2 بهمن 1404
‎تعطیلی مدارس کشور در شنبه و یکشنبه #اصفهان #مدارس #اینترنت #تعطیلی #مطالبه #آموزش_پرورش
مطالبه

نگرانی دانش‌آموزان اصفهان از برگزاری امتحانات در شرایط اختلال اینترنت

‎‎ سلام
احتراماً، با توجه به شرایط فعلی کشور و استان اصفهان، ما دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها نگرانی جدی خود را نسبت به آغاز امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها از روز شنبه اعلام می‌داریم و خواستار تعطیلی موقت مراکز آموزشی یا تعویق امتحانات هستیم. دلایل این مطالبه به شرح زیر است: ‎۱. قطعی و اختلال گسترده اینترنت و محرومیت آموزشی
در روزهای اخیر، اینترنت در کشور با قطعی و اختلال شدید مواجه بوده است. بخش قابل توجهی از منابع آموزشی، از جمله جزوه‌ها، فایل‌های درسی، اطلاعیه‌های آموزشی و برخی سامانه‌های دانشگاهی، وابسته به اینترنت است. در شرایط فعلی، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان امکان دسترسی به این منابع را نداشته و این موضوع موجب نقض آشکار عدالت آموزشی شده است. ‎۲. نابرابری جدی بین دانش‌آموزان و دانشجویان
برخی افراد به اینترنت پایدار یا منابع آفلاین دسترسی دارند، در حالی که بخش زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از این امکان محروم‌اند. برگزاری امتحان در چنین شرایطی به‌معنای سنجش ناعادلانه و غیرمنصفانه است و با اصول آموزشی و حقوق برابر آموزشی مغایرت دارد. ‎۳. فشار روانی و کاهش کیفیت یادگیری
عدم دسترسی به منابع درسی، بلاتکلیفی در اطلاع‌رسانی‌ها و نزدیک بودن زمان امتحانات، فشار روانی قابل توجهی بر دانش‌آموزان و دانشجویان وارد کرده است. بدیهی است که ارزیابی تحصیلی در چنین شرایطی نمی‌تواند معیار واقعی سنجش دانش و توان علمی افراد باشد. ‎۴. امکان جبران بدون لطمه به تقویم آموزشی
تعویق کوتاه‌مدت امتحانات یا تعطیلی موقت مراکز آموزشی، به‌راحتی قابل جبران در برنامه‌ی آموزشی است و آسیبی به روند کلی تحصیل وارد نمی‌کند، در حالی که برگزاری امتحانات در شرایط فعلی، تبعات آموزشی و روانی جدی به‌دنبال خواهد داشت. ‎بر این اساس، از مسئولان محترم استانداری، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های استان اصفهان درخواست داریم با در نظر گرفتن شرایط موجود و در راستای حفظ عدالت آموزشی، دستور تعطیلی موقت مدارس و دانشگاه‌ها یا تعویق امتحانات را صادر فرمایند. ‎با سپاس
دانش‌آموزان ایران و استان اصفهان

وزیر آموزش پرورش، آموزش پرورش اصفهان، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي - وزارت آموزش پرورش-، معاون آموزش و پژوهش، آموزش پرورش تهران

تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
دوست

@dooste_khoob  •  1 بهمن 1404

مطالبه

مخالفت با افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه

۱) آقای احسان عظیمی راد، عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که پیگیر افزایش ۱۰۰ درصدی حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هستند. ۲) رییس دانشگاه تهران اعلام کرد که موضوع افزایش حقوق اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه قطعی شده و از اول بهمن امسال اجرا خواهد شد. سوال ۱) آیا اساتید و کارکنان محترم دانشگاه، با بقیه مستخدمین دولت تفاوتی دارند که افزایش حقوق جداگانه‌ای در طول سال باید داشته باشند؟ سوال ۲) اگر علت افزایش حقوق اساتید، مشکل مسکن اساتید جوان در تهران است، خب میشه فقط به اساتید جوان حاضر در تهران، حق مسکن بیشتری داد. چرا به خاطر عده معدودی، حقوق کل اساتید و کارمندان دانشگاه‌های کشور رو افزایش می‌دهید؟ این همه پول رو از کجا می‌آورید؟ اگه پول اضافه‌ای موجود هست، کلی نیاز فوری، فوتی و مهم در کشور وجود دارد. سوال ۳) زمانی که افزایش ناگهانی حقوق کارکنان محترم دانشگاه انجام می‌شود، آیا کارکنان سایر وزارتخانه‌ها حق مطالبه‌گری ندارند که ما چه فرقی با کارکنان وزارت علوم داریم؟ آیا این همه پول دارید تا به مطالبه این همه کارمند پاسخ دهید؟ از وزیر محترم علوم و کمیسون آموزش مجلس تقاضا دارم، جلوی اجرای این مصوبه رو بگیرند و اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هم به مانند سایر مستخدمین دولت، در آخر سال افزایش حقوق طبق جدول اعلامی داشته باشند.

وزارت علوم تحقیقات و فناوری، کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
21:31 - 3 بهمن 1404

44 بازدید