پیشنهادها

بختیاری، استاندار وقت اصفهان درباره پالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید

سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان درباره پتروپالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید و بنویسد: "سیدمرتضی بختیاری" استاندار وقت اصفهان در ۱۹ خرداد ماه ۸۷ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) اظهار داشتند :《بر اساس گزارش کمیسیون استعداد یابی استان و با تصویب کارگروه اشتغال ، احداث پتروپالایشگاه میمه در بخش میمه به زودی آغاز می شود ، که این مجتمع با چهار هزار میلیون یوروآورده ارزی و۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد BOT در زمینی به وسعت دو هزار هکتار اجرا گردیده و با ایجاد این مجتمع بیش از۲۰ هزارفرصت شغلی در شهرستان شاهین شهر و میمه ایجاد می گردد و بر اساس پیش بینی ها مجتمع پتروپالایشگاه میمه، می تواند روزانه ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام را به بنزین و ۱۷ نوع فراورده دیگر نفتی تبدیل کند؛ در ضمن عبور خط آهن قطار سریع السیر اصفهان- تهران، برخورداری از امکانات بزرگراهی، انتقال آب کوهرنگ ازشهرستان میمه و هماهنگی درخواست سرمایه گذار با طرح آمایش سرزمین از مهمترین دلایل انتخاب این مکان برای ایجاد پالایشگاه میمه می باشد. همچنین در این باره باید بگوییم که انتشار شرح پیگیری ها در رابطه احداث مجتمع پتروپالایشگاه میمه از سوی" سید مرتضی بختیاری" ضرورتی انکار ناپذیر به نظر می رسد چرا که در این باره بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم که مدیر رسانه محلی صبح میمه اند؛ در مطلبی با عنوان 《ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر》در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، آقای بختیاری ،پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیری ها استفسار فرموده اند،..." تذکره : سایت اعتدالگرای صبح میمه آرشیو خود را از دسترس خارج و حذف کرده است...!!! بدین ترتیب ؛حال مردم بخش میمه از سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم و مدیر کل کنونی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، خواهشمندند و خواستارند که ایشان شرح پیگیری های هر دو هفته یکبار و استفسارها از چگونگی پیگیری های مزبور را در راستای اطلاع رسانی عامه، جهت تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها و مطبوعات برای انتشار قرار دهند یا راساً به انتشار شرح پیگیرهای مزبور مبادرت ورزند و به نظر بهتر این است که سید مرتضی بختیاری ، استاندار وقت اصفهان ، درباره احداث پتروپالایشگاه در میمه با مردم صحبت کند و شرح پیگیری ها در این باره را به طور مستدل و مستند و مدلل برای مردم بنویسد و منتشر کند ، و چه بهتر که این نوشته ها در راستای روشنگری و فرهنگ سازی فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی عامه ، در اختیار مطبوعات و رسانه ها برای انتشار قرار داده شود.

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
تحشیه:پتروپالایشگاه میمه در ایرنا :استاندار اصفهان از ایجاد مجتمع پتروپالایشگاه شمال اصفهان در میمه خبر دادhttps://irna.ir/x3j452________________________________________
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  21 اردیبهشت 1405

سید مرتضی بختیاری استاندار وقت اصفهان درباره پتروپالایشگاه میمه با مردم سخن بگوید و بنویسد

سید مرتضی بختیاری ، استاندار وقت اصفهان ، درباره احداث پتروپالایشگاه در میمه با مردم صحبت کند و شرح پیگیری ها در این باره را به طور مستدل و مستند و مدلل برای مردم بنویسد و منتشر کند ، و چه بهتر که این نوشته ها در راستای روشنگری و فرهنگ سازی فرهنگ پاسخگویی و اطلاع رسانی عامه ، در اختیار مطبوعات و رس…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش

19:49 - 21 اردیبهشت 1405
استان ها
اصفهان




13 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌مطالبه گر - از این صفحه دیدن فرمایید‌
@user170910037334376642722 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
Lync7

@Lync7  •  27 فروردین 1405

ضرورت تبدیل صهیونیسم‌شناسی به اولویت علمی کشور

مطالبه

جای خالی صهیونیسم‌شناسی در دانشگاه‌ها

صهیونیسم چیست؟ در کشور ما آنطور که باید،‌ به بزرگترین دشمن خونی‌مان صهیونیسم نپرداخته‌ایم. به نظر می‌رسد آگاهی عمومی و سازمانی درباره موضوع صهیونیسم به اندازه‌ای که لازم است گسترده و دقیق نیست. بهتر است در مقابل دشمن بیدار بود و آن را لحظه به لحظه در لایه های مختلف رصد کرد. لازم است پژوهش های گسترده ای درمورد صهیونیسم و صهیونیست ها انجام دهیم. اقدامات ضروری: - راه اندازی پژوهشگاه هایی جهت شناخت بزرگترین دشمن‌مان. - به اساتید و پژوهشگرانی نیاز داریم که در مورد صهیونیسم و صهیونیستها پژوهش و تحقیقات انجام دهند و آنها را در اختیار اقشار مختلف جامعه علی‌الخصوص دانشجویان قرار دهند و در دانشگاه ها بطور کاملا موثر، جدی و هدفمند تدریس شوند. - پژوهش ها باید در قالب برنامه های مستند و سخنرانی در آمده و در تلویزیون به نمایش گذاشته شوند تا مردم بدانند از نظر معنوی چگونه با صهیونیسم مقابله کنند و سردمداران و پیاده نظام های آنها را بشناسند. تمام سردمداران، پیاده نظام ها و افراد کلیدی و اصلی آنها شناسایی و تحت نظر گرفته شوند، نه تنها نتانیاهو: - برای گروگان‌گیری یا حذفشان. - تا جلوی عملیات هایشان را بگیریم و علیه‌شان عملیات اجرا کنیم. - جاسوس هایشان را شناسایی کنیم تا قربانی آنها نشویم. - تا بفهمیم چه کسی را چطور و کجا بزنیم یا گروگان بگیریم. امیرالمومنین امام علی (ع): مرد جنگجو هميشه بيدار و هوشيار است، و هر كه از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.

مركز گسترش سينماي مستند و تجربی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پروررش، موسسه های پژوهشی، مسئولین محترم دولتی، رئیس جمهور، وزرت اطلاعات، وزارت اطلاعات و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، صدا و سیمای جمهورری اسلامی ایران، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور، مجلس شورای اسلامی ایران

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@user17516703767923 اردیبهشت 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  23 اردیبهشت 1405

گرانی تورم و کاسبان تحریم و جنگ ،امان مردم را بریده است
مطالبه

لزوم مقابله جدی با محتکران و کاسبان تحریم

اتحاد نامبارک، کاسبان تحریم و کاسبان جنگ در سال‌های جنگ تحمیلی ۸ ساله، اینگونه تورم و گرانی ،جولان نمی‌داد و آن زمان برخوردها انقلابی به معنای واقعی کلمه بود. محتکران و گرانفروشان، جرات خطا نمیکردند. در این چند روز که دوباره گرانی از گرانی های ماه ها و هفته های قبل هم بیشتر خودنمایی می‌کند. خیلی از مسئولان قول برخورد و رسیدگی دادند و در تلویزیون و رادیو و روزنامه ها، برخورد قاطع با گرانی خودرو ، مسکن ، مایحتاج و خوراک را فریاد زدند. اما تا به الان، هیچ تغییری که در وضعیت نابسامان بازار و قیمت ها دیده نشده و حالا برخی از مسئولان ،مثل رئیس بانک مرکزی به گرانی ها مهر عادی انگاری زده اند؟ انبارها پر است اما دیگر قدرت خریدی برای کسی جز خود مسئولان باقی نمانده است! وقتی قیمت ها سریع رشد میکند ، فرق،احتکار با انبار کردن در چیست؟ تا الان همه مسئولان یک به یک به گرانی ها ورود کرده اند ولی هنوز این ورودهای، تاثیر خود را در قیمت ها نشان نداده است. این حجم از تورم و گرانی عادی نیست ؟ کشورهای جنگ زده و حتی جنگ ۸ ساله خودمان نیز ,چنین گرانی وجود نداشت دولت و بانک مرکزی هم مشغول فروش دلار و اوراق و فروش سکه و شمش طلا هستند و سر مست از اینکه چه تدبیری کردیم که انبارهایمان را از کالا ها پر کرده بودیم و کلی طلا ذخیره کردیم تا اینچنین با افزایش قیمت کسری بودجه خود را پوشش دهیم. آیا این احتکارها و رانت ها ،کار جریان نفوذ است ؟یا کار دولت و یا شبه دولتی ها؟یا خصوصی ها و خصولتی ها؟ در هر حال سود را محتکران و کاسبان جنگ و تحریم بردند و طبق معمول ضررها بر دوش مردم افتاد و هیاهوی برخورد با گرانفروشان کل شهر را پر کرده اما خبری از تغییر نیست. یا نمی‌توانند و یا می‌توانند و نمی‌خواهند و یا کلا مساله گرانی به قول آقای همتی عادی و تحت کنترل است!!!!!! دلار ۱۸۰ هزارتومانی و سکه ۱۹۰ میلیونی کاملا عادی و منطقی است.!!!!! خدا را شکر ،مفهوم عادی را هم ،فهمیدیم! عادی انگاری گرانی و تورم ، درد و ضربه اش از خود تورم هم بیشتر است و نمک پاشیدن بیشتر بر زخم مردم است که در باتلاق برخی نامسئولان گرفتار شده اند. هر سازمان و تولید کننده و انباردار و واسطه و فروشگاه ها و بانک ها و تولید کنندگان ،به هر بهانه ای ، در حال فروختن اجناس ، و طلا و دلار و ماشین خود به چندین برابر قیمت هستند. به هر حال این نیز بگذرد و فقط بار و توشه ای میشود برای دیار حق تعالی یاحق

دولت و مجلس و قوا قضائیه، شورای سران قوا، وزیر اقتصاد و صنعت، وزیر کار و رفاه اجتماعی و دیگر وزرا، کلیه مسئولان، بانک مرکزی کشور، آقای پزشکیان و همتی و مدنی زاده و فرزین، دستگاه های نظارتی و بازرسی و اطلاعاتی، بسیج و نهادهای مردمی ،سازمان های حمایتی، آحاد مردم انقلابی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Ebrahim_sejjil6 خرداد 1405
در پاسخ به
9**7618

@Ebrahim_sejjil  •  3 خرداد 1405

مطالبه

لزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاه‌های بنزین

بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدین‌وسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیض‌آمیز توزیع سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور به استحضار می‌رسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صف‌های طاقت‌فرسای چندین‌ساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایه‌های انسانی کشور می‌شود. متأسفانه در حاشیه این صف‌ها، شاهد شکل‌گیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاه‌ها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه می‌کنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نه‌تنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان می‌رود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاه‌های سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صف‌های طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاه‌داران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب می‌کنند. پیشاپیش از دغدغه‌مندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع

مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Ebrahim_sejjil6 خرداد 1405
در پاسخ به
9**7618

@Ebrahim_sejjil  •  3 خرداد 1405

مطالبه

لزوم ساماندهی توزیع سوخت در جایگاه‌های بنزین

بسمی تعالی جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام، اینجانب به عنوان یکی از شهروندان کشور، بدین‌وسیله مراتب اعتراض شدید خود و بخش بزرگی از مردم ایران را نسبت به وضعیت نابسامان و تبعیض‌آمیز توزیع سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور به استحضار می‌رسانم. در حال حاضر، مردم برای دریافت سهمیه سوخت خود، ناچار به تحمل صف‌های طاقت‌فرسای چندین‌ساعته هستند که منجر به اتلاف وقت و انرژی سرمایه‌های انسانی کشور می‌شود. متأسفانه در حاشیه این صف‌ها، شاهد شکل‌گیری یک بی عدالتی های آشکار هستیم؛ بدین صورت که مسئولین و متصدیان برخی جایگاه‌ها، در قبال دریافت مبالغ غیرقانونی، خارج از نوبت و با حجم بسیار بیشتر از سهمیه رسمی، سوخت را به افراد خاص عرضه می‌کنند. این اقدام که در بسیاری از نقاط کشور به یک رویه عادی تبدیل شده، نه‌تنها توهینی آشکار به حقوق شهروندی است، بلکه بیانگر وجود یک شبکه توزیع خارج از شبکه (قاچاق داخلی) است که سود آن مستقیماً به جیب متخلفان می‌رود. لذا از جنابعالی به عنوان ریاست مجلس درخواست دارم: ۱. با قید فوریت دستور تشکیل کارگروهی برای نظارت میدانی و بازرسی ویژه از عملکرد جایگاه‌های سوخت سراسر کشور را صادر فرمایید. ۲. با هدف حذف رانت، جلوگیری از اتلاف وقت مردم و قطع دست دلالان سوخت، طرحی جهت «تخصیص سهمیه روزانه ۲۰ لیتر بنزین آزاد بر روی کارت سوخت شخصی هر خودرو» تصویب گردد تا شهروندان بتوانند بدون نیاز به صف‌های طولانی و بدون دغدغه سوءاستفاده جایگاه‌داران، سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند. بدیهی است که تداوم این وضعیت، نارضایتی عمومی را تشدید کرده و تنها کسانی با این اصلاحات مخالفت خواهند کرد که از وضعیت آشفته فعلی و فروش غیرقانونی سوخت، منافع نامشروع کسب می‌کنند. پیشاپیش از دغدغه‌مندی و پیگیری جنابعالی در راستای احقاق حقوق مردم سپاسگزارم. با احترام جمعی از شهروندان معترض به این موضوع

مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، قوه قضائیه، مردم ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516723048619 خرداد 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  1 خرداد 1405

مطالبه

برنامه دولت و مجلس برای کنترل تورم و حفظ ارزش پول ملی چیست؟

ریاست محترم جمهوری، اعضای محترم هیئت دولت و نمایندگان گرامی مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام از آنجا که آگاهی مردم از عملکرد نهادهای اجرایی و تقنینی کشور، نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و همدلی ملی دارد، خواهشمند است گزارشی شفاف و جامع از اقدامات، برنامه‌ها، دستاوردها و چالش‌های موجود در حوزه‌های مختلف اقتصادی و معیشتی به اطلاع عموم مردم رسانده شود. در همین راستا، پرسش‌ها و دغدغه‌هایی در افکار عمومی مطرح است که پاسخگویی به آن‌ها می‌تواند به شفاف‌سازی شرایط کشور و تقویت ارتباط میان مردم و مسئولان کمک کند: در حوزه عملکرد دولت: مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد ثبات اقتصادی، رونق کسب‌وکار، حمایت از تولید و اشتغال چه بوده است؟ مهم‌ترین دستاوردهای دولت در دوره مسئولیت فعلی در چه بخش‌هایی حاصل شده است؟ برنامه دولت برای مدیریت کسری بودجه، کنترل هزینه‌ها و کاهش وابستگی به استقراض و برداشت از منابع صندوق توسعه ملی چیست؟ در خصوص طرح‌هایی مانند یارانه‌ها، کالابرگ و سهام عدالت، چه اقداماتی برای تکمیل، اصلاح و رفع نواقص احتمالی در نظر گرفته شده است؟ چه سیاست‌هایی برای کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی و جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم دنبال می‌شود؟ در حوزه عملکرد مجلس شورای اسلامی: مجلس شورای اسلامی چه اقدامات و نظارت‌هایی برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم انجام داده است؟ چه طرح‌ها و لوایحی با هدف حمایت از تولید، اشتغال و کاهش فشار اقتصادی بر مردم در دستور کار قرار گرفته یا به نتیجه رسیده است؟ در خصوص مسائل ساختاری و اقتصادی: چه برنامه‌هایی برای کاهش بروکراسی اداری و تسهیل امور مردم و فعالان اقتصادی وجود دارد؟ چه راهکارهایی برای جلوگیری از آثار منفی کسری بودجه، افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی پیش‌بینی شده است؟ برنامه‌های بلندمدت کشور برای مدیریت تورم و ایجاد ثبات اقتصادی چیست؟ در زمینه شفافیت و پاسخگویی: چه سازوکارهایی برای اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، دریافت مطالبات مردمی و انعکاس نظرات شهروندان در تصمیم‌گیری‌ها در نظر گرفته شده است؟ چگونه می‌توان با افزایش شفافیت و ارائه گزارش‌های مستمر، اعتماد و امید بیشتری در جامعه ایجاد کرد؟ بی‌تردید شفافیت، پاسخگویی و گفت‌وگوی صادقانه با مردم، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش همدلی و مشارکت عمومی در حل مسائل کشور باشد. امید است با تلاش مشترک مسئولان و همراهی مردم، مسیر پیشرفت و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور هموارتر گردد.

دولت و مجلس و کلیه مسئولان و آحاد مردم

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@Mmosaviyan21 خرداد 1405
در پاسخ به
م
محمد موسویان

@Mmosaviyan  •  21 خرداد 1405

تقدیر و تشکر

قدردانی از تلاش‌های صورت‌گرفته برای حفظ پایداری اینترنت در شرایط اخیر

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم وَمَا النَّصرُ إِلّا مِن عِندِ اللَّهِ العَزيزِ الحَكيمِ بدین‌ وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از مسئولان و تصمیم‌گیران محترم نظام ابراز می‌دارم که در شرایط حساس و نگران‌کننده اخیر علیرغم وجود تهدید ها و فشار های امنیتی از قطع اینترنت کشور خودداری نمودند و امکان تداوم دسترسی عمومی به شبکه ارتباطی را حفظ کردند. این تصمیم از منظر حقوق عمومی، مصالح اجتماعی و ضرورت‌های زندگی روزمره اقدامی قابل توجه و شایسته قدردانی است. در شرایطی که اینترنت برای انجام امور ضروری مردم، ارتباطات خانوادگی، فعالیت‌های آموزشی، خدمات درمانی، کسب‌وکارهای اینترنتی، اطلاع‌رسانی و پیگیری امور اداری به یک نیاز اساسی تبدیل شده است، استمرار دسترسی ها از بروز خسارات گسترده‌تر و اختلال در زندگی میلیون‌ها شهروند ایران جلوگیری می‌کند. چنین رویکردی را می‌توان نشانه‌ ای از اعتماد به مردم، احترام به حقوق ارتباطی آنان و توجه به آثار اجتماعی و اقتصادی تصمیمات حاکمیتی دانست که طبیعتا سبب افزایش اعتماد مردم ایران به حاکمیت هم میشود. امید است این رویه مبتنی بر عقلانیت، اعتماد متقابل و حفظ منافع عمومی، در آینده نیز ادامه یابد و در مواجهه با شرایط مشابه اصل بر حفظ ارتباطات عمومی، شفافیت و پرهیز از اقدامات فراگیر و آسیب‌زا باشد.

مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر پزشکیان، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر قالیباف، ریاست محترم قوه قضائیه، حجت الاسلام محسنی اژه ای، فرماندهی محترم ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
@mehdiesmaeili22 خرداد 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  20 فروردین 1405

پیشنهادها

درخواست انتشار پیگیری‌های پتروپالایشگاه میمه از سوی بخشدار وقت میمه

انتشار نتیجه پیگیری های پروژه پتروپالایشگاه میمه ضرورتی انکار ناپذیر است مدیر رسانه صبح میمه ،که سمت بخشدار وقت میمه ، مشاور وقت استاندار اصفهان و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان را در دوره ای که سید مرتضی بختیاری استاندار اصفهان بوده اند را عهده دار بوده در خبری با عنوان "ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر" ،در رسانه [سایت]صبح میمه ، مدعی شد که سید مرتضی بختیاری وزیر وقت دادگستری ،پیگیری های مکرری در مورد پروژه پتروپالایشگاه میمه داشته اند ، بدین ترتیب ، مردم بخش میمه منتظرند و مشتاقند نتیجه پیگیری های مزبور در راستای اطلاع عامه منتشر شود چرا که مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان و بخشدار وقت میمه که اتفاقاً مدیر رسانه محلی صبح میمه اند، در مطلبی که باعنوان"ملاقات مدیران پتروپالایش با وزیر" در ۸ آذر ماه سال ۹۰ ، در بخشی از نوشته خود اینگونه اشاره داشتند: بدون اغراق و مبالغه می شود گفت ، استاندارد دولت نهم اصفهان پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیریها استفسار فرموده اند...!!! حال که به گفته بخشدار وقت میمه و مدیر روابط عمومی وقت استانداری اصفهان و مشاور وقت استاندار وقت اصفهان در دولت نهم ؛ استاندار وقت اصفهان در دولت نهم و وزارت وقت دادگستری در دولت دهم ، پس از استقرارشان در طبقه ی هشتم ساختمان وزارت دادگستری ، هر دو هفته یکبار ، موضوع پتروپالایش را پیگیری کرده اند و از چگونگی پیگیریها استفسار فرموده اند،... و در کل مکرراً پیگیر پروژه پتروپالایشگاه میمه بوده اند ، لذا مردم بخش میمه ،از استاندار وقت اصفهان و بخشدار وقت میمه ،خواهشمند و خواستارند که نتیجه پیگیری های خود در رابطه با احداث پتروپالایشگاه میمه را که در سال ۸۷ کلنگ زنی شده و به گفته مسئولین مربوطه سال ۹۱ زمانبندی اجرای آن به مردم اعلام شده را برای انتشار در اختیار رسانه ها و خبرگزاری های رسمی قرار دهند. پی نوشت : احداث هفت واحد شیمیایی وابسته در کنار مجتمع پتروپالایشگاه میمه و احداث دانشکده نفت و پتروشیمی میمه هم حول مجتمع پتروپالایشگاه میمه تعریف شده است.

سید مرتضی بختیاری، مدیر صبح میمه[ بخشدار وقت میمه]

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@user17516703767923 خرداد 1405
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌بورس ایران‌
بورس ایران

@Burse99  •  29 اردیبهشت 1405

پیشنهادها

ارزش ریال و قدرت خرید مردم را حفظ کنید تا مجبور به گرفتن وام نشوند

باید وام‌ها صرف تولید شوند. بانک مرکزی نه پول چاپ کند و نه اجازه انتشار اوراق را به دولت بدهد تا تورم و گرانی کنترل شود. صندوق‌های ربوی نیز منحل گردند. در کشور، واسطه‌ها و صندوق‌ها و بانک‌ها و اپلیکیشن‌های وام‌دهنده که در بستر اقتصاد تورم‌محور، چاپ‌پول‌محور و قرض‌محور به‌صورت ربوی شکل گرفته‌اند و چنان رشد کرده‌اند که دیگر هر جا می‌بینی یا می‌شنوی، از دادن وام با اقساط بلندمدت صحبت می‌شود! همه در دادن وام‌ها از هم سبقت می‌گیرند! همه وام می‌دهند و سود می‌گیرند! کشوری که باید بر اساس قرآن کریم جلو برود، چگونه گرفتار این وام‌ها شده است؟! وام‌های ربوی توسط خدای متعال بارها محکوم شده و وام‌دهندگان ربوی را دشمن خدا نامیده است که بر آنها خشم می‌گیرد. تورم ناشی از چاپ پول و بدهی دولت و ردیف‌های بودجه، چنین بلایی سر کشور آورده است. دولت از بانک مرکزی، مردم، صندوق‌های بیمه وام می‌گیرد و سود می‌دهد و از جهت دیگری این پول‌ها که در کشور چرخش پیدا کرده، همه باعث ناترازی و گرانی و تورم بیشتر شده است. بانک‌ها از هم وام می‌گیرند. بانک‌ها از مردم قرض می‌گیرند و بهره می‌دهند. بانک‌ها از بانک مرکزی قرض می‌گیرند. بانک‌ها به دولت قرض می‌دهند. صدها صندوق ایجاد شده که کارشان دادن و گرفتن وام شده و در حال گرفتن بهره و دادن بهره به یکدیگر هستند. این وام‌ها چه کمکی به مردم، کشور، اقتصاد، دولت کرده‌اند؟ جواب کاملا مشخص است: جز تولید تورم و گرانی و کوچک‌سازی تولید و اقتصاد و خروج پول‌ها از بازار سرمایه و اقتصاد مولد کار دیگری نکرده است. این وام‌ها و بهره‌های ربوی عامل اصلی مشکلات اقتصاد شده است. مردم به جای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، که ایجاد اشتغال و رونق واقعی می‌کند، پول‌هایشان را به سمت صندوق‌ها و بانک‌ها می‌برند؛ در نتیجه آن برخی از این صندوق‌ها و بانک‌ها نیز آن پول‌ها را صرف بنگاه‌داری و وام‌دهی به خودی‌ها و خرید ارز، دلار، سکه، خانه، زمین و مجتمع تجاری می‌کنند و در نتیجه سیکل گرانی و تورم را شروع می‌کنند. در واقع اگر بانک‌ها و صندوق‌ها پول‌های دریافتی و جمع‌شده را به جای دادن وام‌های کلانِ بی‌بازگشت به خودی‌ها، خرید ارز، دلار، سکه، ماشین و خانه، به سمت تولید و بازار سرمایه و اشتغال کشور می‌بردند، دقیقا همین‌جا رشد اقتصادیِ تولیدمحور رقم می‌خورد! بعد همه سازمان‌ها برای مقابله با گرانی و تورم دنبال معلول می‌روند نه علت آن! محتکران و گرانفروشان، معلول همین سیکل بیمار هستند. وقتی تورم و گرانی شکل می‌گیرد، همه به سمت گرفتن وام می‌روند تا مشکلاتشان را حل کنند. اما دقیقا با این کار، مشکلات حل نمی‌شود و فقط به آینده موکول می‌شود و آن هم با شدت بیشتری به آینده موکول می‌شود. همه، به جای ایجاد تولید و اشتغال و بنگاه‌های مولد و تولید واقعی، مشغول تولید پول بدون پشتوانه هستند! حال چرا خداوند متعال در کتاب آسمانی، این سیستم وام‌دهی را نهی کرده است و رباخواران را دشمن خود نامیده است؟ «اى كسانى كه ايمان آورده‌‏ايد، اگر به واقع مؤمنيد، از خداوند پروا كنيد و بازمانده ربا را رها كنيد.» «اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد، از خدا پروا كنيد؛ و اگر مؤمنيد، آنچه از ربا باقى مانده است واگذاريد.» «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا بترسید و زیادی ربا را رها کنید اگر به راستی اهل ایمانید.» وام در جایی جواب می‌دهد که بهره آن وام صفر باشد و فقط برای نیاز تولید و یا افراد نیازمند باشد. شفاف باشد. این وام‌ها خود ایجاد چرخه تورمی نکند. در واقع خود این وام‌ها باعث بالا رفتن قیمت‌ها و پیش‌خور شدن ارزش پول و قدرت خرید می‌گردد. پس وام، کاری می‌کند تا شما را به وام بانکی یا صندوق‌ها، مقروض کند تا هر روز به اصل آن بهره و جریمه ربوی اضافه شود! برندگان اصلی این وام‌ها نه این مردم نیازمند هستند که ناچار به گرفتن وام شده‌اند، بلکه برندگان اصلی این وام‌ها، تولیدکنندگان وام و چاپ‌کنندگان پول هستند؛ همین‌طور وام‌گیرندگان خودی که آن وام‌ها را پس نمی‌دهند و وام‌ها را صرف تولید تورم می‌کنند. تولید تورم ناشی از چاپ پول، مردم را وادار به گرفتن وام ضروری برای تمام امور زندگی خود می‌کند و حتی قبل گرفتن وام، ارزش خرید آن وام کاهش می‌یابد. چاپ پول و اوراق را متوقف کنید تا مردم نیازمند وام نشوند.

بانک مرکزی کشور، کلیه بانک ها و صندوق های مالی، دولت و مجلس و قوه قضائیه و سازمان های بازرسی، علما و روحانیون و مجتهدین، کلیه مسئولان بانکی و مالی، شورای اعتبار و پول، شورای عالی بورس و رئیس بورس، وزیر اقتصاد و دارایی، آقای همتی رئیس بانک مرکزی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌ll .‌
@IlIll24 خرداد 1405
در پاسخ به و
ز
زهرا ترکی

@thetorki  •  23 خرداد 1405

مطالبه

درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم به آبان ماه

موضوع:درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم ضمن عرض سلام و وقت بخیر به دلایل زیر: ۱.همزمانی کنکور ارشد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیر با امتحانات پایان ترم دانشجویان کارشناسی ۲.شرایط جنگی کشور و کلاسهای مجازی و قطع و وصلی سایتها جهت شرکت در کلاسها و نوشتن جزوه از آرشیو جلسات که امری بسیار زمان بر بوده و علنا اکثر زمان برای مطالعه کنکور صرف کلاسهای مجازی شده،این کلاسها اسما مجازی بوده و از کلاسهای حضوری زمان بیشتری صرف آنها شده است. ۳. همچنین با توجه به اینکه احتمال شروع ترم جدید شاید از مهر ماه وجود نداشته باشد. ۴. تعویق کنکور وزارت بهداشت به تاریخ ۷ آبان ۵.و در آخر اعلام دیرهنگام تاریخ جدید کنکور یک ماه قبل برگزاری در صورتی که اعلام شده بود پس از پایان شرایط کشور حداقل ۴۵ روز بعد کنکور برگزار می‌شود و هنوز در تاریخ ۲۳ خرداد همچنان شرایط کشور نامشخص است و همه تحت فشار هستیم. ما دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت علوم همزمان با کنکور وزارت بهداشت و حداقل در اواسط فصل پاییز هستیم.باتشکر

وزارت علوم و سازمان سنجش

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@user17812569534524 خرداد 1405
در پاسخ به و
🔵خواهشمندم از این پویش جمایت کنید🙏🏻❤️🙏🏻❤️https://farsnews.ir/thetorki/1781347030783159459
ز
زهرا ترکی

@thetorki  •  23 خرداد 1405

مطالبه

درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم به آبان ماه

موضوع:درخواست تعویق کنکور ارشد وزارت علوم ضمن عرض سلام و وقت بخیر به دلایل زیر: ۱.همزمانی کنکور ارشد در تاریخ ۱۸ و ۱۹ تیر با امتحانات پایان ترم دانشجویان کارشناسی ۲.شرایط جنگی کشور و کلاسهای مجازی و قطع و وصلی سایتها جهت شرکت در کلاسها و نوشتن جزوه از آرشیو جلسات که امری بسیار زمان بر بوده و علنا اکثر زمان برای مطالعه کنکور صرف کلاسهای مجازی شده،این کلاسها اسما مجازی بوده و از کلاسهای حضوری زمان بیشتری صرف آنها شده است. ۳. همچنین با توجه به اینکه احتمال شروع ترم جدید شاید از مهر ماه وجود نداشته باشد. ۴. تعویق کنکور وزارت بهداشت به تاریخ ۷ آبان ۵.و در آخر اعلام دیرهنگام تاریخ جدید کنکور یک ماه قبل برگزاری در صورتی که اعلام شده بود پس از پایان شرایط کشور حداقل ۴۵ روز بعد کنکور برگزار می‌شود و هنوز در تاریخ ۲۳ خرداد همچنان شرایط کشور نامشخص است و همه تحت فشار هستیم. ما دانشجویان در حال تحصیل مقطع کارشناسی خواستار تعویق کنکور ارشد وزارت علوم همزمان با کنکور وزارت بهداشت و حداقل در اواسط فصل پاییز هستیم.باتشکر

وزارت علوم و سازمان سنجش

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


@Moonmoon5 روز پیش
9**1385

@user1709100184142369155  •  14 خرداد 1405

درخواست بازنگری در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد
مطالبه

درخواست بازنگری در زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

ریاست محترم سازمان سنجش آموزش کشور با سلام و احترام بدین‌وسیله به استحضار می‌رساند که زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد (۱۸ و ۱۹ تیر) با بازه برگزاری امتحانات پایان‌ترم بسیاری از دانشجویان دوره کارشناسی هم‌پوشانی دارد. از آنجا که دانشجویان در طول ماه تیر بخش قابل توجهی از زمان و انرژی خود را صرف آمادگی برای امتحانات پایان‌ترم می‌کنند، امکان برنامه‌ریزی مناسب برای مطالعه، مرور و جمع‌بندی دروس آزمون کارشناسی ارشد برای آنان به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این شرایط موجب می‌شود داوطلبان ناچار شوند بین موفقیت در امتحانات دانشگاه و آمادگی برای آزمون کارشناسی ارشد تعادل دشواری برقرار کنند؛ موضوعی که می‌تواند بر عملکرد آنان در هر دو حوزه تأثیر منفی بگذارد و نتیجه ماه‌ها تلاش و برنامه‌ریزی آموزشی را تحت‌الشعاع قرار دهد. لذا خواهشمند است در صورت امکان، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به گونه‌ای تعیین شود که پس از اتمام امتحانات پایان‌ترم تمامی دانشگاه‌ها باشد تا دانشجویان فرصت کافی برای مطالعه، مرور مطالب و جمع‌بندی دروس داشته باشند و بتوانند با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند. پیشاپیش از توجه و مساعدت جنابعالی و همکاران محترم سپاسگزاریم. با احترام

سازمان سنجش و آموزش کشور، سازمان سنجش و وزارت علوم، دفتر رئیس جمهوری

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@user1751672700335 روز پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  25 اردیبهشت 1405

بازار سرمایه را به حال خود رها نکنید
مطالبه

درخواست واریز خسارات ناشی از تصمیمات مسئولان به حساب هر کد بورسی

مطالبات سهامداران نباید فراموش شود از یک‌سو فشارهایی که به منافع سرمایه‌گذاران وارد می‌شود و از سوی دیگر، قوانین و تصمیمات بی‌ثبات و غیرکارشناسی ، آرامش بورس را بهم زده است. فعال بازار سرمایه صبور و آرام را مجبور کردید که لب بگشاید! حالا ما از مطالبه‌گری دست نمی‌کشیم! صدای سهامداران را بشنوید هر زمانی که بازار آمد روند درستی به خود بگیرد و در مسیر صعودی حرکت کند، یا جنگ شد و بازار بسته شد و یا سرکوب قیمتی از طریق بستن و تعلیق نمادهای مثبت، عرضه‌های آبشاری سهام از سوی حقوقی‌ها و همچنین معاملات الگوریتمی جلوی روند صعودی گرفته شده، این شیوه عملکرد باعث بی‌اعتمادی بیشتر شده و موجبات کاهش شدید سرمایه اجتماعی در بورس را فراهم آورده که نتیجه آن باعث خروج سرمایه از بورس و جذب آن به بازارهایی مانند رمزارزها است. از طرفی دولت هم اقدام به عرضه اوراق کرده که خود بر روند منفی بورس اثرگذار بوده است. دستکاری شاخص بورس هم شده راه حل رفع مشکل بورس! تقاضای رسیدگی فوری به مشکلات بازار سرمایه این وضعیت بازار سرمایه غیرقابل قبول بوده و این بازار نمی‌تواند به نقش خود برای تأمین ‌مالی بنگاه‌های تولیدی و طرح‌های عمرانی عمل کند. از ابتدای دهه ۹۰ نرخ تشکیل سرمایه‌ ثابت منفی شده که ادامه این وضعیت زنگ خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است. بازاری که شفاف بوده و ۱۸ هزار میلیارد تومان مالیات نقل و انتقال سهام پرداخت کرده نباید به حال خود رها شود. سال ۱۳۹۹ سالی پرفراز و نشیبی در اقتصاد ایران بود که تا سال‌ها اتفاقات آن نقل محافل کارشناسی خواهد شد و تبعات اجتماعی و سیاسی و اقتصادی آن گریبانگیر جامعه خواهد بود. جنگ اقتصادی و جنگ نظامی ، کسری همیشگی بودجه دولت ، ارز و سکه فروشی توسط بانک مرکزی و اوراق فروشی توسط دولت همه ،اقتصاد و بازار سرمایه را به حال و روز انداخته. سربازان زخمی و شکست خورده این جنگ ها به حال خود رها شده اند و دولت هیچ مسئولیت‌پذیری را در قبال این افراد نمی پذیرد. عزیزان! در تاریخ بازار سرمایه بار اول نیست که شاهد ریزش این چنینی هستیم بارها و بارها این رخدادها اتفاق افتاده و در دوران قبل بحران‌هایی نظیر این با نیروهای درونی خود بازار و اتفاقات بعد از آن حل شده است اما این بار وسعت خرابی این سیل آنقدر قوی و زیاد است که نیروهای بیرونی نیز باید دست به کار شوند و همه باید بسیج شوند تا این بحران حل و فصل گردد. دولت محترم ناب‌ترین فرصت مشارکت صحیح و درست آحاد مردم در اقتصاد را از دست داد. حضور بی‌مطالعه مردم در بازار رمز ارزها و نتیجه آن خروج ارز از کشور تنها یکی از این تبعات است. از همین رو معتقدیم اگر به فوریت به کمک بازار سرمایه نرسید شکاف بی‌اعتمادی عمیق‌ خواهد شد و تبعات آن بار دیگر به اقتصاد کشور به تبع آن مخاطره سلامت جامعه بازمی‌گردد. راهکاری پیشنهادی برای خروج بازار سرمایه از بحران: مطالبات سهامداران: ۱ پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد و ثبات در سیاست‌گذاری ۲ جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری محصولات صنایع بورسی ۳ حذف فاصله بین نرخ دولتی و نرخ ارز در بازار آزاد ۴ کاهش بهره بین بانکی و سود بدون ریسک به زیر حاشیه سود تولید ۵ تغییر اساسی در شورای عالی بورس ودیگر مسئولان آن ۶ اصلاح دامنه نوسان، حجم مبنا، دستورالعمل بازارگردانی و معاملات الگوریتمی ۷ نمایندگان سهامدار خرد با اختیارات بالا در تمام مجامع حضور و حق رای داشته باشند ۸.حضور نمایندگان سهامداران خرد در شورای عالی بورس و وزارتخانه ها و با اختیار حق رای ۹ اصلاح و یا تغییر ترکیب شورایعالی بورس با محوریت اشخاص حرفه‌ای و بخش خصوصی ۱۰ ایجاد صندوق خسارت ،تا آن قسمت خسارات ،ناشی از الگوریتم ، فریب ، دستکاری و تصمیمات خلع‌الساعه و دیگر تصمیمات غلط دیگر بوده ،برای هر کد بورسی محاسبه و به قدرت خرید آنها اضافه شود. هنوز دیر نشده .از تک تک کد های بورسی رضایت بگیرید. یا حق

سران قوا مجلس دولت قوه قضائیه، رئیس سازمان بورس و شورای عالی بورس، بانک مرکزی، رئیس جمهور دولت و وزیر اقتصاد و وزیر خارجه، سازمان ها و نهادهای بازرسی و نظارتی، کلیه تصمیم گیران کشور، آحاد سهامداران متضرر در بورس، شورایرعالی دفاع و امنیت ملی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه