اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بیمه خانه‌های روستایی با هدف جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی اجرایی شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی مختلف در این استان گفت: بیمه خانه‌های روستایی با هدف جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی اجرایی شود.

بیمه خانه‌های روستایی با هدف جبران بخشی از خسارت‌های احتمالی اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری شامگاه شنبه 19 شهریورماه در نشست با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، گفت: دولت سیزدهم در رویکردها، سفرهای استانی، تخصیص اعتبارات و هدف‌گذاری‌ها توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته را مورد توجه جدی قرار داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم قابل‌توجه و مهم روستائیان در تولید بخش‌های مختلف کشور، افزود: بسیاری روستائیان به‌علت ضعف در زیرساخت‌ها و نبود بیمه به شهرها مهاجرت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در همین راستا باید با تقویت زیرساخت‌ها و توجه به بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر زمینه جلوگیری از مهاجرت‌های جدید و فراهم کردن زمینه برای بازگشت مهاجران قبلی از شهرها به روستاها را فراهم کرد تا تولید رونق و اشتغال‌زایی افزایش یابد.

حیدری با اشاره به شرایط چهارمحال و بختیاری در حوادث مختلف مانند زمین‌لرزه، سیل، خشک‌سالی و سرمازدگی باغات، یادآور شد: هنگام بروز این حوادث بیشتری خسارت به روستاها، روستائیان و عشایر وارد می‌شود که در کاهش تولید نقش دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در صورت بیمه خانه‌های روستایی و محصولات کشاورزی می‌توان بخشی از این خسارت‌ها را جبران کرد.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های درمان، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بیمه تکمیلی برای بیمه‌شدگان زیرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهد.

حیدری تاکید کرد: به‌همین منظور فرهنگ‌سازی برای گرایش جامعه هدف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برای بهره‌مندی از مزیت‌های این صندوق در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در این راستا اطلاع‌رسانی چهره به چهره به کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران مورد توجه باشد.

گفتنی است، در این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار چهارمحال و بختیاری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور امضاء شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول