محمدمهدی غفارینیا در گفتوگو با خبرنگار فارس در فسا اظهار داشت: تقاطع بانیان یکی از نقاط پرحادثه شهرستان فسا بود که بهجز حوادث جرحی و خسارتیِ متعدد، بهطور متوسط سالیانه حداقل 5 الی 6 نفر از هموطنانمان در این نقطه جان خود را از دست میدادند.
وی افزود: پیگیریها برای حل مشکل ترافیکی این نقطه بیش از 10 سال در جریان بود، اما هر بار به دلایلی همچون نبود اعتبار مورد نیاز، این موضوع محقق نمیشد.
غفارینیا با اشاره به اینکه مدیرکل اسبق راه و شهرسازی فارس، با احداث هرگونه پل و زیرگذر در این نقطه مخالف بود، گفت: در زمان مهندس تکاور، مدیرکل سابق و با پیگیریهای نماینده از طریق سازمان برنامهوبودجه کشور اعتبار قریب به 30 میلیارد ریالی ساخت زیرگذر تأمین و فروردینماه 97 عملیات اجرایی آن آغاز شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی فسا در ادامه گفت: با توجه به گستردگی پروژه و شرایط و محل اجرا که هم در مسیر اصلی شیراز-بندرعباس قرار داشت و هم تأسیسات شبکههای آب، برق، گاز و مخابرات شهرستان از آن نقطه عبور میکرد، احداث زیرگذر باید طی 2 مرحله انجام می شد.
غفارینیا گفت: با توجه به شرایط موجود، نظر کارشناسان این بود که ساخت زیرگذر در این محل حداقل یک سال به طول میانجامد؛ اما طی یک اقدام جهادی و با همکاری مسئولین سازمانهای مختلف در شهرستان و تلاش پیمانکار، زیرگذر بانیان طی 5 ماه ساخته شد.
وی افزود:خوشبختانه از زمان بهرهبرداری این زیرگذر، هیچگونه سانحهی منجر به جرح یا فوتی در این نقطه رخ نداده است.
غفارینیا در خصوص مشکل دفع آبهای سطحی و انسداد زیرگذر در روزهای بارانی گفت: در زمان اجرای پروژه با توجه به میزان بارشهای سالیانه، 2 حلقه چاه جذبی طراحی و حفر شده بود، اما با افزایش میزان بارشها و سرازیر شدن آب از زمینهای زراعی اطراف به چاهها که حاوی مقادیری خاک رس بود، ظرفیت دفع چاههای حفرشده دچار مشکل شد و متأسفانه، به همین دلیل، پس از چند ساعت بارندگی، شاهد تجمع آب و آبگرفتگی مسیر بودیم.
رئیس اداره راه و شهرسازی فسا در پایان افزود: با پیگیریهای لازم هماکنون یک دستگاه پمپ ثابت با ظرفیت مناسب در زیرگذر بانیان در حال نصب است که حداکثر تا پایان ماه جاری عملیات نصب و راهاندازی آن به پایان میرسد که پس از آغاز بارندگی سریعاً آبهای سطحی را به کانالهای اطراف هدایت کرده و پسازاین شاهد آبگرفتگی نخواهیم بود.
انتهای پیام/ش