شیرینی قهستان تلخ شد؛ مسئولان پاسخگو باشند
ما مردم شهرستان مرزی درمیان، پس از احیای کارخانه قند قهستان در سال ۱۴۰۲ و بازگشت امید به منطقه، دوباره شاهد تعطیلی آن هستیم. این پویش از مسئولان میخواهد توضیح دهند چه شد که وعدهها محقق نشد و چه برنامهای برای نجات کارخانه و اشتغال مردم وجود دارد.چرا کارخانه قند قهستان دوباره تعطیل شد؟
کارخانه قند قهستان پس از یک دهه احیا شد و برای مردم شهرستان درمیان امید و اشتغال به ارمغان آورد. اما پس از کمتر از دو سال فعالیت، دوباره تعطیل شد. مشکلات قدیمی مانند کمبود نقدینگی، بدهیهای کلان و عدم تأمین مواد اولیه مانع ادامه فعالیت این کارخانه شده است. ما مردم شهرستان درمیان، از مسئولان میخواهیم با ارائه راهکارهای عملی، تأمین مواد اولیه و مدیریت مستمر، چرخه تولید کارخانه را دوباره فعال کنند. تعطیلی یک کارخانه یعنی خاموش شدن چراغ چند خانواده و آسیب به اقتصاد منطقه. حمایت شما از این پویش میتواند صدای مردم را به گوش مسئولان برساند و فشار عمومی برای اقدامات جدی و پایدار در احیای کارخانه و حفظ اشتغال ایجاد کند.
مدیران شرکت قند قهستان، استاندار خراسان جنوبی، سید محمدرضا هاشمی
