریق فشار بینالمللی و اجماعسازی جهانی در تنگه هرمز، به دست آورند.
به نظر شما چرا آمریکایی ها پیش از آتش بس اخیر درخواست آتش بسی ۴۵ روزه داشتند؟اگر تمدید زمان دوهفته دیگر را بپذیریم و تنگه را باز کنیم خواست امریکایی ها محقق خواهد شدیعنی دو هفته دیگر نه جنگ نه صلحفرسایش اقتصادی و اجتماعی،اجماع سازی جهانی و منطقه ای ضد ایران و کاهش قیمتهای جهانی نفت به نفع امریکا
18:12 - 2 اردیبهشت 1405