اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

نیاز مبرم گیلان به گروه‌های خونی O+ و A+

مدیرکل انتقال خون گیلان از نیاز مبرم به گروه‌های خونی ازجمله O+ و A+ در استان خبر داد و گفت: لازم است در جهت جبران این تعداد واحد خونی مردم در اهدای این نیاز مبرم و حیاتی، مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند.

نیاز مبرم گیلان به گروه‌های خونی O+ و A+

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دکتر بابک پاکدل امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش ذخایر خونی و فراورده‌های آن در گیلان اظهار کرد: ذخایر تمامی گروه‌های خونی به‌خصوص O+ و A+ در استان گیلان به‌شدت کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در پی شیوع کرونا، افزود: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واحد خون در استان مصرف می‌شود و لازم است در جهت جبران این تعداد واحد خونی مردم در اهدای این نیاز مبرم و حیاتی، مشارکت فعالانه‌تری داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه تمامی مراکز ثابت و سیار انتقال خون استان آماده دریافت خون سالم از مردم هستند، گفت: مردم می‌توانند به ۱۰ پایگاه سیار و ثابت جهت اهدای خون مراجعه کنند.

پاکدل با اشاره به اینکه ۹۶ درصد اهداکنندگان خون آقایان هستند، بیان کرد: درحالی‌که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند اما در مقایسه با آقایان خونی کمتری اهدا می‌کنند و انتظار است این قشر نیز در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی از راه‌اندازی کمپینی در جهت افزایش اهدای خون خبر داد و گفت: به مناسبت روز جهانی اهدای خون، کمپینی با عنوان خون سالم نجات‌بخش زندگی از امروز در استان آغاز شده و تا پایان خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول