اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعزام 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین از 6 استان برای برف‌روبی در «کوهرنگ»

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: در پی بارش اخیر 50 دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر، نمک‌پاش و کامیون از ۶ استان اصفهان، خوزستان، یزد، بوشهر، فارس و ایلام برای کمک به شهرستان کوهرنگ اعزام شد.

اعزام 50 دستگاه ماشین‌آلات سنگین از 6 استان برای برف‌روبی در «کوهرنگ»

شهباز اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: متوسط بارش برف در شهرستان کوهرنگ ۲ متر بوده و در مناطق صعب‌العبور و گردنه‌ها ارتفاع برف بین ۳.۵ تا ۹ متر گزارش شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ خاطرنشان کرد: در این بارش بی‌سابقه مدیریت بحران با تمام تجهیزات و نیروها پای کار بود و تا جایی که امکان داشت از ظرفیت شهرستان و در باقی موارد از ظرفیت شهرستان‌‌ها و استان‌های معین استفاده شد.

وی افزود: از ۲۳۲ روستای این شهرستان ۱۷۰ روستا در معرض برف شدید قرار گرفت و راه ارتباطی ۱۰۰ روستا مسدود شد که بعد از ۲۴ ساعت ۵۰ درصد مسیرهای روستاها و باقی مسیرها طی چهار روز بازگشایی شد.

اکبری با اشاره به وجود سه گردنه استراتژیک بین استانی در شهرستان کوهرنگ بیان کرد: گردنه چری، تازار و شاه‌منصوری حدود چهار روز به طور کامل بسته بودند که چری و تاراز بازگشایی شدند اما گردنه شاه‌منصوری همچنان مسدود است.

وی اظهار داشت: ۵۰ دستگاه لودر، گریدر، بولدوزر، نمک‌پاش و کامیون از استان‌های اصفهان، خوزستان، یزد، بوشهر، فارس و ایلام برای کمک به شهرستان کوهرنگ اعزام شدند‌.

اکبری تصریح کرد: با بارش بی‌سابقه برف در شهرستان کوهرنگ ۹۰ درصد این شهرستان مشکلی در تامین آب، برق و گاز نداشت و مشکل در ۱۰ درصد مناطقی که با قطعی روبرو بودند پس از سه روز برطرف شد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول