تهرانیها پارسال ۱۱۵میلیارد تومان به صندوقهای صدقه واریز کردند
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران گفت: شهروندان تهرانی بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق پرداخت صدقه به نیازمندان تحت حمایت کمک کردهاند.
محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران در گفتوگو با خبرنگار رفاه فارس با بیان اینکه به شعار سال باید همانند یک تکلیف نگاه کنیم تا موجب تقویت هرچه بیشتر اتحاد میان مردم و کارگزاران شود، گفت: در کنار موضوع توانمندسازی نیازمندان، موضوع ترویج فرهنگ خیر و احسان نیز بسیار موردتوجه است.وی افزود: احسان در قالب صدقه، زکات و کمک به ایتام امکانپذیر است که مردم نقش مؤثری در این حوزه دارند و باید بیشازپیش تقویت شود. تقویت احسان و نیکوکاری با ترویج این امر امکانپذیر است.دهرویه با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ هزار و ۶۵۲ صندوق صدقه در ابعاد بزرگ، متوسط و کوچک در استان تهران داریم، گفت: شهروندان تهرانی در سال ۱۴۰۴، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق پرداخت صدقه به نیازمندان تحت حمایت کمک کردهاند.وی افزود: این میزان صدقه پرداخت شده، نسبت به سال ۱۴۰۲، ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.دهرویه با اشاره به محل هزینهکرد این میزان صدقات جمعآوری شده در سال گذشته، بیان کرد: ۲۷ درصد از کمکهای جمعآوری شده برای کمک به خرید مسکن مددجویان، ۱۴ درصد تأمین لوازم ضروری زندگی، ۱۵ درصد امور درمانی، ۱۸درصد برای کمک به پرداخت ودیعه، اجاره تعمیر و احداث و تکمیل مسکن مددجویان، ۱۵ درصد آموزشی و فرهنگی، ۸ درصد ارائه خدمات ویژه به سالمندان و کمکهای موردی و ۳ درصد هم کمک به ازدواج نیازمندان هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران به روشهای جمعآوری صدقات به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: از طریق درگاه پرداخت آنلاین (سامانه پرداخت الکترونیک) به نشانی لینک https://sama.emdad.ir/Sama کد دستوری #۰۲۱*۸۸۷۷*، شمارهگیری سامانه تلفن گویا ۰۲۱۷۳۵۵ از جمله روشهای الکترونیکی پرداخت صدقات است که شهروندان نیکوکار میتوانند اقدام نمایند. 07:21 - 2 تیر 1405