اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

همسران جانبازان اسطوره گمنام مقاومت

پرستاران اسوه صبر و مقاومت هستند و همسران جانبازان پرستاران گمنام در این عرصه بوده که به طور شبانه‌روزی و بدون استراحت در خدمت همسران خود هستند و با عشق و صبر فراوان ارائه خدمت می‌کنند و در تلاش هستند فرزندانی صالح و پاک تحویل جامعه دهند تا ادامه دهنده راه پدران ایثارگر خود باشند.

همسران جانبازان اسطوره گمنام مقاومت

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، پنجم جمادی‌الاول روز ولادت بانوی قهرمان کربلا، حضرت زینب (س)، روزی به نام فرشته‌های زمینی،که این روز را روز پرستار می‌نامند.

علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان کربلا را بر عهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیماران کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دِین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

امروز مصادف است با روز پرستار روز سپید پوشان ایثارگری که مادرانه التیام بخش آلام دردمندان بودند و ایثارشان در دوران شیوع  ویروس منحوس کرونا بر تارک تاریخ ثبت شد و حتی در این راه نامشان در فهرست شریف شهادت ماندگار شد پرستاران در یک سال اخیر با توجه به سرایت ویروس کرونا مجاهدت‌های بسیاری داشته و روزهای سختی را پشت سرگذاشتند.

اما در این میان پرستاران گمنامی هستند که سالیان متمادی با عشق و ایثار التیام بخش درد بیماران خود بودند پرستاران گم نامی که اسطوره مقاومت بودند و صبر بانوی قهرمان کربلا را الگوی خود قرار دادند و جز ایمان و عشق و صبر هیچ چیزی دیگری پشتوانه این فرشته‌های زمینی نبوده است.

خانم منصوره حسن‌نژاد یکی از این فرشته‌های زمینی است که سالیانی متمادی پرستار همسر جانباز 70 درصدی خود بوده است.

برای قدردانی و پاس داشت خدمات شایسته این بانوی مهربان، اسوه صبر و مقاومت مصاحبه ای با ایشان ترتیب داده‌ایم.

مهربانی خاصی در صدایش بود هنگام صحبت کردن با ایشان آرامش خاصی بر من حاکم شد اسوه صبر و مهربانی که به واقع می‌توانستم از طنین صدایش این صبر عشق را دریافت کنم.

همسر جانباز ۷۰درصدی از ایثارگری همسرش می‌گوید که فداکارانه و با ایمان به خدا پا در عرصه دفاع از میهن و مملکت خود گذاشت و با سن کم این راه را انتخاب و فداکارانه از مهین خود دفاع کرد.

وی می‌گوید همسرش در عملیات والفجر 4 پای راست خود را تقدیم این خاک و میهن خود کرده است و شیمایی بوده و سالیانی درد ریه را تحمل می‌کند و ترکشی در سر و دست از والفجر مقدماتی به یادگار دارد.

جعفر عبدالحسین‌زاده متولد سال ۴۳ است و جانباز ۷۰ درصد که از همان دوران جوانی عضو بسیج بوده و سپس وارد سپاه شد و در دوران حق علیه باطل ارائه خدمت کرده است.

همسر جانباز می‌گوید آقای عبدالحسین زاده پسرعمه ام است و از خواستگاری پی در پی ایشان برایم گفت که چند باری به خواستگاریم آمده بود اما جواب مثبت به او ندادم.

همسر جانباز ۷۰ درصد می‌گوید: اواخر سال ۱۳۶۳ ازدواج کرده‌اند و در حدود ۳۸ سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد.

می‌گوید همسر وی بسیجی بوده است و با توجه به اینکه سن کمی داشت اما به واسطه ایمانش و پشتکار فراوانش فرمانده تخریب در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی ادامه داد: همسرش علاقه‌ای به پشت میز نشینی نداشت و فرد فعالی بود در زمان دفاع مقدس یک بار هم به مرخصی نیامد و فداکارانه و ایثارگرانه در راه مهین و اسلام خدمت می‌کرد.

حسن‌نژاد در پاسخ سوال من که زندگی با یک جانباز چه مشکلاتی دارد عنوان کرد: زندگی با یک فرد جانباز مشکلات فراوانی دارد و همسران جانبازان در صورتی می‌توانند در زندگی مشترک دوام آورند که صبری زینب وار داشته باشند و واقعا چنین زندگی سخت و طاقت‌فرسا است اما عشق و ایثار و ایمان چاشنی زندگی شده و بر توان همسران جانباز می‌افزاید تا در این زندگی ماندگار و پابرجا بمانند.

حسن‌نژاد با اشاره به منع تردد و رفت‌وآمد در دوران کرونایی بیان کرد: برخی از بانوان به علت منع رفت‌و آمد و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها بسیار ناراحت و افسرده شده‌اند اما همسران جانبازان سالیان متمادی هست که این شرایط را تحمل و با این وضعیت زندگی می‌کنند.

همسر جانباز 70 درصد می‌گوید: فرزندانم همیشه از صبر و تحملم در این وضعیت می‌گویند که با وجود کوهی از مشکلات همچنان صبور هستم و یک تنه در برابر مشکلات ایستادگی کرده‌ام که این صبر و مقاومت در زندگی‌های کنونی کمتر دیده می‌شود.

از ازدواجش می‌پرسم برایم جای سوال بود که چرا بعد از جانبازی همسرش با او ازدواج کرده است با همان صلابت و وقار خاصش پاسخ می‌دهد: شب قبل از ازدواجم خوابی دیدم و دلم قرص و محکم شد که حکمتی در این ازدواج است، همسر من ایثار خود را به حد اعلا رسانده بود و شاید اگر سالم بود جوابم برای او منفی بود اما بعد از مشاهده این همه جانفشانی‌ها ایثار و فدارکاری وظیفه خود دانستم که باید در خدمت این فرد باشم و وظیفه خود را در حد اعلا انجام دهم و حاصل عشقمان پنج دختر است که ۲ فرزندمان ازدواج کردند و سه دخترم در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه همسر وی ۵۶ ساله است و در حدود ۱۴ سال است  که مریض بوده و در بستر بیماری قرار دارد عنوان کرد: بارها همسرم در بیمارستان بستری بوده و دوران سخت بیماری خود را گذرانده اما یک لحظه هم همسرم را تنها نگذاشته‌ام و همیشه در کنارش بودم.

حسن‌نژاد از دوران سخت کرونایی برام گفت که مجبور است تمام مراحل درمان همسر خود را در منزل انجام دهد و بارها برای تهیه دارو و سرم به مراکز درمانی مراجعه کند .

وی با گلایه‌مندی از مسوولین یادآور شد: همیشه در برابر مشکلات صبور بوده‌ام و هرگز گلایه‌ای ندارم و نخواهم داشت اما انتظار دارم در حد یک دلجویی و پیگیر بودن حال یک جانباز سراغی از وی داشته باشند و دیدار و دلجویی را به روزهای خاص و روز جانباز واگذار نکنند.

همسر جانباز ۷۰ درصد با اشاره به سالروز ولادت خانم زینب (س) و روز پرستار خاطرنشان کرد: پرستاران اسوه صبر و مقاومت هستند و همسران جانبازان پرستاران گمنام در این عرصه بوده که به طور شبانه‌روزی و بدون استراحت در خدمت همسران خود هستند و با عشق و صبر فراوان ارائه خدمت می‌کنند و در تلاش هستند فرزندانی صالح و پاک تحویل جامعه دهند تا ادامه دهنده راه پدران ایثارگر خود باشند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول