24 مهر 1404

صادرات زرشک؛ حق کشاورزان خراسان جنوبی

خراسان جنوبی با تولید ۹۸٪ زرشک بی‌دانه جهان، گنجینه‌ای ارزشمند در اختیار دارد، اما سهم صادرات این محصول کمتر از ۲٪ است و کشاورزان استان هنوز آن طور که شایسته است از درآمد جهانی این محصول بهره‌مند نشده‌اند. حالا زمان آن است که مسئولان با ایجاد زنجیره کامل صادرات، حق کشاورزان را در بازار جهانی به رسمی…نمایش بیشتر
مطالبه

۹۸ درصد زرشک جهان در خراسان جنوبی؛ چرا کمتر از ۲ درصد آن صادر می‌شود؟

خراسان جنوبی با تولید ۲۷,۳۰۰ تن زرشک خشک در سال ۱۴۰۳، ۹۸٪ زرشک بی‌دانه جهان را در اختیار دارد. اما تنها ۵۰۴ تن از این محصول به بازارهای خارجی صادر شد. یعنی سهم صادرات کمتر از ۲٪ است! این آمار نشان می‌دهد که کشاورزان و مردم استان هنوز آن طور که شایسته است از درآمد جهانی این محصول ارزشمند بهره‌مند نشده‌اند. زرشک خراسان جنوبی، یاقوت سرخ ایران، با کیفیت بی‌نظیر خود می‌تواند در بازارهای جهانی بدرخشد. اما ضعف در برندینگ، بسته‌بندی، فرآوری و هماهنگی زنجیره صادرات، مانع رسیدن محصول به ارزش واقعی خود شده است. 💡 چالش‌ها: نبود برند مشخص و شناسنامه محصول فرآوری و بسته‌بندی غیر استاندارد و عدم رعایت بهداشت ضعف زنجیره تولید تا صادرات نوسان قیمت و نبود حمایت اقتصادی از کشاورزان کمبود نیروی متخصص و زیرساخت‌های آزمایشگاهی ✅ راهکارها و درخواست‌های ما از مسئولان: ایجاد زنجیره کامل صادرات از باغ تا بازار جهانی ثبت و معرفی برند زرشک خراسان جنوبی فعال‌سازی و تجهیز کارخانه‌های فرآوری و بسته‌بندی آموزش کشاورزان در رعایت استانداردهای بهداشتی و ارگانیک دعوت از بازرگانان خارجی در زمان برداشت برای بازاریابی مستقیم پیام به مردم و مسئولان: «همراه شوید و صدای کشاورزان خراسان را به جهان برسانید. حمایت شما، مسیر صادرات شفاف و عادلانه را هموار می‌کند و سهم واقعی را به تولیدکنندگان می‌رساند. #زرشک_خراسان_جهانی | #صادرات_به_نفع_کشاورز | #زرشک_بی‌رقیب

وزارت کشاورزی و دامپرری، وزیر جهاد کشاورزی، جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، استانداری خراسان جنوبی

لطفا به خاطر برقراری عدالت برای دانش‌آموزان محروم، حمایت بفرمایید.https://farsnews.ir/dooste_khoob/1761373160088811422
تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
دوست

@dooste_khoob  •  3 آبان 1404

ضرورت برقراری عدالت آموزشی در حوزه المپیاد
مطالبه

ضرورت برقراری عدالت آموزشی در حوزه المپیاد

با عرض سلام خدمت جناب آقای دکتر کاظمی وزیر محترم آموزش و پرورش و همچنین معاون محترم ایشان جناب آقای دکتر حسینی، رییس باشگاه دانش‌پژوهان جوان اگر در کنکور، شهرها بر اساس برخورداری به مناطق ۱ و ۲ و ۳ تقسیم می‌شوند، در المپیاد چنین نیست! یعنی یک دانش‌آموز در یکی از روستاهای استان سیستان و بلوچستان، باید با دانش‌آموزان بهترین مدارس سمپاد و غیرانتفاعی تهران رقابت کند!! لذا بی‌عدالتی در المپیاد به مراتب بیشتر از کنکور است و نمی‌توان گفت که تیم‌های المپیاد جهانی، الزاما بهترین تیم ممکن هستند، چه بسا دانش‌آموزان بسیاری که استعداد آنان به دلیل محرومیت سوخته است. لذا حتی اگه به دنبال نتایج بهتر در المپیادهای جهانی هستیم، باید بهترین تیم را ببریم که لازمه آن وجود عدالت و شناسایی تمام استعدادهای مناطق محروم است. از این رو تا زمان به وجود آمدن چنین عدالتی، موارد زیر مورد نیاز است: ۱) سهمیه‌بندی قبولی‌های مرحله ۲ المپیاد که همان مدال‌آوران کشوری می‌شوند، بر اساس مناطقی مشابه مناطق کنکور ۲) تهیه فیلم‌های آموزشی باکیفیت المپیاد به طوری که داوطلب روستایی و شهرستان کوچک، لااقل به فیلم ضبط شده‌ای از اساتید المپیاد تهران دسترسی داشته باشد که این کار موجب می‌شود که این دانش‌آموز منطقه محروم، حداقل به مطالبی که دانش‌آموزان تهران و شهرهای بزرگ می‌خوانند و منبع المپیادهای علمی است، از طریق فیلم آموزشی ضبط شده، دسترسی داشته باشد.

وزارت آموزش و پروررش، باشگاه دانش پژوهان جوان

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
14:21 - 3 آبان 1404

43 بازدید