فارس من| چرا پیام‌رسان‌های داخلی وصل نیستند؟

مخاطبان فارس من با ثبت چندین پویش خواستار اتصال پیامرسان‌های داخلی شدند اما تصمیم‌گیری درباره این موضوع با مراجع امنیتی کشور است.
به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت_‌ کاربران فارس من با چندین ثبت پویش‌ از جمله «پیام‌رسان‌های داخلی را وصل کنید» خواستار برقراری ارتباط از طریق پیامرسان‌های داخلی شدند.قطعی و اختلال گسترده در اینترنت که از پنجشنبه شب گذشته ایجاد شده است به دلیل اغتشاشات تروریستی برخی عناصر اجیر شده از سوی ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و… بوده است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه‌ای عنوان کرد که این اختلال و قطعی با دستور مستقیم مراجع ذی‌صلاح امنیتی اتخاذ شده است.همچنین به گفته سید محمد امین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی دشمن یک برنامه حمله همه‌جانبه اقتصادی، شناختی و سایبری علیه کشور برنامه‌ریزی کرده بود تا به‌صورت هم‌زمان در کشور ما پیاده‌سازی کند و به همین دلیل برای کنترل و تأمین آرامش و امنیت مردم، نیاز بود تصمیماتی با هماهنگی مسئولان مرتبط، ارکان تصمیم‌گیری در کشور و افرادی که در این حوزه مجرب هستند، در خصوص اختلال در اینترنت گرفته شود.به گفته آقامیری هرگونه تصمیم‌گیری درباره روند این اختلال با این نهادهای مربوطه است و زمان بازگشت به حالت عادی در آینده اعلام خواهد شد و قطعاً مسائل امنیتی باید از سوی مراجع مربوط اعلام شود.البته اکنون با حاکم‌شدن امنیت در سطح شهرهای کشور، سرویس‌های پرکاربرد مورد نیاز مردم به‌تدریج در حال فعال‌شدن است. در حال حاضر خدمات مختلف بانکی، ارتباطی، اخبار، فروشگاه‌ها، حمل‌ونقل اینترنتی و سایر مواردی که در این حوزه وجود دارد و باید به‌صورت پایدار در اختیار مردم قرار گیرد تا مردم بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند و زندگی‌شان دچار خلل نشود، در دسترس است.
در رابطه با پیامرسان‌های داخلی نیز رئیس مرکز ملی فضای مجازی می‌گوید که در تلاش هستیم که همه آنها به حالت قبل برگردند. از لحاظ شبکه، محدودیتی برای بازگشت به حالت قبل نداریم و بیشتر منتظر هستیم دستگاه‌های متولی، شرایط امنیتی را به حالت پایدار برسانند تا با اعلام آنها بتوانیم این کار را انجام دهیم.لازم به ذکر است که به گفته عبدالرضا صدیق کارشناس حوزه امنیتی، قطع اینترنت تأثیر قابل توجهی بر کاهش سازماندهی هسته‌های آشوب، حمله به مراکز نظامی و تخریب اموال عمومی داشته است.#اینترنت #پیامرسان_داخلی
09:17 - 23 دی 1404
علم و پیشرفت
ارتباطات و فناوری اطلاعات




42 پاسخ

در پاسخ به
مرحله به مرحله وصل کنید

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی۲‌
وقتی امنیت کشور توسط واتساپ و اینستا و تلگرام ضربه خورده چرا برای همیشه مسدود نمیشن که حتی با فیلترشکن هم باز نشن؟از آمریکا یاد بگیرید که ادعا می‌کنه ابر قدرت است اما تیک تاک را تحمل نکرد و مدیرعامل تلگرام را دادگاهی کرد

@user17682032311423 دی 1404
در پاسخ به
همین داخلی هم برا ما قطعه

تصویر نمایه‌ی ‌نویسنده‌
@Author23 دی 1404
با این حساب، هرسری یک اتفاقی میوفته باید شاهد قطعی تمام ارتباطات باشیم. موندم چطور روسیه و اوکراین و رژیم نجس صهیونیستی با اینکه تحت حملات سایبری قرار میگیرن و درگیر جنگ میشن، اینترنت شون رو قطع نمیکنن... فقط مسئولین نخبه ما تنبل و تن پرور تشریف دارن سریع میرن سراغ آسون ترین راه...آخر هم باید التم…نمایش بیشتر

@BabakMehri23 دی 1404
در پاسخ به
حسین کاظمی ۲ خسته نشدی اینقدر تهدید به قتل و دادگاهی سران خارجی کردی ؟ خوب مشتی خودتم یه حرکتی بزن دیگه رفتی کافه اسپرسو میخوری ؟

در پاسخ به
فقط ارتباط جرمه این روز هاپیامک قطع شده تماس شبا قطع میشهبرنامه های داخلی هم که قطعواقعا اینا بخاطر ترس از مزدورهای امریکاس یا ترس از مردم

تصویر نمایه‌ی ‌پویا رضائی‌
@drpouyarezaei23 دی 1404
در پاسخ به

این خبر حذف شده است.


@user17681441956623 دی 1404
در پاسخ به
اونایی که میگن چرا اینترنت قطع شد برین اول یقه ی ترویست های و اون سس خرسی را بگیرین که کشور دچار این بحران کرد

در پاسخ به
حالا این به کنار. چرا اینترنت و طبقاتی کردید؟! سرور های قوه قضاییه به اینترنت بین الملل وصل هستند. کسب وکار های مثل دیجیکالا هم اینترنت سفید گرفتند. مثل خبرگزاری های مثل فارس و مهر! یعنی رسما یک عده از مردم را کردید شهروند درجه دو ! به کی اعتراض کنم، نماینده مجلس که خودش سیمکارت با اینترنت سفید د…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌203***8‌
@ommateemam23 دی 1404
در پاسخ به
پادوهای داخلی تروریست ها بدنبال بازگشت به شرایط آسیب پذیر قبل نباشند.... قطعاً تغییرات جدی در بحث حفاظت و امنیت شبکه ها و اینترنت و رسانه باید اعمال شود.

تصویر نمایه‌ی ‌امیرعلی فضلعلی‌
@AMIR_1023 دی 1404
در پاسخ به
اینترنت قطعه؟خب برا همه قطع باشه!پس چرا تو پیام رسان های ایرانی دو تا کانال میتونن پیام بدن و تبلیغات میلیونی بگیرنن ولی اون ادمین بیچاره که ماهی دو تومن حقوق میگیره الان بیکاره.نماینده های مجلس و وزیر ها هم همشون خط سفید دارن.ما هم فقط به ایتایی دسترسی داریم که یک طرفه اس ماشاالله

@Iman00723 دی 1404
در پاسخ به
قطعا تروریست ها با استارلینک وصل هستند به اینترنت چون امکانات دارناین مردم بیچاره هستن که دسترسی به هیچی ندارنطبق معمول و مثل سایر مسایل مردم باید جر ندونم کاری مسئولین و این وضع مملکت رو بکشن

@user17155135199023 دی 1404

این خبر حذف شده است.

پیگیری انجام شده برای پویش را چگونه ارزیابی میکنید

20 رأی  •  نظرسنجی پایان یافته است.
فقط ایجادکننده نظرسنجی می‌تواند لیست رأی‌دهندگان را ببیند

تصویر نمایه‌ی ‌دیدار🇮🇷‌
@Didar23 دی 1404
در پاسخ به
بابا وصل کنید دیگهاَه

تصویر نمایه‌ی ‌محمد رحمانی‌
@M_Rahmani23 دی 1404
در پاسخ به
پیام رسان های داخلی به همان دلیل قطع هستند که اس ام اس قطع است ، زیرا اغتشاشگران برای هماهنگی میدانی از آن سواستفاده می کردند و قطعا با عادی شدن شرایط همه وصل خواهند شد . در حال حاضر تلفن بین الملل از سحر وصل شده و بزودی اینترنت بین الملل برقرار خواهد شد .

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی۲‌
در پاسخ به
مهری فیک چی شد اخرین نبردتون چی شد 🤣🤣

@Bitarf23 دی 1404
در پاسخ به
باز هم ما با قطع اینترنت نقشه ی دشمنان رو خنثی کردیم