اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت تامین تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد آذربایجان‌غربی

استاندارآذربایجان‌غربی از ضرورت تامین تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد خبر داد.

ضرورت تامین تسهیلات لازم برای فعال کردن واحدهای راکد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در ادامه پیگیری  مطالبات ملی مردم استان در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش‌های مختلف، اظهارداشت: به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب شرکت‌های بزرگ اقتصادی در آذربایجان‌غربی، میزان درآمد مردم استان نسبت به میانگین کشور پایین است و این مسئله حضور جدی نهادها و شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری ملی در آذربایجان‌غربی را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به ضرورت حضور شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان، تصریح کرد: حضور و سرمایه‌گذاری شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) در توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال پایدار در استان، آماده سازی منطقه ویژه سلماس و ایجاد زیرساخت لازم برای ایجاد بندر خشک در حوزه بسته بندی و صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی به ویژه سیب در یکی از شهرستان‌های استان، می تواند در روند رشد و توسعه استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان نقش موثری ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود سه پتروشیمی در استان، خواستار حضور جدی شستا برای سرمایه گذاری در حوزه « نفت، گاز و انرژی » در جهت تکمیل زنجیره تولید مشتقات نفتی در آذربایجان غربی شد.

معتمدیان همچنین خواستار اختصاص تسهیلات لازم برای فعالتر کردن واحدهای تعاونی راکد و نیمه فعال در استان شد و افزود: فعال شدن واحدهای راکد و نیمه فعال تعاونی در استان می‌تواند در روند رشد و شکوفایی اقتصادی آذربایجان‌غربی موثر باشد.

وی در ادامه بر حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اعتبار مورد نیاز برای ایجاد و تکمیل فضاهای ورزشی برای کارگران تلاشگر و افزایش سرانه ورزشی استان تاکید کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه این دیدار با تشریح آخرین وضعیت سازمان‌های حمایتی زیر مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خواستار حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز برای ارتقای سطح خدمات بهزیستی استان شد.

معتمدیان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست برای هماهنگی بیشتر و بررسی مسائل و مشکلات حوزه اشتغال و سرمایه گذاری در استان، جلسه ویژه‌ای با مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی و مدیران زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار درخصوص درخواست ها و مطالبات استاندار آذربایجان غربی قول مساعد داده و دستورات لازم برای اجرایی شدن این درخواست‌ها را صادر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول