اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت جریان‌سازی دانشجویان و رسانه‌ها علیه خام فروشی/ دریاچه ارومیه غنی از مواد معدنی

سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: ورود رسانه و تشکل‌های دانشجویی به عرصه‌ی جریان‌سازی علیه خام‌فروشی و به طور کلی حل مسائل متعدد کشور می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد.

ضرورت جریان‌سازی دانشجویان و رسانه‌ها علیه خام فروشی/ دریاچه ارومیه غنی از مواد معدنی

توماج وحید افشار سخنگوی شورای شهر ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دریاچه ارومیه یک معدن عظیم و غنی است که استحصال مواد از آن بسیار ساده‌تر از سایر معادن است.

وی افزود: دریاچه‌ی ارومیه غنی از مواد معدنی است به طوری که نیازی به انفجار و اکتشاف برای برداشت آنها نیست و هر یک به خودی خود با ارزش است که از جمله این عناصر کمیاب میتوان به لیتیم، سدیم، فولور و ید اشاره کرد.

وحید افشار تصریح کرد: استفاده از ظرفیت مواد معدنی موجود در دریاچه ارومیه نیازمند احصا مقدار غلظت مواد، مقدار ماده‌ی موجود و بازاریابی است و اگر برای استفاده از این ظرفیت منتظر دولت‌ها باشیم جوابی نخواهیم گرفت.

وی یادآور شد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت این معدن غنی و فرآوری محصولات آن باید شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه از طریق تعریف پروژه ورود پیدا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه گفت: ورود رسانه و تشکل‌های دانشجویی به عرصه‌ی جریان‌سازی علیه خام‌فروشی و به طور کلی حل مسائل متعدد کشور می‌تواند بسیار مهم و راهگشا باشد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت فضای مجازی در پیشرفت کشور اظهار داشت: امروزه رسانه و به نوعی فضای مجازی جز لا ینفک مدیریت کلان و خرد کشور است، نمیتوان از این ظرفیت چشم پوشی کرد و این ظرفیت به خودی خود میتواند به سمت اجرایی شدن و عملیاتی شدن پتانسیل هایی که مغفول مانده حرکت کند.

وحید خاطرنشان کرد: جریان‌سازی گام صفر حل مسئله است و گام بعدی باید راهکاریابی عملیاتی برای این مسائل باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول