پیام حجت الاسلام و المسلمین حمیدی،رئیس کل دادگستری استان کرمان به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی
فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام حزن و اندوه خاندان عصمت و طهارت علیهمالسلام، فرصت تأملی دوباره در مکتب جاودانهای است که حقیقت، عدالت، آزادگی، صبر و وفاداری را در عالیترین مرتبه به بشریت آموخت.
نهضت عظیم عاشورا، صحنهی روشن و بیبدیلِ تمایز حق از باطل و عدالت از ظلم است؛ مکتبی که در آن، سیدالشهدا علیهالسلام با ایستادگی در برابر ستم، کرامت انسان را پاس داشت و راه دفاع از حق را برای همیشه تاریخ ترسیم فرمود. امروز نیز جامعه ما، بیش از هر زمان، نیازمند بازگشت به همان آموزههای اصیل حسینی و تمسک به حقیقت، انصاف، عدالت و مسئولیتپذیری است.بیتردید، در روزگاری که مردم شریف ایران اسلامی با دغدغههای مواجهاند، پیام عاشورا میتواند چراغ راهی برای همگان باشد تا با پرهیز از هرگونه ظلم، بیعدالتی و فساد، در مسیر خدمت صادقانه به مردم و صیانت از حقوق آنان گام بردارند. چرا که در منطق حسینی، حقطلبی تنها یک شعار نیست، بلکه شیوهای از زیستن و مسئولیتی همگانی است.اینجانب، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به محضر حضرت ولیعصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف، رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظلهالعالی، مردم مؤمن و عزادار استان کرمان، و همه دلدادگان مکتب اهلبیت علیهمالسلام، از درگاه خداوند متعال مسألت دارم که ما را از رهروان راستین آن امام همام و یاران باوفایش قرار دهد و توفیق پاسداری از حق و عدالت را در همه عرصهها عنایت فرماید.ابراهیم حمیدیرئیس کل دادگستری استان کرمان
22:13 - 2 تیر 1405