اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

«عامه پسند» عامه تماشاچیان را متحیر کرد

سومین روز جشنواره فیلم فجر از ساعت 17 در شیراز کلید خورد عامه پسند ساخته سهیل بیرقی اولین فیلمی بود که به نمایش گذاشته شد.

«عامه پسند» عامه تماشاچیان را متحیر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در روز سوم جشنواره فیلم فجر شیراز، ساعت ۱۷، فیلم عامه پسند ساخته سهیل بیرقی در تالار حافط با گنجایش 950 نفر این فیلم به نمایش در آمد.

«عامه پسند» داستان زنی است که خلاف پسند عامه رفتار می‌کند و قهر و غضب مردم را می‌بیند و ساختارشکنی زن داستان، روایت خطی قصه را می‌شکند و جسورانه پیش می‌رود.

سهیل بیرقی اکثر فیلم هایش زنانه است هر چند آخرین اثر وی هم موضوعی زنانه دارد اما متفاوت تر از فیلم های دیگرش است.

درعامه پسند همه در علیه قهرمان زنش فهیمه اقدام می کنند. آدم‌ها سعی خود را می‌کنند تا نقش اول فیلم در مسیر به استقلال رسیدن خود شکست بخورد؛ اما فهیمه سختگیرانه تلاش خود را می کند و کم نمی آورد.

این روحیه سرسختانه باعث شده که مخاطبان به خصوص زنان بیشتر به فیلم توجه کنند و دیگران را به دیدن فیلم ترغیب کنند. حتی ضدزن‌ترین تماشاگران هم می‌توانند تحت تاثیر فاز زنانه «عامه‌پسند» قرار بگیرند.

سهیل بیرقی امیدوار است فیلم جدیدش هم راه عرق سرد را طی و نظر مخاطبان را جلب کند.

 فیلم تعارض به کارگردانی محمدرضا لطفی در ساعت 19:30-اکران شد.

«تعارض» فیلم سینمای متفاوتی است این فیلم ممکن است در جذب مخاطب عام چندان موفق نباشد؛ اما از حیث ایده و پرداخت پخته و فکر شده‌ای که دارد می‌تواند مخاطب خاص را راضی از اکران روانه خانه کند. محمد رضا لطفی سعی کرده که اثری متفاوت را بر پرده سینماها ببرد.

 فیلم «سه کام حبس» سامان سالور با امید مورد توجه مخاطبان اکران شده پریناز ایزدیار که در نقش نسیم موضوع فیلم را به دوش می کشد نه نگاه مذهبی دارد، نه فانتزی و نه پایین شهری. او چند وجهی و عجیب است و به دنبال این است که از راه غلطی مانند فروش مواد آن هم به صورت سیار، خانواده و زندگی خود را حفظ کند

 محسن تنابنده نیز نقش آفرین دیگر «سه کام حبس» هستند.

 فیلم «دوزیست» برزو نیک نژاد با بازی جواد عزتی، هادی حجازی فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، مانی حقیقی و پژمان جمشیدی، در سالن نارنجی هنر کران شد.

برزو نیک نژاد کارگردان مطرح تلویزیون و سینما با سریال دردسرهای عظیم و فیلم لونه زنبور توانست خودش را به مخاطبان سینما و تلویزیون معرفی کند، در جدیدترین ساخته اش به سراغ فیلمی پرستاره در ژانر اجتماعی با درون مایه طنز رفته است.

بی شک مخاطبان برای تماشای فیلمی با حضور بازیگران مطرحی چون جواد عزتی، پژمان جمشیدی، هادی حجازی فر، سعید پورصمیمی، مانی حقیقی و ستاره پسیانی وسوسه می شوند و نیک نژاد سعی کرده است با استفاده از این ستاره ها در فیلمش اعتماد بینندگان را بدست آورد.

تنها فیلم کمدی جشنواره شیراز «خوب بد جلف ۲» در سالن آبی هنرشهر آفتاب اکران شد.

این فیلم با حضور بازیگران سام درخشانی، پژمان جمشیدی، حامد کمیلی، گوهرخیراندیش، ستاره پسیانی، ریحانه پارسا، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، علی اوجی، شکیب شجره، الهام شعبانی و فرهاد آئیش ساخته شده که حکایت از حضور بازیگران مطرح طنز در این فیلم را دارد.

 علاقه مندان به فیلم های مسعود کیمیایی فیلم «خون شد» را به تماشا نشستند

مسعود کیمیایی کارگردان نامداری که ساخت فیلمی چون گوزن ها را در کارنامه هنری اش دارد بعد از مدتی دوری با فیلم خون شد به سینما برگشت فیلم خون شد داستانش به مثابه خانه ای قدیمی است که همه چراغ هایش خاموش بوده و هیچکس نیز در اتاق هایش ساکن نیست در این میان یکی از ساکنین این خانه می آید و همه چراغ ها را روشن می کند.

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز تا ۲۲ بهمن ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/981007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول