اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نوروزی: ضرورت گسترش مشاغل دانش‌بنیان در گلستان/ سنگدوینی: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است

مجمع نمایندگان استان گلستان مهارت‌آموزی بر لزوم مهارت‌آموزی، توسعه مشاغل دانش‌بنیان، ارائه تسهیلات منوط بر داشتن مهارت و ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با صنعت تاکید کردند.

نوروزی: ضرورت گسترش مشاغل دانش‌بنیان در گلستان/ سنگدوینی: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، نشست مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی مهارت در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

*نوروزی: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد

دبیر مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شریف مردم علی آبادکتول و بخش کمالان ضمن تبریک هفته ملی مهارت و تقدیر از زحمات مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای استان، گفت: مشاغل دانش بنیان با توجه به شرایط موجود باید گسترش یابد و نیاز گسترش مشاغل دانش بنیان، مهارت است.

رحمت‌اله نوروزی افزود: دولت دیگر جایی برای استخدامی ندارد و باید رویکرد جامعه به سمت مهارت آموزی و مشاغل دانش‌بنیان رود.

نوروزی تصریح کرد: قبل از پرداخت هر گونه تسهیلات اشتغال‌زا باید افراد مهارت‌های لازم شغل را طی کنند.

وی همچنین افزود: مجمع نمایندگان استان حمایت خود را از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام می‌دارد تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش بالنده‌تر و پویا باشد.

* سنگدوینی: دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: آموزش‌های مهارتی نقش موثری را در ایجاد اشتغال دارد و افراد پس از کسب مهارت‌های فنی در کارگاه‌های آموزشی می‌توانند با دریافت تسهیلات به صورت خوداشتغالی کسب درآمد داشته باشند.

رمضانعلی سنگدوینی افزود: ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت ضعیف است و باید دانشگاه‌ها به حوزه مهارت ورود پیدا کنند تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی علاوه بر کسب مباحث آکادمیک، مهارت‌های لازم را فرا بگیرند.

سنگدوینی گفت: مهارت آموختگان چون توانمندی لازم را جهت ایجاد شغل دارند به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی نیستند.

* حسینی‌طلب: ارائه 630 حرفه آموزشی در گلستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ابتدا ضمن خیر مقدم به نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص ماموریت‌ها و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطالبی را ارائه کرد.

سید علیرضا حسینی‌طلب همچنین گفت: در سال گذشته 630 حرفه آموزشی در استان ارائه شده است.

حسینی طلب افزود: در چهار ماهه سال جاری با توجه به تعطیلی کارگاه‌های آموزشی به علت شیوع بیماری کرونا توانستیم 7 هزار و 84 نفر از علاقمندان به آموزش‌های مهارتی را آموزش دهیم.

وی همچنین گفت: افزایش تعداد مهارت آموختگان و نیز افزایش سرانه آموزش‌های مهارتی در استان نشان از گسترش فرهنگ مهارت آموزی در استان گلستان دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گلستان در ادامه گفت: سه انتظار مهم را از مجمع نمایندگان استان داریم که نیازمند پیگیری است.

حسینی‌طلب در این خصوص گفت: افزایش اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در فصل آموزش قانون بودجه سال 1400 کل کشور از 1/6 به 3 درصد، حمایت همه جانبه در قانون برنامه هفتم توسعه کشور از حوزه مهارت آموزی با تصویب پیشنهادات سازمان متبوع و این اداره کل، اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری در حوزه فرهنگی آموزشی با پیشنهادات این اداره کل و سازمان متبوع برای اصلاح آموزشی بودن این سازمان، انتظارات این اداره کل از مجمع نمایندگان استان است.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول