کنارگذر پل صفوی خرمآباد افتتاح شد
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای لرستان گفت: پروژه کنارگذر پل صفوی که باهدف ساماندهی ترافیکی در هسته مرکزی شهر آغاز شد، در کمتر از ۲ ماه تکمیل شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمآباد سعید فتوحی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای لرستان امروز ظهر در حاشیه بازدید از کنارگذر پل صفوی اظهار کرد: باتوجهبه ضرورت کاهش بار ترافیکی در محورهای پرترافیک خرمآباد، پروژه احداث کنارگذر خیابان مجاهدین اسلام به مسیر ساحلی (موسوم به کنارگذر پل صفوی) در دستور کار سازمان همیاری شهرداریهای استان قرار گرفت.وی با اشاره به اهمیت این محور ارتباطی افزود: با افتتاح این مسیر، اتصال مستقیم بلوار ساحلی به خیابان افلاک، مجاهدین اسلام و میدان استانداری برقرار شد که نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور شهروندان در این محدوده خواهد داشت.مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای لرستان درباره مشخصات فنی و اعتباری این طرح بیان کرد: این پروژه در طول ۱۸۰ متر و با عرض مفید ۸ متر اجرا شده است. برای تکمیل این عملیات عمرانی، مبلغ ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.فتوحی به حجم عملیات صورتگرفته در این پروژه دوماهه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این کنارگذر شامل ۵۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۸۰۰ مترمکعب اساس و زیر اساس، احداث ۳۰۰ مترمکعب دیوار سنگی حائل، ۱۵۰ مترمکعب بتنریزی و ۱۰ تن آرماتوربندی بوده است. همچنین در بخش تکمیل نهایی، ۳۰۰ متر جدولگذاری و ۲۵۰ تن آسفالتریزی انجام شده است.وی با تقدیر از حمایتهای استاندار لرستان در تسریع روند اجرای پروژههای عمرانی، تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداریهای استان با تمام توان در کنار مدیریت شهری خرمآباد است تا با اجرای پروژههای زیرساختی و میانمدت، در راستای کاهش مشکلات شهروندان و بهبود خدمات شهری گام بردارد.#کنار_گذر_پل_صفوی 14:00 - 2 تیر 1405