اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز وسایل آموزش مجازی را در اختیار ندارند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نداشتن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری حداکثری از آموزش‌های مجازی را یک مشکل دانست و گفت: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز ما در سطح کشور وسایل مورد نیاز بهره‌مندی از آموزش مجازی را در اختیار ندارند.

۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز وسایل آموزش مجازی را در اختیار ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت کمی و کیفی آموزش مجازی دانش‌آموزان با بیان اینکه آموزش امروز یکی از دغدغه های مهم خانواده‌هاست اظهار کرد: نیروی انسانی، کمبود معلم و اعتبارات از مهمترین مشکلات ما در آموزش و پرورش هستند.

وی افزود : مشکل بعدی ما نیز در شرایط فعلی نداشتن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌گیری حداکثری از آموزش‌های مجازی است که علیرغم اقدامات انجام شده همچنان هم در پوشش و هم در آیین‌نامه‌ها مشکل داریم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلم نمی تواند در شبکه شاد نظارت کافی بر دانش‌آموز داشته باشد تصریح کرد: علاوه بر مشکلات آموزش در مباحث پرورشی نیز دچار آسیب جدی هستیم.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر خانواده‌ها بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی اظهار کرد: فرهنگ و تربیت امروز از دغدغه‌های اصلی کشور ماست و نظارت بر محتوا حتی در شبکه مجازی شاد هم باید جدی باشد.

فلاحی افزود: طبق بررسی انجام شده در سطح کشور هم اکنون ۸۰ درصد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی،کمتر از ۶۰ درصد دانش آموزان متوسطه اول و حدود ۲۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در شبکه شاد حضور فعال دارند که این یک آسیب بزرگ است.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساخت‌ها نیز مشکلات فراوان است بیان کرد: در بسیاری از روستاها برای آموزش مجازی دانش آموزان مشکل ارتباطی و پهنای باند داریم و حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ دانش‌آموز ما در سطح کشور وسایل مورد نیاز بهره‌مندی از آموزش مجازی را در اختیار ندارند.

فلاحی با بیان اینکه عدم باور به داخل و عدم توجه به شبکه ملی اطلاعات باز مشکلاتی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است گفت: متاسفانه از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در کشور درست استفاده نشده و در همدان اوضاع امکانات آموزشی برای معلمان نامناسب است به طوری که برای ساختمان باهنر همدان کد تخریب صادر شده است.

وی با بیان اینکه موضوع  عدم دعوت دانش آموزان برتر برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان را به اطلاع رئیس سازمان سنجش رساندیم اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های ما  در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مشکلات  آموزش و پرورش  از قبیل استخدام معلمان حق‌التدریسی نهضتی غیردولتی و... است که تلاش داریم این موضوعات را به کمک نمایندگان مجلس حل و فصل کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بیان کرد: کمبود معلم و  اعتبارات آموزش و پرورش یکی از دغدغه های اساسی کشور در حوزه آموزشی است که در این خصوص کمیسیون آموزش به دنبال ارائه راهکارهای مناسب است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: متاسفانه ۱۸ روستا در بخش پیشخور فامنین مشکل آب دارند و در همین راستا ما چندین جلسه برای رفع مشکل گذاشته‌ایم.

فلاحی با بیان اینکه در سال‌های گذشته ذخیره آب به صورت درستی انجام نشده و این باعث آزار مردم شده است گفت: عمده مشکلات کشور در بحث مدیریت داخلی است، در این شرایط که مردم تحت فشار مشکلات اقتصادی هستند نباید با تصمیمات نسنجیده مردم را بیشتر از این دچار مشکل کرد.

وی اظهار کرد: در این زمینه هم  مجلس با پیگیری و تصویب طرح کالاهای اساسی به دنبال این است که انشاءالله بتواند کمی از مشکلات مردم بکاهد.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول