توضیح حضرتی در خصوص زمان بازگشایی اینترنت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی اعلام کرد که محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل با پایان جنگ برطرف خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت امروز در حاشیه مراسم یادبود سردار علی محمد نائینی با اشاره به محدودیت‌های اینترنت بین‌الملل، خبر داد که بعد از پایان جنگ، اینترنت بین‌الملل به وضعیت عادی برمی‌گردد.گفتنی‌است که با آغاز تجاوز دشمن به کشور، دسترسی به اینترنت بین‌الملل و برخی سرویس‌های آنلاین به دلایل حساس امنیتی با محدودیت‌های گسترده‌ای مواجه شد. این تصمیم با هدف جلوگیری از حملات سایبری، سازمان‌یابی هسته‌های تروریستی، اختلال در هدایت پهپادهای مهاجم، صیانت از امنیت ملی و... اتخاذ شد. در حال حاضر با آغاز آتش‌بس در روزهای اخیر بخش‌هایی از خدمات آنلاین از جمله موتور جست‌وجوی گوگل، سرویس جیمیل، گوگل‌مپ، گیت‌هاب و برخی ابزارهای فنی دیگر برای کاربران در دسترس است.در پایان حضرتی درباره دسترسی خبرنگاران به اینترنت بین‌الملل گفت که خبرنگاران از سرمایه‌های رسانه‌ای کشور هستند و در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان آن‌ها را از ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای مورد نیازشان محروم کرد.
۲ MB
18:02 - 1 اردیبهشت 1405
علم و پیشرفت
ارتباطات و فناوری اطلاعات




36 پاسخ

@amirhosseinI20031 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خب ما هم میدونیم وقتی جنگ تموم شد اینترنت باز میشه! موضوع اینه جنگ کی تموم میشه؟ جنگ دو ماهه شروع شده و فرض کنیم خدایی نکرده دو ماه دیگه ادامه پیدا کنه. آیا باید ۶۰ روز دیگه صبر کنیم؟

تصویر نمایه‌ی ‌جلال ترابی‌
@jalaltorabi1 اردیبهشت 1405
قطعی اینترنت مساوی هست با اجرای اینترنت طبقاتی و ثبات آن : https://farsnews.ir/jalaltorabi/1776754518569937803
تصویر نمایه‌ی ‌جلال ترابی‌
جلال ترابی

@jalaltorabi  •  1 اردیبهشت 1405

اجرای اینترنت طبقاتی به اسم اینترنت پرو، همان قبلی با احراز هویت در سایه سنگین محدودیت و نظارتی!

اجرای طرح موسوم به اینترنت پرو که عملا با احراز هویت و سطح بندی دسترسی همراه شده است، بار دیگر موضوع اینترنت طبقاتی را به صدر دغدغه های کاربران و فعالان حوزه دیجیتال بازگردانده است. اگرچه عنوان و ادبیات به کاررفته در معرفی این طرح بر بهبود کیفیت دسترسی و حمایت از کسب وکارها تاکید دارد، اما در عمل بس…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌برباد رفته‌
@user1768723479291 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
همه دارن کارشونو انجام‌میدنوطن فروشه داره فیلم و عکسشو میفرستهسلبریتی و ورزشکارشم دارن توئیت و استوری میزارنخبرنگار و مسئولم که از واجباته باید حتما اینترنت داشته باشنظاهرا این وسط مردم عادی نامحرم هستن#اینترنت #اینترنت_آزاد #اینترنت_بین_الملل #اینترنت_را_وصل_کنید

تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
@For_Khamenei1 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خدایی خیلی طولش میدین.

@user1776714664321 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
ماهم از سرمایه های درآمد زایی مملکت هستیم ...#اینترنت وصل کنید لطفا شاید چرخه جنگ _آتش بس تا ابد طول کشید ...خانم عاطفه غریبی ممنون از خبری که در مورد اینترنت کار کردید ، لطفا پیگیر درخواست مردم برای اینترنت باشید 🙏🏻🌱

@user1775394940741 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تشکر می کنمالبته مردم انتظار دارن قطعی اینترنت بیشتر از این طول نکشه پس در هر حال محدودیت رفع کنید حتی با وجود ادامه دار شدن جنگ.

@user1768719654381 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اومدیم و همین حالت اتش بس چند ماه دیگه یا چند سال طول کشید خب تکلیف ما چی میشه؟اصلا اشخاصی که این تصمیم رو میگیرن متوجه هستند که با این تصمیم چقدر هزینه و بیکاری برای جمعیت زیادی از جامعه ایجاد میکنند؟ هرچند صحبتهای ما مانند صحبت با سنگ است هروقت سنگ جواب داد شاید مسئولین جواب بدند

تصویر نمایه‌ی ‌رسول سعیدنژاد‌
@RasoolSaeedNejad1 اردیبهشت 1405
کم کم داشتم نگران میشدماینترنت در زمان جنگ یا آتش‌بس نباید باز بشه چون موجب تشدید جنگ میشه. چون اینترنت یک پایگاه و یک پادگان نظامی آمریکایی هست و ما نباید در این پایگاه حداقل در شرایط فعلی حضور داشته باشیم. بعدها هم باید کم کم این وابستگی به کمترین میزان خودش برسه (و فقط در حد ارتباط با افراد خارج…نمایش بیشتر

@Hamed1001 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
ابر قدرت جهان از هک شدن می‌ترسه؟ ؟قدرت منطقه از چیزی که توی گوشی مردمه میترسه؟اونا هرکار بخوان میکنن دیگه از رهبرتون بالاتر نداشتین که زدن ، لاریجانی هم زدن وقتی شما درگیر چیزای مسخره مثل حجاب و فیلتر کردن اینستاگرام بودید اونا داشتن پیشرفت میکردن و برنامه ریزی میکردن برای کشتنتون

@user17091000318698675171 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
حقیقتا یک مورد ، فقط یک مورد تو مملکت مثال بزنید که توش توزیع رانت نشده باشه! صفر تا صد مملکت شده رانت

@Raha13651 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خبرنگارش کیه؟چرا درست نمیتونی ازش بپرسی که چرا کانفینگهای میلیونی و سیم کارت سفیدهای زیادی هستن که هیچکدوم خبرنگار نیستن؟

@user1772446817861 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
اقای محترم ؛ تموم ماهایی که بااین رانت و دزدی مسئولین و تورم هرروز تو این مملکت درس خوندیم و زندگی کردیم و الانم زنده ایم همه و هممون سرمایه این کشوریم ،این کشور بدون افراد تحصیل کرده و آگاه خبرنگار میخواد چیکار؟یکم دلتون برای جوونا بسوزه،ماها ک امریکایی نیستیم اینقدر سنگ جلوی زندگیمون نندازید

تصویر نمایه‌ی ‌علی پارساپور‌
@aliparsapour1 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
در خبر به اشتباه گفته شده جیمیل در دسترس است ،ولی اینگونه نیست ( تنها موتور جستجوی گوگل کار می کند )

@Seyyed_ALI_IS_ALIVE1 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
بهتر نیست اینترنت رو هوشمندانه و با استفاده از تکنولوژی مناسب ، اینترنت مورد اعتماد و کنترل شده را در اختیار مردم قرار دهیم. اینترنت ملی فقط برای اپراتورها خوبه که اینترنت ملی می فروشند اما پول اینترنت جهانی می گیرند.

@user1768669129672 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
الان که آتش بس دوباره تمدید شده معلوم نیس هم تا کی ادامه داشته باشه شاید تا اخر بهار هم اتش بس باشه حداقل الان نت رو وصل کنید دو ماهه بدون نتیم روانی شدیم واقعا

تصویر نمایه‌ی ‌𝑲𝒐𝒔𝒂𝒓‌
@Nobady2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
صحیح.برام جالبه بدونم که این آقایون با وجود اعلام آتش بس بدون مدت زمان دیگه چه بهانه‌ای خواهند داشت. از اونجایی اینترنت برای مردم عادی مضره و برای اشراف و طبقات بالا کاملا طبیعی ، با اسم شرایط جنگ داره از حقوق اولیه هر انسانی بهره کشی میشه، و مسئولین عزیز هم که همیشه انتظار همراهی و درک شدن دارند.

@user1776829860832 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خب اومدیم جنگ چند سال طول کشید ، ما چند سال باید علاف شما باشیم ، شما که یک دقیقه ایکس رو ازتون بگیرند تشنج میکنید

تصویر نمایه‌ی ‌Anaxa‌
@ProfessorAnaxagoras2 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خدای من—ببینید، حتی تو فامیل آدم دعواش میشه حداقل یکی دوسال طول میکشه نرمال بشن؛ طبیعیتا اختلافات میان دو کشوری مثل ایران و آمریکا که ۴۷ ساله درگیرن توی یکی دو هفته جمع نمیشه!! "بعد از جنگ #اینترنت وصل میشه" یعنی حتی احتمال چندین سال هم بعید نیست! دارین زندگیمون رو از بین میبرین این چه منطقیه!؟