9 مهر 1404
سوال

ربات‌های تلگرامی در گناباد آزادانه فعالیت می‌کنند؛ پلیس فتا کجاست؟

سلام و خداقوت به تمامی عوامل خبرگزاری فارس بنده در یکی از شهرستان های خراسان رضوی شهرستان گناباد زندگی میکنم با اینکه این شهرستان از مرکز استان دور است و سابقه مذهبی خوبی در کل استان دارد اما با نبود قانون درست و حسابی برای حجاب و عفاف ما حتی در این شهرستان با هنجار شکنی های بسیاری مواجه هستیم لذا تقاضا داریم با راه اندازی پویش محکم و جدی این قانون پیگیری و به سرانجام برسد مطلب دیگری که دوست دارم بیان کنم این است که هیچگونه نظارت خاصی از دستگاه های نظارتی بر روی اپلیکیشن های تلگرام و اینستاگرام وجود ندارد افراد به هر نحوی که می توانند در این فضاها فساد و فحشا را تبلیغ می کنند نمونه هایی که خودم چندین بار دیدم و حتی گزارش هم داده ام ربات های تلگرامی با موضوع دوست یابی هستند این ربات ها باعث ارتباط بی قید و شرط افراد در فضاهایی می شوند که هیچ تعهد اخلاقی و قانونی وجود ندارد و باعث رشد فساد و فحشا می شوند در این ربات ها افراد سودجو و فرصت طلب با اذعان به پخش محتوای اخلاقی و فروش فیلم های منشوری از کاربران کسب درآمد می کنند و جیب مردم را می زنند بنده چندین بار پس از مواجهه با این افراد با دریافت مشخصاتی از آنها مانند شماره کارت و آیدی اکانت گزارش های خود را به پلیس فتا و اداره اطلاعات مخابره کردم اما با توجه به تعداد زیاد این ربات ها و افراد اخاذ مشکل به این راحتی ها حل نمی شود برداشت و نتیجه ای که از روش کار این افراد گرفتم این است که اکثراً به صورت تیمی و باند فعالیت می کنند و با چند گزارش به راحتی نمی توان آنها را متوقف کرد سوال اصلی من این است چرا هیچ دستگاه دولتی، نظارتی و امنیتی به این مسائل ورود جدی نمی‌کند. اکثر افرادی که در دام این افراد می افتند به دلیل ترس از آبرو جرئت شکایت به مراجع قضایی را ندارند. سودجویان و اخاذان به راحتی فعالیت خود را ادامه می دهند من در کمتر از یک هفته توانستم چهار نفر از این افراد را پیدا و گزارش کنم. طرف وقتی محتوای اخلاقی منتشر می کند شماره حساب ارائه می دهد و پیگیری برای نهادهای امنیتی کار سختی نیست پس چرا همچنان این افراد فعالیت می کنند. آیا حتماً باید یک شخص گزارش و شکایت کند تا فعالیت این افراد متوقف شود. درخواست من این است که این مجموعه موضوع را به نهادهای امنیتی برساند. فضای ایجاد شده در پیام‌رسان‌ها و ربات‌ها بسیار مخرب و وسوسه‌انگیز در دسترس است و تعداد اعضای برخی ربات ها به میلیون ها نفر می رسد. تقاضا دارم نهادهای نظارتی این موارد را با قید فوریت پیگیری کنند. دسترسی به این ربات ها با یک جستجوی ساده در تلگرام امکانپذیر است و پیدا کردن افرادی که شماره کارت ارائه می‌دهند نیز با کمی کاوش ساده است. لذا منتظر شکایت افراد ننشینید و خودتان ورود کنید. ممنون از لطف و شکیبایی شما

قوه ی قضائیه، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا، پلیس فتا، جامعه روحانیت مبارز

سوال

چرا نام شهرستان میمه در متن مصوبه دولت و تصمیم کمیسیون متفاوت است؟

چرا نام شهرستان جدید التاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان با متن تصمیم کمیسیون اصلی و متن مصوب خروجی از دولت متفاوت است؟!، آیا مسئولین مربوطه به این پرسش مردم بخش میمه پاسخ می دهند ،چرا که این امر این فرضیه را تقویت می کند که گویا تغییر نام در جلسه هیئت دولت بدون تأیید وزارت کشور و با اعمال نظر شخصی چند نفر انجام شده است ، چرا که طبق قانون باید مصوبات هیئت دولت در کمیسیون مربوطه به رای گذاشته و در صورت تصویب در دستور کار هیئت دولت قرار می گیرد یا در هیئت دولت تایید می شود و یا برای اصلاح به کمیسیون مربوطه برگشت داده می شود و بدین ترتیب ناخودآگاه این سوالات به ذهن متبادر می شود که چرا و با چه ساز و کاری در مصوبه  ۷۹۲۴۰، هیئت وزیران در جلسه هیئت دولت بر خلاف مصوبه کمیسیون و بدون برگشت به کمیسیون ، بند مهم نام شهرستان تغییر داده شده است ؟ مگر نه این است که بدون استثناء در تمام شهرستانهای ایران ، بخشداری مرکزی در مرکز شهرستان مستقر است . پس چرا در مصوبه ۷۹۲۴۰ هیئت وزیران ، بخشداری مرکزی به شهر دیگری غیر از مرکز شهرستان منتقل شده است ؟ پس چرا با اینکه این مصوبه ایراد دار قریب به ۱۶ ماه است که اعتراض اهالی یک بخش را به دنبال داشته ولی هیچ مسئولی عزم جدی برای اصلاح آن را ندارد ؟ در نهایت آیا مسئولین مربوطه به این سوال مردم بخش میمه پاسخ می دهند که چرا نام شهرستان در متن تصمیم کمیسیون اصلی با متن مصوب دولت متفاوت است؟! پی نوشت: در این باره لازم است این نکته را هم متذکر شد که متأسفانه در آخرین جلسه هیئت دولت سیزدهم و برخلاف موازین و مقررات، نام شهرستان جدید بدون هیچ‌گونه توجیهی تغییر یافته و با دوسیلابی کردن نام شهرستان (شهرستان میمه و وزوان) که خلاف صریح آیین‌نامه است عمل شده است. چرا که طبق بند ۱۰ دستورالعمل نام‌گذاری، در نام‌گذاری از ترکیب چند عنصر یا واحد تقسیماتی مگر در موارد استثنایی باید خودداری شود که متأسفانه در این باره گویا خلاف آیین‌نامه عمل شده و با این عمل، اختلافات در بخش میمه نهادینه گشته و الی‌الابد به اختلاف در بخش میمه دامن زده شده، البته در این باره لازم به توضیح است دوسیلابی شدنِ غیرقانونیِ نام شهرستان می‌تواند انتظار گنجانیدنِ نام شهرهای دوم و سوم در عنوان شهرستان را به تمامی بخش‌ها و شهرستان‌های کشور تسری دهد که پایه گذار سنت ناصواب است که امید است با رسیدگی به تخلف قانونی و اصلاح تخلف و رویه غیر قانونی ، به این مسئله پایان داده شود

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
21:14 - 29 آبان 1404

58 بازدید