16 ساعت پیش
درخواست برای بررسی فوری و برخورد قاطع با شائبه تبانی در دیدار اتریش و الجزایر
مطالبه

بررسی فوری و برخورد قاطع با شائبه تبانی در دیدار اتریش و الجزایر

ما هواداران تیم ملی فوتبال ایران، با نهایت تأسف و خشم، شاهد رقم‌خوردن سناریویی مشکوک در دیدار پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۶ بین تیم‌های اتریش و الجزایر بودیم. نتیجه تساوی ۳-۳ در این بازی، که با دو گل در وقت‌های تلف‌شده به دست آمد، دقیقاً به گونه‌ای رقم خورد که هر دو تیم را به مرحله بعد صعود دهد و تیم ملی کشورمان را از این رقابت‌ها حذف کند. این اتفاق تلخ، یادآور رسوایی تاریخی «شرم گیخون» در جام جهانی ۱۹۸۲ است، جایی که تیم‌های آلمان غربی و اتریش با تبانی، تیم الجزایر را از دور مسابقات حذف کردند. حالا پس از ۴۴ سال، در شرایطی که به دلیل تغییر فرمت مسابقات و صعود تیم‌های سوم، انگیزه‌ای مضاعف برای هماهنگی بین دو تیم وجود داشت,باز هم شاهد تکرار چنین رفتار ضدورزشی هستیم که این بار قربانی آن تیم کشورمان شده است. ما با استناد به موارد زیر، وقوع تبانی در این مسابقه را محتمل می‌دانیم: ۱. هماهنگی منافع: پیش از بازی مشخص بود که نتیجه تساوی، بهترین و امن‌ترین راه برای صعود هر دو تیم اتریش و الجزایر است و این نتیجه، تیم ایران را از دور مسابقات خارج می‌کرد. ۲. سابقه تاریخی: دو تیم اتریش و الجزایر پیش‌تر نیز درگیر یک ماجرای تبانی در سال ۱۹۸۲ بوده‌اند که این بار می‌توانست به نوعی تلافی‌جویانه و با هدف صعود هر دو تیم تکرار شود. ۳. سناریوی مشکوک بازی: جریان بازی که با تساوی در دقایق پایانی و گل‌های عجیب در وقت‌های تلف‌شده به پایان رسید، هیچ‌گونه توجیه فنی و حرفه‌ای نداشته و صرفاً در راستای تأمین منافع دو تیم بوده است. ما هواداران، این نتیجه را نه یک اتفاق تصادفی، بلکه حاصل یک تبانی آشکار و برنامه‌ریزی‌شده می‌دانیم که با حمایت و چشم‌پوشی میزبان (آمریکا) و نهادهای بین‌المللی مانند فیفا رقم خورده است. سکوت فیفا در قبال این بی‌عدالتی آشکار، جای سؤال دارد. از فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نهاد متولی و حامی تیم ملی، انتظار داریم: ۱. پروتکل اعتراضی خود را فعال کرده و با مستندات فنی، رسماً به فیفا اعتراض کند. ۲. خواستار تشکیل کمیته‌ای مستقل برای بررسی شائبه تبانی در این دیدار شود. ۳. از تمام ظرفیت‌های حقوقی و دیپلماتیک ورزشی برای احقاق حق تیم ملی و هواداران آن استفاده کند. ۴. این موضوع را در مجامع بین‌المللی به یک پرونده جدی برای مبارزه با فساد در فوتبال تبدیل کند. ما معتقدیم رسانه و جهاد تبیین در این شرایط کوبنده‌تر از موشک است و با صدای واحدی که از دل این پویش برمی‌خیزد، می‌توانیم حقیقت را به جهانیان فریاد بزنیم و از حیثیت فوتبال پاک دفاع کنیم. ما هواداران، پشت تیم ملی و فدراسیون فوتبال خواهیم ایستاد تا این بی‌عدالتی تاریخی بدون پاسخ نماند

رییس فدراسیون فوتبال، وزارت دادگستری، وزارت امور خارجه

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی اسماعیلی‌
مهدی اسماعیلی

@mehdiesmaeili  •  23 اردیبهشت 1405

سوال

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟!

زمانبندی اجرای پتروپالایشگاه میمه که تاکنون مردم شاهد آن نبوده اند چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بوده ؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! شاهد بودیم که بخشدار وقت میمه در گفت و گو و مصاحبه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه اظهار داشتند: 《انتخاب بخش میمه برای ساخت این مجتمع پالایشگاهی را حاصل جلسات مستمر وطولانی کارشناسی توسط کمیسیون استعدادیابی عنوان کرده》و در این باره افزودند:《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》 همچنین در این باره باید یاد آور شویم که بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرنگار فارس در ميمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید اظهار داشتند :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》 حال سوالی که به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند اینکه زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟! چرا که با احتساب یک حساب سرانگشتی با توجه به اینکه بخشدار وقت میمه در مصاحبه و گفت و گو با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ درباره احداث مجتمع پتروپالایشگاه در بخش میمه این چنین اظهار داشته بود :《با تصویب اجرای این مجتمع در بخش میمه طی سه ماه آتی عملیاتی اجرایی آن آغاز و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده فاز اول این طرح طی دو سال آتی به بهره برداری می رسد.》و همچنین با توجه به گفت و گو و مصاحبه بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در ميمه در این باره که بولتن نیوز نیز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید و در آن مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه در این باره این چنین اظهار داشته بود :《 مجتمع پتروپالايشگاه شمال ميمه يك پالايشگاه نفت خام به ظرفيت ۱۵۰هزار بشكه در روز و دو مجتمع پتروشيميايي شامل مجتمع‌هاي آروماتيك و الفين دارد كه از سال ۱۳۹۱ زمانبندي اجرا در نظر گرفته شده است.》، می بینم که زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرگزاری ایرنا در ۱۹ خرداد ماه سال ۸۷ با زمانبندی اعلام شده برای اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه در مصاحبه و گفت و گو بخشدار وقت میمه با خبرنگار فارس در میمه که بولتن نیوز در بهمن ماه سال ۸۷ به انتشار آن مبادرت ورزید ، همخوانی و هم پوشانی ندارد!!! به راستی زمانبندی اجرای مجتمع پتروپالایشگاه میمه دقیقاً چه زمانی در نظر گرفته شده بود؟؟؟!!! در هر حال چرا تاکنون مردم شهر و بخش میمه شاهد عملیات اجرایی پتروپالایشگاه میمه نبوده اند؟؟؟!!! اینها سوالاتی است که در این باره به ذهن مردم شهر و بخش میمه خطور می کند ؟؟؟!!! آیا پاسخی برای این سوالات مردم شهر و بخش میمه یافت می شود؟؟؟!!! پی نوشت: با توجه به اینکه ، بخشدار وقت میمه در دوره ای رئیس ستاد نماز جمعه میمه بوده و گویا عضو ستاد نماز جمعه میمه می باشند ، ستاد نماز جمعه شهر میمه ، به این مهم همت گمارد

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش

12:49 - 7 تیر 1405

975 بازدید