اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تلاش برای کشف ذخایر پنهان معدن در کشور/ افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین در صادرات مواد معدنی تأثیر دارد

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تلاش‌ها برای کشف ذخایر پنهان در کشور خبر داد و گفت: بر اساس اطلاعات زمین‌شناسی و کارهای اکتشافاتی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و در مسئله ژئوتوریسم به دنبال کشف ذخایر پنهان بوده و در همین راستا همگرایی دستگاه‌های مرتبط بسیار مهم است

تلاش برای کشف ذخایر پنهان معدن در کشور/ افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین در صادرات مواد معدنی تأثیر دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا شهیدی صبح امروز در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه مطالعات زمین‌شناسی در انجام کارهای عمرانی و زیرساختی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: در انجام هر پروژه‌ای باید ابتدا مطالعات زیرزمینی بهترین نحو انجام‌شده و با توجه پتانسیل نیروهای گیلان در عرصه‌های زمین‌شناسی و بررسی مخاطرات، اکتشافات و ظرفیت‌های غنی گیلان در حوزه زیست‌محیطی و دریا، باید نقش‌آفرینی مؤثرتری در حوزه عمرانی و زیرساختی ایجاد شود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور از تلاش‌ها برای کشف ذخایر پنهان در کشور خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات زمین‌شناسی و کارهای اکتشافاتی در حوزه دریا از دستگاه‌های منحصربه‌فردی برخوردار بوده و در مسئله ژئوتوریسم به دنبال کشف ذخایر پنهان بوده و در همین راستا همگرایی دستگاه‌های  مرتبط بسیار مهم است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه این استان از شرایط اقلیمی  و جغرافیایی بسیار خوبی برخوردار است، گفت: گیلان دارای ظرفیت خوبی در حوزه اکتشافات و مطالعات زمین‌شناسی بوده و به‌این‌علت تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان امری بسیار ضروری و مهم است.

ارسلان زارع با اشاره وضعیت سند آمایش سرزمینی گیلان گفت: گیلان‌ به لحاظ وضعیت آمایش سرزمینی سبز_ آبی بوده و در کنار توسعه تجارت و تأمین ارزاق معیشتی مردم باید به حفظ و پایداری محیط‌زیست توجه ویژه شود.

وی با اذعان به اینکه گیلان یکی از استان‌های زلزله‌خیز کشور است، تصریح کرد: از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی با توجه به وجود نیروهای با دانش و متخصص، باید بیشتر بهره ببریم و در این حوزه به استفاده از مطالعات هوایی با روش‌های نوین بسیار باید موردتوجه قرار گیرد.

استاندار گیلان با تأکید بر اثرگذاری افتتاح راه‌آهن رشت_ کاسپین در صادرات مواد معدنی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدن را یکی از تأکیدات رئیس‌جمهور بوده و گیلان ظرفیت‌های خوبی برای بهره‌برداری از معدن وجود داشته و افتتاح راه‌آهن رشت-کاسپین صادرات مواد معدنی بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول