دادستان بم: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان حوزه آب هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم، صیانت از منابع حیاتی آب را از مصادیق بارز حقوق عامه و اولویت‌های دستگاه قضا برشمرد و گفت: مجموعه قضایی در برابر هرگونه تخلف و دست‌اندازی به منابع آبی، بدون مسامحه و با اقتدار قانونی برخورد خواهد کرد.
حمید حسنی‌نیا، در دیدار با رییس اداره آب و‌فاضلاب شهرستان بم، با قدردانی از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در حفاظت از منابع آبی شهرستان اظهار کرد: صیانت از منابع آب به‌عنوان یکی از سرمایه‌های حیاتی کشور، نیازمند همکاری و هماهنگی جدی میان دستگاه‌های مسئول است و دستگاه قضایی نیز در این مسیر از اقدامات قانونی و کارشناسی حمایت می‌کند.وی افزود: در حوزه منابع آب، هرگونه تخلف از جمله برداشت‌ها و انشعابات غیرمجاز تهدیدی برای منافع عمومی و حقوق نسل‌های آینده محسوب می‌شود و دستگاه قضایی با چنین تخلفاتی برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.دادستان بم ادامه داد: در صیانت از منابع آب و مقابله با تخلفات این حوزه هیچ‌گونه مماشاتی صورت نخواهد گرفت و در چارچوب قانون، اقدامات لازم برای برخورد با متخلفان انجام خواهد شد.وی همچنین بر ضرورت تداوم همکاری میان مدیریت منابع آب و دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: تقویت تعامل و تبادل اطلاعات میان دستگاه‌های مرتبط می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از تخلفات و صیانت از منابع داشته باشد.در این دیدار، رئیس اداره اب و فاضلاب شهرستان بم ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و انتصاب دادستان شهرستان، نقش دستگاه قضایی را در تأمین امنیت، اجرای قانون و برخورد با تخلفات، به‌ویژه در حوزه منابع آب، بسیار مؤثر و تعیین‌کننده دانست و بر تداوم همکاری‌های مشترک میان دو دستگاه تأکید کرد.
18:39 - 7 تیر 1405

1 بازنشر
21٫9k بازدید