اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قدرت استعمار رو به افول است/ «مقاومت» دشمن را کنار م‍ی‌زند نه «سیاست انفعال»

یک فعال سیاسی با بیان اینکه قدرت استعمار رو به افول است گفت: آنچه در مقابل دشمنان نظام جمهوری اسلامی جواب می‌دهد، مقاومت، اقتدار و سیاست فعال است نه منفعل.

قدرت استعمار رو به افول است/ «مقاومت» دشمن را کنار م‍ی‌زند نه «سیاست انفعال»

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به «روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس» از افول قدرت این کشور سخن به میان آورد و اظهار کرد: نسبت به دوران استعمارگری و قبل از جنگ جهانی دوم که انگلیس یکی از قطب‌های استکباری غرب و شرق بود امروز در شرایطی قرار دارد که هر روز قدرت آن رو به افول می‌رود.

وی با بیان اینکه بعد از  جنگ جهانی و روی کار آمدن آمریکا، انگلیس تقریباً از عرصه استعمارگری کنار رفت اما همچنان توطئه‌گری‌های خود را داشت گفت: البته هنوز نیز چندین کشور زیر سلطه انگلیس هستند.

این استادیار دانشگاه با تأکید بر اعمال سیاست‌های انگلیس در کشورهای مختلف، بیان کرد: در حال حاضر نیز در بسیاری از کشورها هنوز سیاست استعمار پیر و روباهی انگلیس انجام می‌شود.

وی با اشاره به ادعای دموکراسی انگلیسی‌ها تصریح کرد: با وجود این ادعا یک ملکه پارلمان را به تعلیق درآورده و منجر به تعطیلی مجلس شده که بر این اساس دموکراسی مورد ادعای اینها کنار می‌رود.

فلاحی با تأکید بر مشکلات اقتصادی انگلیس و خروج آنها از اتحادیه اروپا ادامه داد: تمام این موارد نشان از ضعف درونی دولت انگلیس علاوه بر بحران‌های روانی دارد که بحث‌های اقتصادی و سیاسی به این موارد اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم اغتشاشاتی را در انگلیس شاهد هستیم و پیش‌بینی می‌شود تظاهرات نیز در روزهای آینده شدت بگیرد، این حرکت ممکن است باعث انزوای ملکه انگلیس نیز بشود.

توقیف کشتی ایرانی توسط انگلیسی‌ها به نیابت از آمریکایی‌ها بوده است

این فعال سیاسی بحث دیگر را سیاست‌های بیرونی انگلیس برشمرد و یادآور شد: انگلیس دیگر آن قدرت تصمیم‌گیری را در منطقه و جهان ندارد؛ توقیف کشتی ایرانی توسط انگلیسی‌ها به نیابت از آمریکایی‌ها بوده که البته اینها هم پروژه‌ای توسط آمریکا و اروپا برای سنجیدن واکنش و قدرت ایران بود.

وی با بیان اینکه هدف از سنجش قدرت ایران این بود که در صورت عدم توانایی ایران در پاسخگویی یک حمله گسترده را طراحی کنند اظهار کرد: بعد از همه اخطارها نیروهای مقتدر سپاه پاسداران کشتی انگلیسی را توقیف کرد و آنها هم از موضع خود عقب‌نشینی کرده و کشتی ایرانی توقیف شده را آزاد کردند.

انگلیس تلاش می‌کند جنبه تدافعی داشته و خود را حفظ کند

فلاحی با تأکید بر اینکه همه موارد نشان از آن دارد که انگلیس هیمنه خود را از دست داده است گفت: انگلیس تلاش می‌کند جنبه تدافعی داشته و خود را حفظ کند تا به خیال خود دوران استکباری و استعماری‌اش ادامه یابد.

وی بیان کرد: ملت آزاده جهان این موضوع را درک کرده و کسی از آنها اطاعت نمی‌کند و حتی ملت درون انگلیس نیز از این شیوه سیاست‌های آنها شاکی هستند و در مقابل نظام سلطنتی می‌ایستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این موضوع بسیار زشت است که در دنیای امروزی که همه دم از دموکراسی می‌زنند انگلیس همچنان سلطنتی اداره می‌شود افزود: حتی نخست وزیر و مجلس نماد سمبلیک داشته و نقش واقعی خود را ندارند.

در مقابل دشمنان، مقاومت، اقتدار و سیاست فعال جواب می‌دهد

وی با بیان اینکه افراد آگاه به مسائل سیاسی باید بدانند آنچه در مقابل دشمنان نظام جمهوری اسلامی جواب می‌دهد، مقاومت، اقتدار و سیاست فعال است نه منفعل تصریح کرد: سیاست منفعل طی 6 سال گذشته نه تنها نتوانست کشور را از بحران اقتصادی و تحریم‌ها نجات دهد بلکه تحریم‌ها تشدید شد و مادر تحریم‌ها هم بعد از مذاکرات و امضای برجام اعمال شد.

فلاحی با تأکید بر اینکه طی این مدت نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه تورم 6 برابر شد ادامه داد: نیاز به این مذاکره منفعلانه نداشتیم، 40 سال تحریم بودیم و تحریم‌ها را دور می‌زدیم؛ امروز نیز دولت به این رویه روی آورده است اما در مذاکرات تمام مجاری دور زدن تحریم‌ها را تحویل دادند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در مقابل دشمنان محکم بایستیم عقب‌نشینی می‌کند، خاطرنشان کرد: آنجایی که از منویات رهبر معظم انقلاب پیروی کردیم نتیجه گرفتیم و آنجا که پیروی نکردیم ضرر کردیم.

این استادیار دانشگاه با تأکید بر اینکه اگر مسوولان از منویات رهبری به درستی تبعیت می‌کردند وضع این نبود که امروز شاهدیم اظهار کرد: در بحث برجام و مذاکره نیز این امر مشهود است؛ در حوزه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز به همین ترتیب است.

منابع داخلی همچنان بکر مانده و متأسفانه مسوولان نگاه به بیرون دارند

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به استفاده از ظرفیت درون و رونق تولید تأکید دارند گفت: منابع داخلی همچنان بکر مانده و متأسفانه مسوولان نگاه به بیرون دارند؛ کارشناسان می‌گویند ما ظرفیت 21 میلیون نفر شاغل فقط در بخش معادن داریم و این ظرفیت استفاده نمی‌شود و این همه بیکاری و مشکلات را می‌بینیم.

فلاحی بیان کرد: متأسفانه گاهی مانع‌تراشی دولت را در سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست شاهدیم که اگر مسیر برای سرمایه‌گذاران باز شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد؛ ضمن اینکه برخی از نمایندگان نیز توجهی به بیانات رهبری ندارند.

انتهای پیام/89039/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول