اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بخشی از بستر و حریم رودخانه عباس‌آباد آزاد می‌شود

در راستای احیای حقوق عامه، بالاخره تا پایان هفته بخشی از حریم و بستر رودخانه عباس آباد آزادسازی می شود.

بخشی از بستر و حریم رودخانه عباس‌آباد آزاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان؛ صبح امروز مسوولان قضایی استان برای بررسی مجدد وضعیت بستر و حریم رودخانه عباس آباد از آن رودخانه بازدید کردند.

دادستان همدان در این بازدید عنوان کرد: برابر با اصل ۴۵ قانون اساسی بستر و حریم رودخانه‌ها، کانال‌ها، مسیرها، قنات‌ها، آبراهه‌ها و موارد مشابه جزو انفال و از اموال عمومی بوده و تصرف این مکان ها غیرقانونی است.

حسن خانجانی تصریح کرد: آزادسازی بستر رودخانه‌های استان به جد در دستور کار ما قرار دارد تا جایی که در یکی دو سال اخیر با ورود این دادستانی آزادسازی و رفع تصرف از بستر رودخانه آبشینه انجام شد و مدتی بعد آزادسازی بستر رودخانه چشمه قصابان انجام گرفت.

وی افزود: درباره رودخانه عباس آباد نیز در یک سال اخیر پیگیری‌هایی انجام شد و با توجه به شرایط موجود، ابتدا باید طرح مطالعاتی و تعیین حدود برای آزادسازی بستر و حریم رودخانه در دستور کار قرار می گرفت که انجام شده و اکنون هم شرایط لازم برای آزادسازی لااقل بخشی از بستر رودخانه فراهم شده است.

محمدرضا عدالتخواه رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه رودخانه‌ها جزو انفال هستند و باید همه مردم از آن بتوانند استفاده کنند، گفت: به منظور احیای حقوق عامه، با توجه به بررسی های انجام گرفته، پایان هفته جاری بخشی از بستر این رودخانه آزادسازی خواهد شد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول