اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌ روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره نظر وزارت برای افزایش نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا گفت: بر اساس این پیشنهاد به شورای اقتصاد، قیمت کلزا در سال زراعی1400-1399، باید بالای 9 هزار تومان تعیین شود.

افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌ روغنی کلزا در آذربایجان‌غربی

علیرضا مهاجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، درباره پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال زراعی 1400-1399 اظهار داشت: پیشنهاد ما این بوده که قیمت تضمینی از ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال در سال زراعی جاری به قیمت بالای 9 هزار تومان در سال زراعی جدید افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این اقدام، باعث ترغیب کشاورزان برای افزایش کشت این محصول می‌شود، ادامه داد: این امر در راستای پایداری تولیدغلات ، افزایش درآمد کشاورزان و تامین نهاده‌های دام و طیور انجام می‌شود و از زارعین استان درخواست داریم با کشت به موقع و جایگزینی کشت این محصول با سایر محصولات زراعی روند تولید کلزا را شتاب بخشیده تا با مشارکت همگانی کشاورزان کشور را از واردات دانه‌های روغنی بی‌نیاز شود.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی تاکیدکرد: کشت کلزا در اوایل شهریورماه آغاز شده و در اواخر خرداد و اوایل تیر سال بعد برداشت می‌شود و آذربایجان‌غربی  با داشتن اراضی مستعد و حاصلخیز جزو استان‌های پیشرو در زمینه کشت این محصول است.

خاطرنشان می‌شود که در سال زراعی جاری، سه هزار و ۶۸۶ هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته است که از این مقدار دو هزار و ۷۰۰ هکتار قابلیت برداشت را داشت و پنج هزار و ۴۵۴ تن دانه روغنی کلزا به قیمت تضمینی ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال امسال توسط مراکز خرید دولتی مستقر در ۹ شهرستان استان خریداری شد و تمام مطالبات کلزاکاران استان که حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بود، به حساب آنها واریز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول