به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، هیچ کارشناس و صاحبنظری نمیتواند اجرایی شدن یک پروژه را به طول 12 سال با هیچ دلیل و منطقی توجیه کند اما به هرحال این مسیر برای رسیدن به خط پایان 12 بهار، تابستان، پاییز و زمستان را دیده و حالا میخواهد زیر چرخ خودروهایی که قرار است زودتر به مقصد برسند آرام گیرد.
اما این آرامش همچنان با اما و اگر همراه هست از جمله مجهز نبودن به سیستم روشنایی، یعنی هنوز هیچ چراغی در شب این جاده که عنوان آزادراه با 6 باند و به طول 22 کیلومتر را با خود یدک میکشد، سوسو نخواهد کرد و رانندگان اگر شب را برای تردد در این جاده انتخاب میکنند؟ باید به چراغ و روشنایی خودروهای خود بسنده کنند.
مطمئنا کوتاه شدن مسیر سهند به تبریز، کاهش بار ترافیکی جاده ترانزیتی آذرشهر به تبریز، کاهش مصرف سوخت و نقشی که بهرهبرداری از این پروژه در رشد و توسعه شهر جدید سهند پذیرای نزدیک به 150 هزار خیل عظیمی از جمعیت سرریز شده تبریزی خواهد بود که این شهر را به عنوان سکونتگاه دور از هیاهوی کلانشهرها و خوش آب و هوا را انتخاب کردهاند، نمیتوان کتمان کرد اما به نظر میرسد نمیتوان از کنار تبعاتی که نواقص موجود در این پروژه با توجه به سردسیر و حاکم بودن زمستانهای همراه با برف و بوران بر آن و عدم توجه به رفع آنها به راحتی گذشت و از کنار آن با سکوت و چشم بسته رد شد.
مسوولان حوزه راه و شهرسازی استان عنوان میکنند، نبود سیستم روشنایی نمیتواند مانع از بهرهبرداری این پروژه شود و مجوز بهرهبرداری وابسته و منوط به این موضوع نیست هر چند رئیس دادگستری آذربایجانشرقی شوری این غذا را احساس کرده و بارها نسبت به بهرهبرداری ناقص این پروژه تذکر داده و حتی در مقطعی آستینها را بالا زد و گفتند، نخواهد گذاشت این پروژه بهصورت ناقص افتتاح شود.
پیمانکار این آزادراه نیز که میگوید؟ استانداردترین مسیر شمالغرب کشور را ساخته و عنوان میکند تا خرداد سال آینده تلاش خواهد کرد، سیستم روشنایی آزادراه سهند- تبریز را که هنوز مجری برای آن پیدا نشده به اتمام برساند.
در حالی آزادراه تبریز_سهند سراسیمه و ناقص آن هم بعد از ۱۲ سال افتتاح شد که به گفته شهروندان، استانداردها و زیرساختهای ایمنی ندارد بهطوریکه در روز اول افتتاح شاهد تصادف زنجیرهای به دلیل یخ زدن آزادراه بودیم.
آزادراهی که زودتر از بار ترافیکی تصادف را تجربه کرد
آزادراه سهند- تبریز چند ساعت بعد از بریدن روبان قرمزش توسط وزیر راه و شهرسازی تصادف را تجربه کرد.
دیروز بعد از 12 سال تلاش و ممارست برای نزدیکتر شدن مسیر شهر جدید سهند و تبریز بالاخره آزادراه 22 کیلومتری به این منظور با حضور مقام ارشد حوزه راه و شهرسازی یعنی وزیر این مسند، افتتاح و به بهرهبرداری رسید.
اما چند ساعت بعداز این اتفاق میمون، تصادفی در آزادراه سهند- تبریز اتفاق افتاده تا این مسیر تازه از تنور احداث در آمده تصادف رو زودتر از ترافیک تجربه کند.
هرچند در مورد خود مسیر نیز گفته میشود از استاندارد کامل برخوردار است و حتی پیمانکار آن عنوان استانداردترین راه شمالغرب کشور را نیز به این آزادراه میدهد.
مدیرکل راه و شهرسازی بر شیب 6 درصدی این مسیر تاکید و آن را مطابق استاندارد اعلام میکند.
انتهای پیام/60014/س