اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رتبه دورقمی کنکور: موفقیتم را مدیون پدر و مادرم هستم

دانش‌آموز رتبه ۱۶ کنکور سراسری ۹۹ گفت: نقش پدر مادرم در زندگی‌ام غیرقابل انکار است و در سال کنکور که و نقشی پر رنگ ایفا کرده‌اند که اکنون موفقیت خود را مدیون زحمتشان هستم.

رتبه دورقمی کنکور: موفقیتم را مدیون پدر و مادرم هستم

علی شیخی ارجنکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد در خصوص علت موفقیت خود در کنکور برای کسب رتبه ۱۶ گفت: انگیزه اصلی من رسیدن به اهداف تعیین‌شده و بعد از آن جبران زحمات خانواده‌‌ام بود که کاملا من را حمایت کردند.

 دانش‌آموز مدرسه تیزهوشان چهارمحال و بختیاری افزود: رسیدن به اهداف که در راس آن پزشکی دانشگاه تهران بود انگیزه‌ای برای به کار گرفتن تمام تلاشم در این راه بود.

وی خاطرنشان کرد: نقش پدر مادرم در زندگی‌ام غیرقابل انکار است و در سال کنکور که سالی حیاتی بود از همه نظر چه روحی چه انگیزه‌ای و چه فراهم کردن امکانات همیشه مرا یاری کردند و نقشی پر رنگ ایفا کرده‌اند که اکنون موفقیت خود را مدیون زحمتشان هستم.

شیخی اظهار داشت: چند عامل درکنار هم موفقیت را می‌سازند و صرف استفاده از موسسات آموزشی و یا آزمون نمی‌تواند موفقیت دانش‌آموز را تضمین کند، انگیزه، تلاش و استفاده از منابع خوب از عوامل تاثیرگذار در موفقیت من بوده است.

 این دانش‌آموز موفق ادامه داد: توسل به خداوند و ائمه تاثیر زیادی در آرامش من چه قبل و حین و بعد از کنکور داشت و شب قبل از کنکور به واسطه مشاهده درجه سختی کنکور سال قبل استرس داشتم که با توکل به خداوند به آرامش رسیدم و این آرامش و توکل در جلسه نیز وجود داشت و برخلاف سایر دوستان که باتوجه به سختی کنکور خود را باخته ‌بودند این چنین نشد و نتیجه زحماتم را دیدم.

وی عنوان کرد: ساعت مطالعه من روزانه متغیر بود ولی میانگین بین ۷ الی ۸ ساعت مطالعه می‌کردم.

شیخی اظهار داشت: در یکی از یادداشت‌هایم کسب رتبه بین ۱۰ تا ۲۰ را نوشته بودم که با تلاش خودم و همراهی خانواده به این هدفم رسیدم.

این رتبه دو رقمی کنکور سراسری اذعان داشت: در سال کنکور فضای مجازی را کنار گذاشتم ولی اطلاعات را رصد می‌کردم و به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از آن را مدیریت کردم.

وی افزود: به شخصه چون از کلاس‌های آموزشی استفاده نکردم و فقط آزمون شرکت کردم اطلاعی ندارم ولی محور کار تلاش و استفاده از منابع خوب است و توصیه‌ام به دانش‌آموزان این است که برای موفق شدن تلاش کنند و درس بخوانند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۲/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول