اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فرصت طلایی «معدن» برای شمال غرب/ آذربایجان ‌غربی سومین استان کشور در تنوع محصولات معدنی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی، با بیان اینکه ۵۱ نوع از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده کشور در آذربایجان ‌غربی وجود دارد، گفت: آذربایجان‌غربی سومین استان کشور از جهت تنوع مواد معدنی است.

فرصت طلایی «معدن» برای شمال غرب/ آذربایجان ‌غربی سومین استان کشور در تنوع محصولات معدنی است

رضا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگا فارس در ارومیه، با اشاره به تنوع محصولات معدنی در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی یکی از مهمترین استانها در زمینه استخراج و استحصال انواع مواد معدنی است.

وی با بیان اینکه ۵۱ نوع از ۶۸ نوع ماده معدنی شناسایی شده کشور در آذربایجان‌غربی وجود دارد، تصریح کرد: تعداد معادن فعال در آذربایجان‌غربی ۴۶۸ معدن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اعلام کرد: 5 هزار و ۱۲۲ نفر به صورت مستقیم در معادن این استان مشغول فعالیت هستند.

بابایی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی سومین استان با بیشترین تنوع مواد معدنی است، گفت: به طور متوسط سالانه 947 هزار تن سنگ طلا از سه معدن و 535 هزار تن سنگ تزیینی از 22 معدن آذربایجان غربی برداشت می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول