اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عزم قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت‌وساز‌ پروژه‌های عمرانی در گلستان

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قرارگاه خاتم و استان گلستان عزم خود را جزم کردند تا دور جدیدی از ساخت و ساز را در این استان رقم بزنند.

عزم قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای ساخت‌وساز‌ پروژه‌های عمرانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سردار سعیدمحمد صبح امروز در نشست تخصصی به منظور پیگیری تفاهم‌نامه‌های پروژه‌های استان گلستان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار کرد: قرارگاه خاتم و استان گلستان عزم خود را جزم کردند تا دور جدیدی از ساخت و ساز را در این استان رقم بزنند.

وی استان گلستان را استانی باظرفیت خواند و تصریح کرد: زیرساخت‌های استان گلستان آماده نیست لذا پروژه‌هایی در تفاهم‌نامه قبلی 23 طرح را توافق و امضاء کردیم که اگر اجرا شود می‌تواند تاثیرگذاری زیادی در معیشت مردم داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با تاکید بر اینکه هدفگذاری قرارگاه حرکت به سمت تولید و اشتغال است، افزود: تمام تلاش‌ها تقویت تولید و اشتغال در حوزه کشاورزی، تأمین آب، حمل و نقل و خدمات شهری معطوف شده است.
سردار محمد با اشاره به اینکه دبه ثمر رساندن یک پروژه در این شرایط سخت خیلی پیچیده است، گفت: استان مشکلات را می‌داند، پروژه را تعریف می‌کند ولی برای به ثمر رساندن آن نیاز به تصمیم گیری در وزارتخانه هاست و بروکراسی سنگین اداری در این زمینه وجود دارد.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: تاکنون موضوعات سه پروژه استان گلستان با قرارگاه خاتم حل و فصل شده است شهر بازی گرگان، زهکشی 50 هزار هکتاری، آبیاری نوین در سطح 15 هزار هکتار از جمله آن است.

سردار محمد با اشاره به اینکه پیگیری خوبی از سوی مسوولان برای اجرای پروژه‌های استان گلستان با پشتیبانی قرارگاه خاتم شده است، گفت: سه ما قبل پیرامون 23 پروژه در استان گلستان تفاهم نامه داشتیم که بروکراسی اداری پیچیده و دست و پاگیر برای برخی پروژه‌ها وجود دارد.
وی افزود: مسوولان استان گلستان مصرانه تاکید دارند کارها عملیاتی شود تا ثمرات اجرای این پروژه‌ها کام مردم را شیرین کند و علاوه بر ایجاد اشتغال نسبت به معیشت مردم اتفاقات خوبی رقم بخورد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بیان کرد: در این نشست تخصصی روند 23 طرحی که در استان گلستان تفاهم کرده بودیم با حضور مدیران کل استان مرور شد تعدادی از این پروژه‌ها عملیاتی شده و دو پروژه آماده کلنگ‌زنی است.
سردار محمد اجرای سایر پروژه‌های استان گلستان را منوط به برطرف شدن موانع عنوان کرد و گفت: قرارگاه خاتم پس از رفع موانع به صورت جدی‌تری ورود خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که قرارگاه خاتم در استان گلستان آغاز کرده طبق زمانبندی تکمیل می‌شود، ابراز کرد: پروژه‌هایی که تبدیل به قرارداد نشده است پس از جمع بندی دستگاه‌های اجرایی استان و تبدیل آن به قرارداد به مرحله اجرا خواهد رسید.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: تقریبا 80 درصد پرسنل که در پروژه‌ها استفاده می‌کنیم جزو نیروهای بومی استان گلستان هستند.
سردار محمد با اشاره به جوان گرایی مجموعه قرارگاه خاتم ابراز کرد: متوسط سن نیروهای قرارگاه 35 سال است 48 هزار نیروی انسانی با قرارگاه خاتم همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه اشتغال در توسعه استان نقش به سزایی دارد، گفت: در زمان بهره‌برداری پروژه‌ها و حتی بعد از تکمیل آن نسبت به ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ظرفیت بومی توجه لازم صورت گرفته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های عمرانی و زیرساختی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان گلستان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: از ظرفیت قرارگاه خاتم برای عملیاتی کردن تمامی تفاهم‌نامه‌ها در استان گلستان اقدام خواهد شد.
سردار محمد میزان اعتبار پروژه‌های منعقد شده را حدود 12 هزار میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: قرارگاه برای اجرای پروژه‌های مختلف در بخش آب، کشاورزی، بهداشت و درمان با دستگاه‌های اجرایی استان گلستان تفاهم‌نامه امضاء کرده است.
وی از اجرای 286 پروژه عمرانی با استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم در سطح کشور خبر داد و گفت: این قرارگاه با استفاده از نیروی انسانی متشکل از افراد جوان باانگیزه آماده اجرای اقدامات تحولی است.

انتهای پیام/83001/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول