اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت‌جهانی شود

مدیر پایگاه دیوار بزرگ گرگان گفت: با توجه به وجود اقوام مختلف، صنایع دستی متنوع و آداب و رسوم مختلف در استان گلستان پیشنهاد می‌شود منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت‌شده تا همه زاویا آن ثبت شود.

منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت‌جهانی شود

حمید عمرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: دیوار بزرگ گرگان با طول بیش از ۲۰۰ کیلومتر پس از دیوار چین دومین دیوار قاره آسیا بوده که از خط ساحلی دریای مازندران آغاز شده و تا صخره‌های «بیلی کوه» در محدوده پارک ملی گلستان امتداد دارد.
وی با اشاره به اعتبار ۷ میلیارد تومان از ره آورد سفر ریاست جمهوری به استان گلستان خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۷ در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ ۷ میلیارد تومان برای حفاظت، ساماندهی و کاوش دیوار بزرگ گرگان مصوب شد که در سال گذشته حدود ۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
مدیر پایگاه دیوار بزرگ گرگان بیان داشت: قرار است امسال 4 میلیارد تومان برای ساماندهی، کاوش، تعمیر ساختمان اداری پایگاه، تهیه نقشه هوایی و دیجتیال‌سازی دیوار بزرگ صرف شود که این مبلغ مابقی اعتبارات سفر ریاست جمهوری است.
وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود با توجه به وجود اقوام، صنایع دستی گوناگون و آثار تاریخی و طبیعی فراوان  منظر فرهنگی دیوار بزرگ گرگان ثبت جهانی شود.
عمرانی گفت: برای ثبت جهانی این دیوار بزرگ نیاز به زیرساخت‌هایی است که برای آماده کردن این زیرساخت‌ها و تکمیل پرونده این دیوار بزرگ در راستای ثبت جهانی شدن حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول