اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تجهیز بیمارستان‌های جهرم برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا/توزیع 3 هزار مایع شستشو در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: مقابله با شیوع بیماری کرونا ویروس ، با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان امکان پذیر خواهد بود ای ندر حالی است که تاکنون در این شهرستان هیچ مورد ابتلا گزارش نشده است.

تجهیز بیمارستان‌های جهرم  برای مقابله احتمالی با ویروس کرونا/توزیع 3 هزار مایع شستشو در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمد رحمانیان درجلسه ستاد شهرستانی مقابله با شیوع کرونا ویروس اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق و ارائه آموزش های لازم اولین گام در مقابله با این بیماری است که این مهم با همکاری های بین بخشی میسر است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه این ویروس ماندگاری بیشتر بر روی سطوح دارد ادارات شهرستان می بایست با توجه به عملکردشان در بخش های مختلف  چون مدارس، باشگاه های ورزشی، پارک ها، مساجد، وسایل نقلیه عمومی و غیره به گند زدایی این مکان توجه ویژه داشته باشند و در دستور کار خود قرار دهند.

 رحمانیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بحث پیشگیری از این بیماری، اقدامات ضروری چون آموزش های لازم به پرسنل بهداشت و درمان دانشگاه انجام داده است و بخش های ویژه ایزوله در خصوص نگهداری بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های جهرم  آماده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه تا کنون هیچ بیمار ثابت شده کرونا ویروس در شهرستان جهرم و حتی استان فارس مشاهده نشده است، گفت: شهروندان اخبار صحیح را باید از منابع معتبر وزارت بهداشت و در سطح شهرستان از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جهرم  و خبرگزاری ‌های رسمی دنبال کنند.

 وی با اشاره به استفاده از ماسک و وجود مایه شستشوی دست در داروخانه های شهرستان گفت: در پیشگیری از انتقال کرونا ویروس زدن ماسک اثرگذار نیست و خود یک منبع عفونت است که فرد با خود حمل می‌کند اما ماسک برای بیماران دارای علائم سرما خوردگی و غیره توصیه می‌شود.

رحمانیان در ادامه بیان کرد: 3 هزار مایع شستشو حاوی الکل در سطح داروخانه های شهرستان توزیع شده است.

ایرج قناعتیان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان نیز گفت: پیشگیری از کرونا ویروس باید با حساسیت بیشتر انجام شود در بالا بردن سطح ایمنی جامعه همکاری های بین سازمانی بسیار مهم است.

وی فعالیت های شهرداری جهرم، اداره آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان شهرستان در اطلاع رسانی، آموزش و انجام فعالیت های لازم در خصوص ریشه کن کردن این ویروس مهم دانست. 

رحیم رئوفی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: لازمه مقابله با بحران شناخت آن است که باید مسئولان تلاش کنند که آشنایی به این ویروس را به مردم آموزش دهند.

وی بیان کرد: ویروس کرونا از ٨٠ سال پیش به چندین نوع و به شکل و علائم مختلف با شدت‌های متفاوت وجود داشته است.

رئوفی بیان داشت: کرونا ٢٠١٩ به شکل دیگر به نام کوید ظاهر شد که برخی از کشورها امروز دچار کرونا کوید ۲۰۱۹ هستند و هنوز در دنیا هم اطلاعات دقیقی این نوع ویروس نیست اما حدس زده شده که منبع آن از خفاش است.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: خوشبختانه هیچ موردی در جهرم نداشتیم و مردم و شهروندان شک نداشته باشند در این حوزه شفاف هستیم و اگر موردی به وجود آمد آن را از طریق رسانه‌های معتبر اعلام می‌کنیم.

وی ادامه داد: مردم از فضای مجازی بدون منبع و مراجعه رسمی اخبار را رصد و باور نکنند چرا که متأسفانه اخبار غیرواقعی و دروغ بسیار منتشر می‌شود.

انتهای پیام/98100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول